Το τέλος του διαδικτύου (όπως το ξέραμε)…
BY: ΜΑΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ"/STATMEN
Η Αριάνα Χάφινγκτον ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων για τους οποίους η Αμερική εξελίχτηκε πράγματι στη χώρα των μεγάλων ευκαιριών. Αφού απέτυχε στην πολιτική, κατάφερε να διαπρέψει στο διαδίκτυο, διαμορφώνοντας την πιο πετυχημένη πλατφόρμα blogging, το «Huffington Post», που καρφιτσώθηκε με το… έτσι θέλω στο dna της μάχιμης και παρεμβατικής πολιτικής αρθρογραφίας, για να της αποφέρει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Και να καθιερώσει την ίδια ως μια από τις πλέον αναγνωρίσιμες μορφές του δημοσίου βίου στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μετά την πώληση της πλατφόρμας του «Huffington Post» στην «AOL Inc», έναντι τιμήματος 315 εκατομμυρίων δολαρίων, η Αριάνα Χάφινγκτον βρέθηκε στο επίκεντρο αρνητικής δημοσιότητας. Οι εθελοντές bloggers, πάνω στους οποίους είχε στηριχτεί η επιτυχία του εγχειρήματός της, κατέθεσαν μαζικά μήνυση εναντίον της, ζητώντας μερίδιο από τα κέρδη της αγοραπωλησίας. Περίπου το 1/3 του ποσού, που θα μοιραζόταν στους 9.000 bloggers οι οποίοι έγραφαν με συχνότητα στο «Huffington Post».
Η αμερικανική Δικαιοσύνη προχώρησε στη δημοσιοποίηση της ετυμηγορίας της, μετά από πολύμηνη διαδικασία. Και, για να επιβεβαιώσει τις περίεργες διαδρομές που μπορεί να συναντήσει κανείς σε τόσο μεγάλες υποθέσεις, δικαίωσε το… μεγάλο ψάρι. Αποφάσισε ότι οι bloggers δεν δικαιούνται αποζημίωση, καθώς δεν είχαν υπογράψει καμία σχετική συμφωνία με την Αριάνα Χάφινγκτον. Και δεν έγραφαν αποσκοπώντας σε άμεσο κέρδος, αλλά προκειμένου να αποκτήσουν και οι ίδιοι αναγνωρισιμότητα, βλέποντας τα άρθρα τους να δημοσιεύονται.
Η απόφαση δεν απέχει πολύ από την κοινή λογική. Το γεγονός ωστόσο ότι δεν συνοδεύεται ούτε καν από μια συμβολική αποζημίωση των bloggers, έρχεται να αλλάξει για πάντα το διαδίκτυο όπως το γνωρίζαμε. Και να επιβεβαιώσει τις υποψίες ότι, όσο το «ΜΜΕ του μέλλοντος» γίνεται περισσότερο παρεμβατικό και ισχυρό, τόσο θα προσελκύει το ενδιαφέρον οργανωμένων, μεγάλων συμφερόντων. Επομένως, θα χάνει τη γοητεία της εθελοντικής συμμετοχής. Για να καταλήξει κι αυτό, ακόμη ένα συμβατικό μέσο ενημέρωσης. Αντί να ανατρέψει την πραγματικότητα που κληρονομεί.
Το μέλλον χρειάζεται λιγότερες Αριάνα Χάφινγκτον και πολύ περισσότερους bloggers που, δεν θα γράφουν επειδή προσδοκούν σε κέρδος. Αλλά επειδή πιστεύουν ότι μπορούν να αλλάξουν το μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου