21 Απριλίου 2013

Τα «Σπουδαρχίδια» και τα αλυσοδεμένα μυαλά της τοπικής κηφηνοκρατίας…είναι «κενοί περιεχομένου»


 «τους μεν  κενούς ασκούς η πνοή διίστησι, τους δ’ ανοήτους, το οίημα»[1] 

                                                   
Λαέρτης ο Πύλιος

Εισαγωγή: Τα δημοτικά  «αλυσοδεμένα μυαλά» άλλως κομματοκύνες*
και σφουγγοκωλάριοι*, είναι πολυπληθής πολιτική ομάδα η οποία επιχωριάζει* στον δήμο μας. Βασική αρχή της πολιτικής συμπεριφοράς των δημοτικών «αλυσοδεμένων μυαλών» είναι να θεωρούν παρεκτροπή και «αμαρτία» οποιαδήποτε τεκμηριωμένη κριτική  που πραγματοποιούν οι δημότες, τα μέσα  επικοινωνίας  αλλά και οι δημοτικοί σύμβουλοι στο δήμαρχο και στο κόμμα που τον έχρισε υποψήφιο.
Η  τυφλή υποταγή  και σταθερή αφοσίωση στο δήμαρχο και στο κόμμα προβάλλεται ως η μόνη τους αρετή, η οποία βαφτίζεται ως εντιμότητα και τεκμήριο πολιτικής γνησιότητας. Συζητούν με αυτιστική διάθεση και με ακατέργαστες πολιτικά απόψεις πιστεύοντας ότι τεκμαίρουν το αλάθητο, κάνοντας την «τρίχα τριχιά», όταν πρόκειται για τα δημοτικά τους δρώμενα  ή για το κόμμα τους  και ψειρίζουν την μαϊμού όταν πρόκειται για τους αντιπάλους ή για εκείνους τους δημότες που κάνουν «πιπεράτη» κριτική στη δημοτική εξουσία.
Έτσι στα τρία χρόνια δημοτικής διακυβέρνησης, ψευδαισθάνονται  ότι μονοπωλούν την αλήθεια, είτε επαγωγικώς είτε απαγωγικώς,  “ως εν παρόδω* ελέχθη”, στα όσα συνέβηκαν την 6η Μαρτίου 2013, ημέρα Τετάρτη και ώρα 8 μ.μ. όταν συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πύλου - Νέστορος  με μοναδικό θέμα στην ημερήσια διάταξη την έγκριση και ψήφιση του προϋπολογισμού έτους 2013. Είχε προηγηθεί την ίδια μέρα στις 6 μ.μ. τακτική συνεδρίαση με 6 θέματα και βασικότερο την έγκριση του τεχνικού προγράμματος του δήμου για το έτος 2013….. …….Ο κ. δήμαρχος απευθυνόμενος στον υπογράφοντα ως επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, στον κ. Γιαννόπουλο και στην κ. Σοφία Αποστολοπούλου από τις μειοψηφίες και στην κ. Ρούλα Μουρδουκούτα, Γιώργο Γιαλελή και Φώτη Αγγελόπουλο, δημοτικούς συμβούλους της μείζονος μειοψηφίας (αναφέρομαι σε αυτούς που ασκήσαμε την κριτική που ενόχλησε κατά την ψήφιση του προϋπολογισμού) μας χαρακτήρισε «κενούς περιεχομένου»[2]. Δηλαδή  διαρρήδην* ο κ. δήμαρχος τους είπε ότι «έχουν άδειο μυαλό» κοινώς «κουφιοκεφαλάκηδες». Η αυθάδεια ενός ( με το ζόρι) αποφοίτου Λυκείου έναντι διπλωματούχων Πανεπιστημίου, φανερώνει ότι ο δημοτικός ταγός*  έχει έλλειψη  πνευματικής υπόστασης, διόγκωσης  έπαρσης, αλαζονείας*, κομπασμού*,  κομπορρημοσύνης*,  ξιπασιάς* και  εσφαλμένης  γνώμης  για τον εαυτό του. Φαινόμενα που φανερώνουν ότι οι υπέρτατες αξίες έχουν χάσει κάθε αξία, από την «χρισμένη» μετριότητα και τους πέριξ αυτού σφουγγοκωλάριους, με άλλα λόγια εφαρμόζουν το πλήρη  «μηδενισμό», αυτόν που έφερε το δήμο να  ασθμαίνει* για:
ην αγωνία  της φτώχειας που τρυπώνει απειλητικά στην κοινωνία,
-Την δημοτική βαρυδαιμονία
-Τα κλειστά μαγαζιά,
-Τα μειωμένα αγροτικά εισοδήματα,
-Την αδιαφορία απέναντι  στους άνεργους, στους νέους και στα περήφανα γερατειά, -Την αύξηση της εγκληματικότητας  και
-Την ερημοποίηση των χωριών του δήμου.

Τα αποτελέσματα του μηδενισμού τα είχα καταχωρήσει σε  προηγούμενα          άρθρα μου [3],  είχα  επισημάνει ότι οι αριθμοί που παρουσιάζονται στο τεχνικό πρόγραμμα  και στο προϋπολογισμό, λειτουργούν πλέον ως μονάδες μέτρησης της δημοτικής «μαγειρικής εποχικότητας». Πράγματι  στη σημερινή  χρηματοοικονομική κρίση, οι αριθμοί έχουν το μέγα προσόν ότι «φτιάχνονται», δηλαδή όταν τα επιθυμητά αποτελέσματα, κοινώς τα νούμερα, δεν βγαίνουν, με διάφορους λογιστικούς ελιγμούς μπορούμε άνετα να τους στήσουμε αδιαφορώντας πλήρως για τη δημιουργούμενη αριθμητική εξαπάτηση. Αυτή η μαθηματική ανακρίβεια της πραγματικότητας συντελείται χωρίς αιδώ*. Είναι φανερό ότι  ο διατυπωμένος δημοτικός πολιτικός λόγος της πλειοψηφίας ξεγυμνώνεται  και παγιδεύεται  στους στροβιλισμούς των αριθμών πάνω στους βράχους του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού.
Στις  Δημοτικές Συνεδριάσεις για το Τεχνικό Πρόγραμμα και τον Προϋπολογισμό            οι ιδιομορφίες, οι μοναδικότητες, οι ξεχωριστές σκέψεις και τα ιδιάζοντα χαρακτηριστικά, δεν προσδιορίζονται, δεν εκτιμώνται  ώστε να χαθούν τα προτεινόμενα –αναγκαία έργα, μέσα στη λήθη ενός «αδιευκρίνιστου» ερασιτεχνισμού.
Εκείνο που εξετάζουν οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας είναι κατά κανόνα τα έργα να αξιολογούνται ποσοτικά.
Το παράδοξο αυτών των συνεδριάσεων είναι ότι οι μετρήσεις πραγματοποιούνται σε «αξιακά» ανόμοια πράγματα με την ίδια μονάδα μέτρησης. Για να ξεπεράσουν αυτό τον μετρικό συμπίλημα οι δημοτικοί «μάγειροι» του τεχνικού προγράμματος  και του προϋπολογισμού, πραγματοποιούν ένα νοητικό άλμα ανάμεσα στην ποσότητα και την ποιότητα και ακόμα χειρότερα αποφαίνονται για το καλύτερο, μετρώντας ποσοτικά και συμπεραίνοντας ποιοτικά. Αυθαίρετες ερμηνείες εννοιών οδηγούν σε ολέθριες συνέπειες  τα  Δημοτικά  πεδία  δράσεων και  έργων, όπως οι  μη εκτελεσθέντες προϋπολογισμοί του 2011 και 2012  και  τα υλοποιημένα έργα του περσινού και προπέρσινου Τεχνικού Προγράμματος, να αποτελούν το 15-20% των εγγεγραμμένων. Επομένως, τα τελικά αποτελέσματα  δημιουργούν μόνο συνθήκες επιφανειακού εντυπωσιασμού προς ίδιον όφελος, αγνοώντας τις ανάγκες του δημοτικού κοινωνικού συνόλου.

Συμπέρασμα: Τα λεγόμενα των εφεστηκότων* για το Τεχνικό Πρόγραμμα και το προϋπολογισμό βασίζονται σχεδόν πάντα στα ψέματα, στις παπαρολογίες, στις ανακρίβειες, στις μούφες* και γενικότερα λειτουργούν σαν όχημα μεταφοράς του υπερμεγέθες ΕΓΩ του νάρκισσου, σε μια προσπάθεια βαυκαλισμού* με ψεύτικες ελπίδες, με  ανεπίγνωστες υποσχέσεις  και ταυτόχρονα  με το συνειδητό ξεγύμνωμα των λέξεων από το νόημά τους, για να καλύψουν τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα χρέη  που έκαναν το δήμο χρεμύλο [4]. Αυτή η προσπάθεια μοιάζει με την χωρίς περιεχόμενο ασκούς που φουσκώνουν με τον αέρα. Με άλλα λόγια μπορούμε να πούμε ότι ο Καλλικρατικός  δήμος  μοιάζει με το  κενό δοχείο που κάνει μεγάλο θόρυβο, ενώ κι οι αδειανοί δημοτικοί  κομματοκύνες  και  σφουγγοκωλάριοι  δημιουργούν μέσα στο δοχείο το χειρότερο σαματά. Τοιγάρ το συγκεκριμένο  δημοτικό αιτιατό το καυτηριάζει με μεγάλη πιστότητα η Σωκρατική ρήση : «τους μεν  κενούς ασκούς η πνοή διίστησι, τους δ’ ανοήτους, το οίημα» δηλαδή «τα άδεια ασκιά τα φουσκώνει ο αέρας και τους ανόητους η έπαρση». Επομένως οι δημότες και οι δημότισσες  αρχίζουν να καταλαβαίνουν ότι : τα «Σπουδαρχίδια»* και τα «αλυσοδεμένα μυαλά» της τοπικής κηφηνοκρατίας……είναι «κενοί περιεχομένου»*

ΥΓ: Παραθέτω, όπως είχα υποσχεθεί,  αφιλοκερδώς  “το λεξικό του άρθρου”, για να καταλαβαίνουν τι διαβάζουν οι Συγκαντανευσιφάγοι, τα  «κούτσουρα απελέκητα», οι «κενοί περιεχομένου» και οι πέριξ αυτών παρατρεχάμενοι.                                  Έρρωσθε και γρηγορείτε … , οι καιροί ού μενετοί.



Το Λεξικό του άρθρου

- κομματοκύνας = κομματόσκυλα, στρατεύονται στην υπηρεσία του κόμματος, είναι πιστά στα αφεντικά τους και εξαιρετικά άγρια προς τους εχθρούς των αφεντικών τους,

-σφουγγοκωλάριοι = Χαρακτηρισμός πολιτικών — κινούνται μονίμως τυχοδιωκτικά και τους βρίσκεις να παρασιτούν στις παρυφές της εκάστοτε εξουσίας και κάνουν καριέρες με «χρισμό». Διακρίνονται για την τέχνη του "σκουπίζειν" τα οπίσθια των ισχυρών.

- επιχωριάζω= κυριαρχώ, υπερισχύω, επικρατώ, επιβάλλομαι 

-ως εν παρόδω  ελέχθη= όπως ελέχθη παρενθετικά

- ταγός= πνευματικός αρχηγός, καθοδηγητής

- διαρρήδην=ρητά

-Αλαζονεία=το να θεωρεί κανείς τον εαυτό του ανώτερο των άλλων

-Κομπασμός=λόγια υπερβολικά και προκλητικά με τα οποία εκθειάζει κάποιος υπαρκτά ή ανύπαρκτα προτερήματα, επιτεύγματα ή επιτυχίες του· καυχησιολογία.

-Κομπορρημοσύνη < κομπορρήμ(ων) -οσύνη = η ιδιότητα κάποιου να λέει μεγάλα λόγια · καυχησιολογία
 
-Ξιπασιάς= η ιδιότητα κάποιου που έχει πολύ μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του.

- Ασθμαίνω ‹ άσθμα ‹ άημι = φυσώ]= αναπνέω με δυσκολία, λαχανιάζω, αγκομαχώ.

- Βαρυδαιμονία= δυστυχία

- Έφεστηκότες: αυτοί που έχουν επιβληθεί, οι ισχυροί, οι άρχοντες

- Μούφα= κακής ποιότητας, κακών προδιαγραφών, κακής αποτελεσματικότητας.

-Βαυκαλισμός= η διασκέδαση με χορό στους δρόμους ( κώμος ), είναι είδος ποιμενικού τραγουδιού, που εφευρέθηκε από το Σικελό ποιμένα Δίομο

-Σπουδαρχίδης= εκείνος που επιδιώκει με κάθε τρόπο την απόκτηση κάποιας θέσεως ή κάποιου αξιώματος

- Κενός < αρχαία ελληνική κενός, κενεός = αδειανός, άδειος, κούφιος

-Περιεχομένου< ουσιαστικοποιημένο ουδέτερο της παθητικής μετοχής περιεχόμενος του ρήματος περιέχω = έχω κάτι στο εσωτερικό.  

Πηγές

[1] www.gnomikologikon.gr/ancient-greek-q .... «τους μεν  κενούς ασκούς η πνοή διίστησι, τους δ’ ανοήτους, το οίημα» δηλαδή «τα άδεια ασκιά τα φουσκώνει ο αέρας και τους ανόητους η έπαρση» Σωκράτης, 469-399 π.Χ.,

[2] “Κενοί περιεχομένου ”" Του Αναστασίου Τσορώνη  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 17/04/2013

[3] www.gargalianoi.com/.../ζω-στο-δήμο-του...   Ζω στο δήμο του Είπα... Ξείπα  (Πύλου Νέστορος) | ...  Λαέρτης ο Πύλιος                                       

http://dipanoskaltsis.blogspot.gr/2012_02_01_archive.html Στο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου Πύλου Νέστορος 2011 φανερώνονται, τα τοκισμένα δημοτικά ψέματα και οι χρεοκοπημένες ναρκισσιστικές εξαγγελίες. 29 Φεβ. 2012 Λαέρτης ο Πύλιος http://attikanea.blogspot.gr/2012/02/blog-post_3488.html Ο Μούναρχος* του δήμου Πύλου- Νέστορος για δεύτερη χρονιά ... 29 Φεβ. 2012 Λαέρτης ο Πύλιος                  dipanoskaltsis.blogspot.com/.../2012_4.ht.. . Έγκριση προϋπολογισμού ...               

[4] Ithomi news: Χρεμύλος*  ο δήμος Πύλου Νέστορα Γράφει ο Λαέρτης ο Πύλιος dipanoskaltsis.blogspot.com/.../1-2010-2 Ο δήμος. Πύλου Νέστορα έγινε Χρεμύλος            21 Ιαν 2013 Λαέρτης ο Πύλιος eleftheriskepsii.blogspot.com/.../blog-post...  Χρεμύλο έκαναν το δήμο καταγωγής του Πρωθυπουργού οι δικές ... Λαέρτης ο Πύλιος                                          

Δεν υπάρχουν σχόλια: