Αφού άλλαξαν πάνω από 25 φορές τη φορολογία των αυτοκινήτων στα χρόνια του μνημονίου, τώρα συνειδητοποιούν ότι πρέπει να προχωρήσουν και σε μια ακόμη. Μελετούν τη φορολογία των αυτοκινήτων όχι με κριτήριο τον κυβισμό όπως ισχύει σήμερα, αλλά με κριτήριο την εργοστασιακή αξία. Πλέον, το να παρακολουθήσει κάποιος τις αλλαγές στηφορολογία, προϋποθέτει …διδακτορικό στα φορολογικά. Και το να πληρώσει τους φόρους που επιβάλλονται, απαιτεί γεμάτες τσέπες.
1.Το 2009, επιβάλλεται ο ειδικός ετήσιος φόρος στα ΙΧ άνω των 1929 κυβικών και φέρνει επιβαρύνσεις από 150-650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό
2.Καταργείται η έκπτωση 50% επί του τέλους ταξινόμησης
3.Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας τα οποία εξαρτώνται πλέον από τους ρύπους. Έτσι, δημιουργούνται οχήματα δύο ταχυτήτων: αυτά που κυκλοφόρησαν πριν τον Νοέμβριο του 2010 και αυτά που κυκλοφόρησαν μετά τον Νοέμβριο του 2010.
4.Ιούνιο του 2009 αυξάνεται για πρώτη φορά ο ειδικός φόρος στις βενζίνες (από τα 359 στα 410 ευρώ ανά 1000 λίτρα)
5.Σεπτέμβριο εξαγγέλλεται το μέτρο της απόσυρσης
6.Τον Νοέμβριο αλλάζει η κυβέρνηση και ανακοινώνει αύξηση τελών κυκλοφορίας
7.Νοέμβριο διακόπτεται και η απόσυρση
8.Φεβρουάριο του 2010 αυξάνεται για 2η φορά ο ειδικός φόρος στα καύσιμα από τα 410 στα 530 ευρώ ανά 1000 λίτρα
9.Μάρτιο αυξάνεται ο ΦΠΑ από το 19% στο 21% επηρεάζοντας τις τιμές των καυσίμων αλλά και το κόστος απόκτησης αυτοκινήτων
10.Επιβάλλεται φόρος πολυτελείας στην απόκτηση καινούργιων ΙΧ
11.Νέα (3η) αύξηση του ειδικού φόρου στις βενζίνες από τα 530 στα 610 ευρώ ανά 1000 λίτρα
12.Επανέρχονται τα τεκμήρια διαβίωσης. Η κατοχή ενός δίλιτρου ισοδυναμεί με (θεωρητικό) εισόδημα 5400 ευρώ.
13.Επιβάλλεται φόρος εισοδήματος για τη χρήση εταιρικού αυτοκινήτου
14.Ψαλιδίζεται η έκπτωση φόρου για τη μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτων (leasing)
15.Το Μαϊο του , αυξάνεται για 2η φορά ο ΦΠΑ στο 23% (από 21%)
16.4η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης ανεβάζει το ποσό από τα 610 στα 670 ευρώ ανά 1000 λίτρα
17.Αυξάνεται για 2η φορά ο φόρος πολυτελείας στα ΙΧ
18.Τον Σεπτέμβριο, αυξάνονται (πάλι) τα τέλη κυκλοφορίας και ενσωματώνεται σε αυτά ο ειδικός φόρος για τα ΙΧ με κινητήρα άνω των 1929 ευρώ. Το κόστος για ένα παλαιό ΙΧ με μεγάλο κινητήρα εκτοξεύεται ακόμη και στα 1180 ευρώ στέλνοντας πολύ κόσμο στην ουρά για κατάθεση πινακίδων
19.Επανέρχεται η απόσυρση
20.Τροποποιείται ο φόρος πολυτελείας
21.Τον Ιούλιο του 2011 διπλασιάζονται τα τεκμήρια διαβίωσης. Ένα δίλιτρο προϋποθέτει εισόδημα τουλάχιστον 8800 ευρώ.
22.Επιβάλλεται (νέα) αύξηση 10% στα τέλη κυκλοφορίας
23.Θεσπίζεται (πάλι) έκτακτη εισφορά στα ΙΧ με κινητήρα άνω των 1929 κυβικών. Αντιστοιχεί στο 5% του τεκμηρίου διαβίωσης
24.Τον Ιανουάριο του 2013 μονιμοποιείται η έκτακτη εισφορά στα ΙΧ άνω των 1929 κυβικών. Αντιστοιχεί στο 5-10% του τεκμηρίου. Η επιβάρυνση ξεπερνάει τα 2500 ευρώ για ΙΧ με κινητήρα άνω των 3500 κυβικών.
25.Θεσπίζονται πρόστιμα 250-500 ευρώ για τα ΙΧ που συλλαμβάνονται και κυκλοφορούν ανασφάλιστα.
Τι θα αλλάξει με τον υπολογισμό του φόρου βάσει εργοστασιακής αξίας; Κατά κύριο λόγο το κόστος απόκτησης του αυτοκινήτου το οποίο θα γίνει ασφαλώς υψηλότερο για ΙΧ με μικρό κινητήρα και εκατοντάδες άλογα. Το αν θα καταφέρει η κυβέρνηση να υλοποιήσει το μέτρο, θα φανεί στην πράξη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου