9 Ιανουαρίου 2012

«Βιομηχανία» διπλο-είσπραξης κλήσεων από τους πολίτες

Μετά το επίσημο «χαράτσι» της ΔΕΗ από το κεντρικό ένα ακόμη, ανεπίσημο αυτή τη φορά, έχει κάνει την εμφάνισή του το τελευταίο διάστημα, αυτή τη φορά από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Πρόκειται για την προσπάθεια που κάνουν ορισμένοι δήμοι οι οποίοι αντιμετωπίζουν τεράστια ελλείμματα (τυχαίο;) να εισπράξουν για δεύτερη φορά παλαιές κλήσεις για παραβάσεις του ΚΟΚ.

Πρωταγωνιστές, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η aftodioikisi.gr, δύο από τους μεγαλύτερους και πλέον υπερχρεωμένους ΟΤΑ της χώρας, οι Δήμοι Θεσσαλονίκης και Πειραιά οι οποίοι επιχειρούν να λύσουν το τεράστιο ταμειακό τους πρόβλημα «χαρατσώνοντας» αδιακρίτως τους πολίτες. Αντίστοιχα φαινόμενα φαίνεται ότι υπάρχουν και σε άλλους μεγάλους δήμους της χώρας, ωστόσο, καθώς αυτή τη στιγμή η aftodioikisi.gr δεν έχει (γραπτές) αποδείξεις στη διάθεση της δεν αναφέρεται (προς το παρόν) ονομαστικά σε αυτούς.
Το «κόλπο» που έχει στηθεί, σύμφωνα με τις πληροφορίες της aftodioikisi.gr είναι το εξής:  Οι Δήμοι Θεσσαλονίκης και Πειραιά παρότι, όπως παραδέχονται οι ίδιοι οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι Οικονομικών μιλώντας στην aftodioikisi.gr,  δεν έχουν αξιόπιστο σύστημα καταγραφής των παλαιότερων κλήσεων που έχουν εισπραχθεί ή όχι, στέλνουν αδιακρίτως σε  όλους τους πολίτες την κλήση, καλώντας εκείνους να αποδείξουν ότι την έχουν πληρώσει. Δηλαδή, αντί να επιχειρούν να φτιάξουν τα αρχεία τους, καλούν τον πολίτη να έχει κρατήσει την απόδειξη για μία κλήση που έχει πληρώσει για παράδειγμα προ οκταετίας.
Όμως, πόσοι πολίτες, όπως οι δύο περιπτώσεις που παρουσιάζει η aftodioikisi.gr, κρατούν στα αρχεία τους αυτά που οφείλουν να έχουν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Οι καταγγελίες πολλών πολιτών που ισχυρίζονται στην aftodioikisi.gr ότι έχουν πληρώσει τις κλήσεις τους στους δύο συγκεκριμένους δήμους και τώρα τους ζητούνται ξανά τα ίδια χρήματα,   δείχνει ότι είναι ελάχιστοι.
Στο Δήμο Θεσσαλονίκης...
Όπως φαίνεται και στο διπλότυπο είσπραξης με αριθμό 142666 ο παραβάτης πλήρωσε το 2003 το ποσό των 23,38 ευρώ για την με αριθμό 33263 κλήση. Παρά το ότι την πλήρωσε, το Νοέμβριο του 2011 ο Δήμος Θεσσαλονίκης του ξαναστέλνει να πληρώσει την ίδια κλήση.

«Εγώ τουλάχιστον δεν έχω τέτοιες περιπτώσεις. Πολλοί μου το λένε, αλλά κανείς δε μου έχει φέρει αποδείξεις ότι έχει πληρώσει κλήσεις και να του έχουμε ξαναστείλει να πληρώσει εκ νέου», δήλωσε ερωτηθείς σχετικά ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Θεσσαλονίκης Χασδάι Καπόν.
«Υπάρχει αρχείο του δήμου, αλλά μπορεί σε εκατομμύρια κλήσεις να έγινε και κάποιο λάθος. Κάποιος υπάλληλος να πληκτρολόγησε λάθος νούμερο, μπορεί να έγινε ένα ανθρώπινο λάθος. Δεν το αποκλείω. Δε λέω όμως ότι γίνεται και κατ' εξακολούθηση», συμπλήρωσε σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει το γεγονός.
Η, δε, απάντησή του στην ερώτηση της aftodioikisi.gr «Αν κάποιος δεν έχει κρατήσει απόδειξη τι γίνεται; Μπορεί να βρεθεί από το δήμο;» είναι αποστομοτική: «Πρόβλημα υπάρχει εάν κάποιος δεν έχει κρατήσει τις αποδείξεις. Είναι υποχρεωμένος να πληρώσει. Δεν έχω από το νόμο το δικαίωμα να κάνω κάτι διαφορετικό. Αυτός που έχει την απόδειξη μπορεί να έρθει στην ταμειακή υπηρεσία του δήμου και να επιλυθεί το πρόβλημα».
Ωστόσο, όπως ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Θεσσαλονίκης ζητά αποδείξεις, έτσι κι ένας πολίτης μπορεί να έχει τις δικές του επιφυλάξεις. «Ποιός μου λέει εμένα ότι οι αποδείξεις των εισπράξεων από τις κλήσεις δεν 'εξαφανίστηκαν' από την προηγούμενη Διοίκηση του δήμου στελέχη της οποίας κατηγορούνται για υπεξαίρεση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ;», αναρωτιέται δημότης (θέλει να κρατήσει προς το παρόν την ανωνυμία του) ο οποίος ισχυρίζεται ότι έχει πληρώσει την κλήση και τώρα του ζητούνται εκ νέου τα ίδια χρήματα. «Η ακόμη χειρότερα», όπως λέει ο ίδιος: «Γιατί να εμπιστευτώ εγώ την παρούσα δημοτική αρχή και να πιστέψω ότι έκανε εξονυχιστικό έλεγχο στις αποδείξεις για τις εισπράξεις των κλήσεων από τη στιγμή που η ίδια παραδέχεται από τη μία ότι το σύστημα 'μπάζει' και από την άλλη ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει τεράστια οικονομικά προβλήματα, άρα έχει άμεση ανάγκη από ρευστο;». Και καταλήγει: «Και στο τέλος-τέλος γιατί να την πιστέψω από τη στιγμή που εκείνη δεν πιστέυει εμένα ότι έχω πληρώσει την κλήση και απλώς δεν κράτησα την αποδειξη
«Δεν υπάρχει ασφαλιστική δικλείδα», ήταν η επόμενη ερώτηση. Για να απαντήσει: «Η ασφαλιστική δικλείδα είναι ότι οι κλήσεις παραγράφονται σε μια 20ετία». «Άλλωστε», συνέχισε, «και ποιος αποδεικνύει ότι έχει πληρώσει. Ο καθένας μπορεί να δηλώνει ό,τι θέλει, μπορεί να δηλώνει και άλλα πράγματα. Δε σημαίνει ότι έχει κάποια ισχύ αυτό».
Και ποια είναι η ουσία κατά την αντιδήμαρχο Θεσσαλονίκης; Πως φταίει η διοίκηση Παπαγεωργόπουλου: «Η ουσία του ζητήματος είναι η εξής: κακώς η προηγούμενη διοίκηση του δήμου επί σειρά ετών δεν απέστειλε ειδοποιητήρια. Δε στέλνανε κλήσεις για να μην ενοχλήσουν τον κόσμο, αυτό είναι και θέμα απιστίας, διότι δεν μπορείς να μην εισπράττεις τα πρόστιμα».
Στο Δήμο Πειραιά...
Ανάλογο φαινόμενο παρατηρείται και στο δήμο του Μεγάλου Λιμανιού. Ενδεικτικά, η aftodioikisi.gr αναφέρει πως παραβάτης πλήρωσε 29,35 ευρώ για παράβαση του έκανε το 2003 και του επιδόθηκε η με αριθμό 09279 κλήση (απόδειξη πληρωμής Ζ3735). Τον Αύγουστο του 2011 ο Δήμος Πειραιά τον καλεί να πληρώσει την ίδια κλήση.
«Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε μερικές κλήσεις. Όχι σε πολλές. Οι κλήσεις αυτές θα σβηστούν, χωρίς δεύτερη κουβέντα. Απλά, τότε ήταν το σύστημα στο μεταίχμιο, που πήγαν στο διπλογραφικό. Τις έσβηναν με τον αριθμό κλήσεως, ενώ το προσκλητήριο πήγαινε με τον αριθμό του ονόματος. Όποιος έχει μια τέτοια κλήση, και με φαξ θα γίνει η δουλειά», σημειώνει μιλώντας στην aftodioikisi.gr ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Τάσος Κάρλες.
Στην ερώτηση «Τις πταίει;», παραδέχεται το λάθος του δήμου: «Έγινε λάθος στη μηχανογράφηση. Έχουμε βάλει τους υπαλλήλους μας και τα ψάχνουν πάλι. Έχω ζητήσει πολλές φορές συγγνώμη για αυτό το πράγμα που μου λέτε. Φταίμε εμείς, φταίει η Μηχανοργάνωση η δική μας, που δε διασταύρωσε όνομα και αριθμό κλήσεως, και με τον τρόπο που είχε αποπληρωθεί».
Και «αν κάποιος δεν έχει την απόδειξη;» ρωτά και τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Πειραιά η aftodioikisi.gr. Για να πάρει την απάντηση: «Είναι υποχρεωμένη η υπηρεσία να το ψάξει, και θα το ψάξει και μία και δύο και περισσότερες ημέρες ώσπου να βγάλει άκρη».
Μάλιστα, όπως σημειώνει, «κάνουμε μια προσπάθεια με το δήμαρχο Βασίλη Μιχαλολιάκο να μας επιτρέψει το ΚΕΠΥΟ να μπούμε στο σύστημά του και να έχουμε πρόσβαση στα στοιχεία του παραβάτη, προκειμένου να υπάρξει διασταύρωση».
«Πολλές φορές δε φταίει και ο δήμος, που αυτό είναι, μπορεί, για παράδειγμα, να είχε πληρώσει κάποιος την κλήση μέσω ταχυδρομείου ή Τροχαίας, χωρίς η βεβαίωση να φτάσει στο δήμο, ή να έχει φτάσει με μεγάλη καθυστέρηση (σ.σ: αναφέρεται στην περίοδο που μπορούσε κάποιος να πληρώσει την κλήση και σε άλλες Υπηρεσίες).

Δεν υπάρχουν σχόλια: