27 Μαρτίου 2013

"Mästarnas mästare 2013": Εκατομμύρια τηλεθεατών βλέπουν Μεσσηνία


Τεράστια όπως αναμενόταν είναι η προβολή της Μεσσηνίας και γενικότερα της Πελοποννήσου στην Σκανδιναβία από την προβολή του σουηδικού τηλεπαιχνιδιού - ριάλιτι σόου "Mästarnas mästare 2013" ή αλλιώς "Ο πρωταθλητής των πρωταθλητών".
Κατά την προβολή των δύο πρώτων επεισοδίων της σειράς από την κρατική τηλεόραση της Σουηδίας (SVT) η τηλεθέαση έχει σπάσει τα κοντέρ. Χαρακτηριστικό είναι ότι το πρώτο επεισόδιο στις 17 Μαρτίου παρακολούθησαν 2,6 εκατ. τηλεθεατές, αριθμός που αντιστοιχεί σε μερίδιο τηλεθέασης 59%.

Αντίστοιχα το δεύτερο επεισόδιο που προβλήθηκε την Κυριακή παρακολούθησαν 2,35 εκατ. τηλεθεατές, ήτοι 56,7% μερίδιο τηλεθέασης. Το κάθε επεισόδιο μάλιστα προβάλλεται δύο φορές σε επανάληψη μέσα στην εβδομάδα, γεγονός που αυξάνει ακόμα περισσότερο την συνολική τηλεθέαση και κατ' επέκταση την τουριστική προβολή της Μεσσηνίας.
Δεν λείπουν φυσικά και οι εκτενείς αναφορές των μέσων ενημέρωσης της Σουηδίας, τα οποία το τελευταίο διάστημα φιλοξενούν αφιερώματα τόσο στην εν λόγω εκπομπή όσο και στην Μεσσηνία. Χαρακτηριστικά παραδείγματα δύο από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της Σκανδιναβίας, με την "Tages Nyheter" να κάνει πρωτοσέλιδες αναφορές, αλλά και την "Aftonbladet" να ασχολείται συχνά με το πρόγραμμα. Σημαντικές αναφορές γίνονται το τελευταίο διάστημα και από την "Expressen". H συγκεκριμένη εφημερίδα μάλιστα την περασμένη εβδομάδα σε διαδικτυακό της αφιέρωμα καλεί τους Σκανδιναβούς να επισκεφθούν την Καλαμάτα και τη Μεσσηνία με αφορμή και την έναρξη προβολής των επεισοδίων του τηλεπαιχνιδιού.
"Το συγκεκριμένο πρόγραμμα συνδυάζει δύο στοιχεία, τα οποία μετράνε πάρα πολύ για τους Σκανδιναβούς.

Το πρώτο είναι ο αθλητισμός, αφού οι περισσότεροι αθλούνται σε τακτική βάση και το άλλο ο τουρισμός, αφού προβάλλει μια σειρά από σημαντικά αξιοθέατα και ωραία τοπία της Μεσσηνίας" σημειώνει η υπεύθυνη του Γραφείου Τύπου της ελληνικής πρεσβείας στη Στοκχόλμη Ελευθερία Σπηλιωτακοπούλου.
Η κ. Σπηλιωτακοπούλου μάλιστα μιλώντας στην "Ε" τόνισε ότι "το τηλεπαιχνίδι έρχεται σε μια πολύ καλή συγκυρία για τον ελληνικό τουρισμό, αφού ήδη οι κρατήσεις από τη Σκανδιναβία για την Ελλάδα σημειώνουν αύξηση της τάξεως του 20%". Συνεχίζοντας η κ. Σπηλιωτακοπούλου μας ενημέρωσε ότι οι περισσότερες από τις 150 περιφερειακές εφημερίδες που υπάρχουν στη Σουηδία αναφέρονται στο τηλεπαιχνίδι. Κάτι που σε συνδυασμό με την έναρξη των απευθείας αεροπορικών δρομολογίων από τη Στοκχόλμη προς την Καλαμάτα αναμένεται να τονώσει σημαντικά το σκανδιναβικό ενδιαφέρον για την περιοχή.
Αρχαία Μεσσήνη, Μονή Βουλκάνου, Μάνη, παλιό υδροκίνητο ελαιουργείο στα Φίλια, Βασιλάδα, Μπούκα,  Αρχοντικό, Bοϊδοκοιλιά και φυσικά το Νιόκαστρο της Πύλου, ήταν τα μέρη όπου πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα επί 40 μέρες τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Μεσσηνία, ενώ όπως μάθαμε μήνες νωρίτερα μέλη της παραγωγής επισκέφθηκαν πάνω από 200 τοποθεσίες στη Μεσσηνία για να επιλέξουν τις καταλληλότερες. Υπάρχουν πλάνα από ελικόπτερο που πραγματικά αναδεικνύουν με μοναδικό τρόπο τις ομορφιές της Μεσσηνίας και σε αυτό συνέβαλε και η συμμετοχή διεθνώς διακεκριμένων σκηνοθετών στην παραγωγή. Οι 12 παίκτες, βετεράνοι ολυμπιονίκες και πρωταθλητές,  διέμειναν σε κατάλυμα στο λόφο πάνω από τη Σάνταβα, όπου έχουν πραγματοποιηθεί και αρκετά γυρίσματα.

Από το συγκεκριμένο θέμα δεν θα μπορούσε να λείπει φυσικά και η άποψη του διαχρονικού... πρεσβευτή της Μεσσηνίας στη Σκανδιναβία Θανάση Ψαρούλη, ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση της "Ε" για την απήχηση του τηλεπαιχνιδιού στη Σουηδία τόνισε, ότι πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά προγράμματα διαχρονικά στην περιοχή, υπογραμμίζοντας παράλληλα την τεράστια σημασία για τον τουρισμό στη Μεσσηνία.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη συμβολή της Ιεράς Μητρόπολης Μεσσηνίας, των δήμων του νομού, των λιμενικών αρχών, της 26ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, της Εφορείας Ενάλιων Αρχαιοτήτων, της Πολεμικής και της Πολιτικής Αεροπορίας, των εθελοντικών οργανώσεων που ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος και του βιοτόπου στην περιοχή της Γιάλοβας και φυσικά της Costa Navarino. Οπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ψαρούλης, οι παραπάνω με το δικό τους τρόπο συνέβαλαν στην επιτυχία της εκπομπής, με τελικό στόχο φυσικά την προβολή της Μεσσηνίας.
"Η Μεσσηνία ανεβαίνει συνεχώς στη Σκανδιναβία και το τελευταίο διάστημα υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον και από την περιοχή της Βαλτικής" τόνισε ο κ. Ψαρούλης, ο οποίος έκανε γνωστό ότι μέσα στον Απρίλιο το μεγαλύτερο τουριστικό περιοδικό της Σουηδίας, το "Vagabond", θα... φιλοξενήσει τη Μεσσηνία, ενώ θα συνεχιστούν και οι επισκέψεις Σκανδιναβών δημοσιογράφων στην περιοχή.
Το "Mästarnas mästare 2013" θα συνεχίσει να προβάλεται για δυόμισι μήνες περίπου ακόμα κάθε Κυριακή και σε επαναλήψεις. Κάθε επεισόδιο διαρκεί περίπου μία ώρα. Τεράστια διαφήμιση και αν οι θετικοί οιωνοί επιβεβαιωθούν θα πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές καμπάνιες που αφορούν τη Μεσσηνία μέσα στο χρόνο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: