Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων για Λιμάνια Καλαμάτας - Πύλου, κατέθεσε ο βουλευτής Μεσσηνίας και π.Υπουργός κ.Γιάννης Λαμπρόπουλος.Μεταξύ άλλων ο Μεσσήνιος πολιτικός τονίζει: '' Για ποιο λόγο δεν συμπεριλαμβάνονται και τα λιμάνια της Καλαμάτας και Πύλου , στις περιοχές που έχουν ενταχθεί στο νέο χωροταξικό για τον τουρισμό , παρότι αυτά βρίσκονται σε περιοχή τουριστικού ενδιαφέροντος; ''
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ.Λαμπρόπουλου έχει ως εξής:ΠΡΟΣ : ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ : Τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος , Ενέργειας
και Κλιματικής Αλλαγής
Πρόσφατα είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την έγκριση Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδίου και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό και τη μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Στο σχέδιο της ΚΥΑ υπάρχουν και ρυθμίσεις σχετικές με τις ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού (άρθρο 6) και ειδικότερα στην παραγ. (Γ1) που αναφέρει για τον Τουρισμό κρουαζιέρας , δεν συμπεριλαμβάνονται τα λιμάνια της Καλαμάτας και της Πύλου , που είναι κατάλληλα για την ανάπτυξη τουρισμού κρουαζιέρας ( αφού έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια) με αποτέλεσμα να μην μπορούν τα λιμάνια αυτά να υπαχθούν σε πρόγραμμα αναβάθμισης .
Η Καλαμάτα και η Πύλος με τη λειτουργία της Costa Navarino και των δύο υψηλών προδιαγραφών γηπέδων γκολφ , συγκαταλέγονται πλέον σε περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος . Ήδη έχουν αρχίσει να προσεγγίζουν στα λιμάνια αυτά μεγάλα και μικρά κρουαζιερόπλοια με αυξητικές τάσεις , αφού έχει μεγάλο ενδιαφέρον η ευρύτερη περιοχή της Νότιας Πελοποννήσου με επισκέψεις σε σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους γεγονός που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τις εταιρείες κρουαζιέρας , για τη διοργάνωση εκδρομών.
Αργά ή γρήγορα το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα συνδεθεί με εταιρείες χαμηλού κόστους οι οποίες μετά την άρση του καμποτάζ , θα εξυπηρετούν και τους επιβάτες κρουαζιέρας.
Η Καλαμάτα ως νότια πόλη της Ευρώπης , σχεδόν στο κέντρο της Μεσογείου και πολύ κοντά στη γραμμή πλεύσης των κρουαζιερόπλοιων με αεροδρόμιο και λιμάνι , μπορεί να λειτουργήσει και σαν (HOME PORT) που σημαίνει αρχή και τέλος κρουαζιέρας. Ταυτόχρονα έχει και τη δυνατότητα πραγματοποίησης κρουαζιέρας ανατολικά και δυτικά της Μεσογείου. Στην περίπτωση αυτή συνηθίζουν οι επιβάτες της κρουαζιέρας πριν την επιβίβαση ή μετά την αποβίβαση να μένουν μερικές ημέρες για διακοπές στην πόλη του λιμανιού ή στην ευρύτερη περιοχή.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας διεθνώς πληθαίνουν γιατί ο θαλάσσιος τουρισμός και ο ανταγωνισμός αυξάνει και ως εκ τούτου υπάρχει πάντα μεγάλο ενδιαφέρον για νέα λιμάνια – νέους προορισμούς.
Η Καλαμάτα και η Πύλος με την αναβάθμιση των λιμανιών τους πληρούν όλες τις προϋποθέσεις .
Από επαφές που έχουν γίνει με μεγάλους tour operators της Ευρώπης και με εταιρείες κρουαζιέρας για την γνώμη τους για τα λιμάνια της Καλαμάτας και της Πύλου και για την ευρύτερη περιοχή , απάντησαν , ότι η αναβάθμιση των λιμανιών αυτών μπορεί να δημιουργήσει έναν νέο προορισμό κρουαζιέρας.
Ε ρ ω τ ά τ α ι ο κ. Υπουργός
1.] Για ποιο λόγο δεν συμπεριλαμβάνονται και τα λιμάνια της Καλαμάτας και Πύλου , στις περιοχές που έχουν ενταχθεί στο νέο χωροταξικό για τον τουρισμό , παρότι αυτά βρίσκονται σε περιοχή τουριστικού ενδιαφέροντος ; .
2.] Θα υπάρξει τροποποίηση της ανωτέρω ΚΥΑ , ώστε τα λιμάνια της Καλαμάτας και της Πύλου να συμπεριληφθούν μαζί με τα άλλα λιμάνια για να έχουν την δυνατότητα αναβάθμισης ; .
Αθήνα 22 - 3 - 2012
Ο Ερωτών Βουλευτής
ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου