25 Νοεμβρίου 2009

Πανάκριβη η... δωρεάν Παιδεία

ant1online
Πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο στοιχίζει στους Έλληνες η εκπαίδευση των παιδιών τους, σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασαν το μεσημέρι της Τρίτης οι υπεύθυνοι του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ.
Συγκεκριμένα, προκύπτει πως η μέση ελληνική οικογένεια δαπανά 804 εκατομμύρια ευρώ για την προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 1,3 δισ. ευρώ για τη δευτεροβάθμια και 1,4 δισ. ευρώ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα περισσότερα χρήματα δαπανώνται για την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε φροντιστήρια, σε φροντιστηριακή υποστήριξη των υποψηφίων στις Πανελλαδικές και για μετεγκατάσταση σε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μακριά από την οικογενειακή κατοικία.

Παράλληλα, η κρατική δαπάνη για την Παιδεία σημειώνει πτώση από το 3,17% το ΑΕΠ το 2005 σε 3,09% το 2007. Όλα αυτά την ώρα που τα ελληνικά νοικοκυριά την πενταετία 2000-2005 υπολογίζεται ότι έδωσαν ποσοστό 5,19% του ετήσιου προϋπολογισμού τους, έναντι 4,79% της πενταετίας 1995-2000.

Η έρευνα, η οποία αφορά την τριετία 2004-2007, καταγράφει τεράστιες εκπαιδευτικές ανισότητες τοπικού χαρακτήρα, καθώς αυτές εμφανίζονται από περιοχή σε περιοχή, ενώ ξεχωριστή θέση στα της εκπαίδευσης στη χώρα μας καταλαμβάνει η εκτεταμένη μαθητική διαρροή.

Σύμφωνα με το ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ, από το 2004 έως το 2007 εγκατέλειψαν την εκπαιδευτική διαδικασία περισσότεροι από 37.000 μαθητές, δηλαδή έχει σημειωθεί οριακή αύξηση 0,4% σε σχέση με το χρονικό διάστημα 2001-2004. Μεταφρασμένο σε ποσοστό, το νούμερο αυτό γίνεται 14,7%, 0,3% κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. «Πρωταθλητές» στην εγκατάλειψη του σχολείου αναδεικνύονται οι περιφέρειες Δυτικής Αττικής, Ρεθύμνης, Ξάνθης, Ροδόπης, Ηλείας, Δωδεκανήσου, Ηρακλείου και Λευκάδας (17,1%-23%), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται σε Ευρυτανία, Γρεβενά, Αρκαδία, Λάρισα, Χίο, Λέσβο, Χανιά και Σέρρες, όπου η εγκατάλειψη κινείται μεταξύ 1,8% και 5,4%.

Όσον αφορά τις επιδόσεις των μαθητών στα δημόσια και τα ιδιωτικά σχολεία, η διαφορά εμφανίζεται τεράστια, καθώς 14,5% των δημόσιων σχολείων έχει πολύ καλή έως άριστη βαθμολογία έναντι 47,3% εκείνων που φοιτούν σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.

Τέλος, όσον αφορά στη στελέχωση των σχολικών μονάδων, καταγράφεται βελτίωση σε σχέση με την τριετία 2001-2004. Οι κενές θέσεις σε δημοτικά και λύκεια έχουν μειωθεί, ωστόσο η υποστελέχωση γυμνασίων και νηπιαγωγείων εξακολουθεί να κινείται σε υψηλά επίπεδα.

1 σχόλιο:

Worth Bet είπε...

http://worthbet.blogspot.com

to diaforetiko stoixhma!

rixte mia matia!!