Γράφει η:Γεωργία Λινάρδου
Σε ψηφίσαν γονείς, αδέρφια, σύζυγοι, παιδιά, εγγόνια, συγγενείς και φίλοι των αδικοπνιγμένων.
Δεν μπορείς να τους ....αγνοείς, υπάρχει και η θεία δίκη.
Οι διαπλοκές του Ελληνικού Νηογνώμονα
"Και πλοιοκτήτης στο δ.σ. Οπως επίσης απαγορεύει εφοπλιστής ή στέλεχος εταιρείας να είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Και αυτό, όπως προκύπτει από τη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του Ε.Ν., έχει καταστρατηγηθεί, αφού γνωστός πλοιοκτήτης συμμετέχει στο δ.σ."
[Ποιος να είναι; Μα ο Υφ. Υ.Ε.Ν &. Ν, της κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά]
Καταδικαστικές αποφάσεις για πολύνεκρα ναυάγια, καταγγελίες για ψευδή πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, ελεγκτές και ελεγχόμενοι τα ίδια πρόσωπα και εκατοντάδες σελίδες ερευνών για τον Ελληνικό Νηογνώμονα (Ε.Ν.) συνιστούν μια τουλάχιστον «αμαρτωλή» εποχή, στην οποία η Ε.Ε. έγραψε «τέλος», επιβεβαιώνοντας και παράλληλα τιμωρώντας την αδυναμία των εκάστοτε ελληνικών κυβερνήσεων να εξυγιάνουν τον οργανισμό.
Ο Νηογνώμονας είχε βγάλει το «Σάμινα» αξιόπλοο Να θυμίσουμε πως ο Ελληνικός Νηογνώμονας ιδρύθηκε το 1911. Είναι ένας ναυτιλιακός οργανισμός που σχεδιάζει κανονισμούς ασφαλείας για τα πλοία και παρακολουθεί την αξιοπλοΐα τους με ειδικούς επιθεωρητές. Ιδιωτικοποιήθηκε το 1994.
Κανένας σχεδιασμός
Η Ε.Ε. απεφάνθη πως ο Ε.Ν., δεν είχε σχεδιασμό, δεν συνέτασσε κανονισμούς και δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις για την έκδοση αξιόπιστων πιστοποιητικών. Ο Νηογνώμονας απαντά πως, με βάση τους τελευταίους ελέγχους που έγιναν από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στο οποίο και υπάγεται πλέον ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων/ΚΕΕΠ, εκπλήρωνε όλους τους όρους βελτίωσης που είχαν τεθεί από την Ε.Ε.
Επικρατεί πλέον έντονος προβληματισμός στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Μετά τις συναντήσεις του Μ. Χρυσοχοΐδη με αντιπροσωπεία του Νηογνώμονα και επαγγελματίες αλιείς, εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση για τα μικρά σκάφη -και όχι τα κοινοτικά και τα διεθνή πλοία- τα οποία ανέρχονται σε 3.600. Ο Μ. Χρυσοχοΐδης αναζητεί τη χρυσή τομή, ώστε να μη δοθεί η εντύπωση πως η χώρα μας παραβλέπει τις ευρωπαϊκές αποφάσεις. Λέγεται πως είναι ιδιαίτερα ενοχλημένος και από τη διαρροή του εγγράφου που πιστοποιεί το λουκέτο στον Νηογνώμονα, την οποία και καταλογίζει στον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αθ. Μπούσιο.
Οπως προκύπτει όμως από δεκάδες έγγραφα του ΚΕΕΠ, που εδώ και χρόνια εποπτεύει τον Νηογνώμονα, σύμφωνα με τον νόμο, οι «μαύρες τρύπες» αυτής της ιδιωτικής εταιρείας ήταν πολλές...
Στον Ε.Ν., αν εξαιρέσουμε ορισμένους απλούς εργαζόμενους και ομάδα επιστημονικού προσωπικού, φαίνεται πως είχε ανδρωθεί από το 1994 ένας περίεργος μηχανισμός με ορισμένους επιθεωρητές που, ενώ είχαν ρόλο ελεγκτή, παράλληλα ήταν και ελεγχόμενοι, καθώς διέθεταν ναυπηγικά γραφεία. Ο νόμος το απαγορεύει.
Και πλοιοκτήτης στο δ.σ.
Οπως επίσης απαγορεύει εφοπλιστής ή στέλεχος εταιρείας να είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Και αυτό, όπως προκύπτει από τη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του Ε.Ν., έχει καταστρατηγηθεί, αφού γνωστός πλοιοκτήτης συμμετέχει στο δ.σ.
Παρά τα τραγικά λάθη του παρελθόντος, με το πολύνεκρο ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «Αϊρον Αντώνης» ανοιχτά του Ατλαντικού, που κόστισε τη ζωή 84 ανθρώπων, το «Δύστος» αλλά και το «Σάμινα», κάποιοι δεν έβαλαν μυαλό...
Οπως προκύπτει από τις εκθέσεις του ΚΕΕΠ, οι περισσότερες «αντικανονικότητες» του Νηογνώμονα αφορούσαν κυρίως την έκδοση πιστοποιητικών... αλλά και το ασυμβίβαστο των επιθεωρητών του. Μέσα από δεκάδες περιστατικά ανασύρουμε την περίπτωση ενός ταχύπλοου επιβατηγού-οχηματαγωγού στο οποίο ενώ η Επιθεώρηση του είχε απαγορεύσει τον απόπλου, ο ΕΝ. παρείχε κανονικά πιστοποιητικό αξιοπλοΐας, χωρίς να ενημερώσει το ΥΕΝ!
Επίσης, αναφέρεται περίπτωση επιβατηγού πλοίου μεγάλης εταιρείας, όπου, ενώ ο ΚΕΕΠ διαπίστωσε σωρεία παραβάσεων, ο Ε.Ν., δεν είχε αντιληφθεί τίποτα...
Στον Ε.Ν., καταλογίζεται και κάτι άλλο: Ορισμένοι από τους επιθεωρητές δεν έπρεπε καν να επιθεωρούν πλοία, λόγω ασυμβίβαστου ή εξαιτίας καταγγελιών για «αβλεψίες» και «παραλείψεις»... Ο νόμος ορίζει «πως ο οργανισμός δεν πρέπει να είναι υπό τον έλεγχο πλοιοκτητών ή ναυπηγών ή άλλων οι οποίοι αναπτύσσουν εμπορική δραστηριότητα στην κατασκευή, τον εξοπλισμό, την επισκευή ή την εκμετάλλευση πλοίων... Το ασυμβίβαστο αυτό ισχύει και για τους επιθεωρητές που απασχολούνται από τον αναγνωρισμένο οργανισμό».
Τι συνέβαινε στην πράξη; Σε γραφεία που διατηρούσε ο Νηογνώμονας σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας απασχολούνταν αποκλειστικοί επιθεωρητές που παράλληλα διέθεταν ναυπηγικά γραφεία και άλλοι που εμπορεύονταν σωστικά και πυροσβεστικά μέσα για πλοία!
Πρέπει τέλος, να επισημάνουμε ότι αρκετοί κλαδάρχες και στελέχη του ΚΕΕΠ μετά τη συνταξιοδότησή τους κατέληγαν στον Ε.Ν. Ακόμη και αξιωματικοί που υπέγραφαν κατά καιρούς τις επιβαρυντικές εκθέσεις εις βάρος του Ε,Ν,, εκεί έβρισκαν επαγγελματικό καταφύγιο.
ΕΙΚΟΝΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ
Επιθεωρητής έδωσε από το σπίτι του πιστοποιητικό αξιοπλοΐας!
Δεκάδες είναι οι καταγγελίες που κατά καιρούς έφταναν στην εισαγγελία του Πειραιά για «εικονικούς» ελέγχους.
Χαρακτηριστική η περίπτωση επιθεωρητή που πήρε την εντολή από τον Νηογνώμονα να ταξιδέψει στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας ώστε να επιθεωρήσει φορτηγό πλοίο ελληνικών συμφερόντων. Ο υπάλληλος -πληρώθηκε έξτρα για το ταξίδι και με όλα τα έξοδα καλυμμένα- εξέδωσε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας για το πλοίο, αλλά έναν μήνα αργότερα, στο πρώτο λιμάνι όπου κατέπλευσε το πλοίο, κρίθηκε αναξιόπλοο από άλλον νηογνώμονα. Σε έρευνα που έγινε εκ των υστέρων από το ΚΕΕΠ, αποδείχθηκε πως ο συγκεκριμένος ουδέποτε είχε ταξιδέψει στο Ρότερνταμ και είχε εκδώσει πιστοποιητικό ασφαλείας από το... γραφείο του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου