24 Μαΐου 2011

Οι δρόµοι άδειαζαν για χάρη της Σπιναλόγκας

Του Χρήστου Ν.Ε. Ιερείδη

Αν ρωτήσεις τους πιο παλιούς, θα πουν πως το «Νησί» τούς θυµίζει τη σειρά «Αγνωστος πόλεµος» της τότε ΥΕΝΕ∆, που όταν µεταδιδόταν επεισόδιό της µέχρι και τα καφενεία έκλειναν. Οι νεώτεροι, µε την απήχηση που έχει η σειρά, θυµήθηκαν τη µανία που είχε ξεσπάσει µε την «Τόλµη και γοητεία», εξαιτίας της οποίας µέχρι και φαγητά καίγονταν επειδή η σαπουνόπερα προβαλλόταν µεσηµέρι και οι νοικοκυρές ξεχνούσαν την κατσαρόλα στο αναµµένο µάτι της κουζίνας. Η ουσία είναι πως το «Νησί»έγινε απρόσµενα µπεστ σέλερ και έκανε µια ολόκληρη περιοχή – την Ελούντα – τουριστικό προορισµό, καθώς από κάθε χώρα όπου κυκλοφορούσε το βιβλίο τουρίστες - αναγνώστες κατέφθαναν στη βορειοανατολική περιοχή της Κρήτης. Πλέον από όλη την Ελλάδα οργανώνονται εκδροµές µε προορισµό τον τόπο διεξαγωγής γυρισµάτων, ενώ οι ντόπιοι ξενοδοχοεπιχειρηµατίες έχουν να λένε για αναθέρµανση του «εσωτερικού» τουρισµού. ∆ηλαδή συντοπίτες τους επιλέγουν την περιοχή για διακοπές, κάτι που µέχρι πέρυσι δεν ίσχυε – τουλάχιστον στον βαθµό που παρατηρείται φέτος.Χάρη στη σειρά, όχι µόνο το οµότιτλο βιβλίο αλλά και άλλα σχετικά µε το λεπροκοµείο της Σπιναλόγκας, τους χανσενικούς κατοίκους του, ακόµα και τουριστικοί οδηγοί και λευκώµατα, γνώρισαν µέρες κυκλοφοριακής έξαρσης.Tην υψηλότερη τηλεθέαση καλών στιγµών του 1998 προσέγγισε η σειρά του Mega «Το νησί» που βασίζεται στο οµότιτλο µπεστ σέλερ της Βικτόριας Χίσλοπ, σε τηλεοπτική προσαρµογή Μιρέλλας Παπαοικονόµου και σκηνοθεσία Θοδωρή Παπαδουλάκη, µε το προτελευταίο επεισόδιο (της προηγούµενης ∆ευτέρας). Ο δείκτης τηλεθέασης της Nielsen Audience Measurment (πρώην AGB) έδειξε 32,2%. Τηλεθέαση δηλαδή που υπολειπόταν µισή ποσοστιαία µονάδα από την τηλεθέαση ρεκόρ – τότε (32,7%) – που είχε πετύχει η δραµατική σειρά «Ψίθυροι καρδιάς» (του Mega επίσης) πριν από 12 χρόνια. Η σειρά του Μανούσου Μανουσάκη, σε σενάριο Σταύρου Αβδούλου - Ειρήνης Ριτσώνη, που «µιλούσε» για τον απαγορευµένο έρωτα ενός πλούσιου λευκού (Απόστολος Γκλέτσος) µε µια Αθίγγανη (Αννα Μαρία Παπαχαραλάµπους) είχε προκαλέσει τηλεοπτικό ντελίριο. Το έβλεπαν κατά µέσο όρο έξι στους δέκα τηλεθεατές. Κάτι ανάλογο φαίνεται πως συµβαίνει µε το «Νησί» που έφερε στο προσκήνιο τη ζωή των χανσενικών. Πέντε στους δέκα τηλεθεατές, µέχρι την περασµένη εβδοµάδα, παρακολουθούσαν κάθε ∆ευτέρα βράδυ µεταξύ 21.50 και 23.00 κατά µέσο όρο (για τα 25 επεισόδια – τα στοιχεία για το 26ο και τελευταίο αναµένονταν το µεσηµέρι) τις ιστορίες οικογενειών και ανθρώπων που «χτυπήθηκαν» από τη λέπρα και τους οποίους ενσάρκωναν οι Στέλιος Μάινας, Κατερίνα Λέχου, Γιούλικα Σκαφιδά, Ευγενία ∆ηµητροπούλου, Τάσος Νούσιας, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Μαρία Πρωτόπαππα κ.ά. Οι γυναίκες έβλεπαν φανατικά τα επεισόδια της σειράς. Επτά στις δέκα, ηλικίας 15 έως 24 ετών, αλλά και εκείνες της αµέσως µεγαλύτερης ηλικιακής οµάδα (25-44) στον ίδιο βαθµό. Παιδιά (4-14 ετών) και άνδρες (25-44) παρακολουθούσαν στον ίδιο βαθµό (πέντε στους δέκα τηλεθεατές και για τις δύο ηλικιακές οµάδες), σύµφωνα µε τα δεδοµένα της εταιρείας ερευνών και µετρήσεων τηλεθέασης Nielsen Audience Measurmnet.Η προβολή της σειράς «Τονησί» του Mega έχει κάνει ήδη τη διαφορά και µοιάζει σαν φάρος στον τηλεπολτό των ριάλιτι. Ενδεικτικά το δεύτερο επεισόδιο είχαν δει 3,7 εκατ. τηλεθεατές, σύµφωνα µε τα στοιχεία της εταιρείας µετρήσεων τηλεθέασης. Στο µεταξύ, οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης των θαυµαστών του βιβλίου και της σειράς από το πρώτο κιόλαςεπεισόδιο πήραν «φωτιά». Περισσότερα από 468.000 άτοµα είχαν κάνει έως χθες «like» στη σελίδα ΤΟ ΝΗΣΙ που δηµιουργήθηκε για το σίριαλ στo facebook, όπου µεταξύ άλλων σχολιάζουν τα τεκταινόµενα στη σειρά και τις δεκάδες φωτογραφίες από τα γυρίσµατα. Στο µεταξύ, η σειρά ετοιµάζεται για διεθνή καριέρα. Παρουσιάστηκε σε µεγάλες τηλεοπτικές αγορές, ανάµεσά τους και στο Mipcom, το ευρωπαϊκό τηλεοπτικό παζάρι των Καννών, και ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να αποκτήσουν τα δικαιώµατα προβολής του τηλεοπτικά δίκτυα σε Νορβηγία, Ιαπωνία, Τουρκία, Ισραήλ, Πολωνία, χώρες των Βαλκανίων. Αυτή την περίοδο το Mega είναι σε επαφές µε µεγάλη εταιρεία διανοµής οπτικοακουστικών ώστε να αναλάβει τη διανοµή του «Νησιού» σε Ευρώπη, Λατινική Αµερική, Αυστραλία, Ασία.

ta nea online

Δεν υπάρχουν σχόλια: