7 Απριλίου 2016

ΠΑΛΛΟΜΕΝΑ ΠΕΗ ΚΑΙ ΑΙΔΟΙΑ...!!!

ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΔΕΥΤΕΡΗΣ ΦΟΡΑΣ
Λίγα λόγια για  τον   παραιτηθέντα  καλλιτεχνικό διευθυντή   του    Ελληνικού φεστιβάλ   Κο  ΓΙΑΝ ΦΑΜΠΡ
Πριν δύο χρόνια, λέει, ευαισθητοποιημένοι πολίτες τον πήραν με τις ντομάτες στην Αμβέρσα, γιατί κακοποιούσε γάτες για τις ανάγκες των γυρισμάτων ενός καλλιτεχνικού βίντεο (οι συνεργάτες τις εκσφενδόνιζαν στον αέρα και αυτές ούρλιαζαν, λέει, σπαρακτικά)· ένα χρόνο πριν την «ντοματοσαλάτα της Αμβέρσας» συμμετείχε στην Μπιενάλε της Βενετίας, με πέντε έργα που «εμπνεύστηκε» από την Πιετά του Μιχαήλ Άγγελου και έφαγε αρκετά φάσκελα για ένα από αυτά –την Παρθένο Μαρία, με μορφή νεκροκεφαλής, και τον Χριστό να παρουσιάζεται με τη φάτσα του καλλιτέχνη.
Το ημιτελές «αριστούργημά» του, όμως, πήγε να εκτεθεί παλαιότερα στη Γάνδη, όταν θέλησε να αφήσει για τρεις μήνες 8.000 φέτες ζαμπόν γύρω από οχτώ νεοκλασικές κολόνες, με σκοπό να πλακώσει η βρόμα και οι μύγες –ένας προφανής συμβολισμός για τη «νεκροφιλία» [που θα ’λεγε και ένας άλλος μεγάλος πνευματικός άνθρωπος, ο Άκης Γαβριηλίδης] που αποπνέει το «κλασικό». Προφανώς, το «ινσταλέισο(ν)», που λεν και στο χωριό του Μπαλτά, έπεσε θύμα της λογοκρισίας των… υγειονομικών αρχών και έτσι το ευρωπαϊκό πνεύμα έχασε ένα μείζον γεγονός στην αυγή του νέου αιώνα…
Αυτόν τον τύπο, λοιπόν, που πηγαινοέρχεται συχνά στα μέρη μας και πουλάει τον «δυτικό θάνατο της έμπνευσης» ως πρωτοπορία, πήγε ο Μπαλτάς και τον έβαλε διευθυντή στο Ελληνικό Φεστιβάλ, τυπικά για τρία χρόνια. Δυστυχώς   παραιτήθηκε  και εμείς οι δυστυχείς  δεν θα έχουμε την δυνατότητα να απολαύσουμε  εκ του σύνεγγυς  τις καλλιτεχνικές του  αναζητήσεις  και πρωτοποριακές δημιουργίες του.  Δυστυχώς  δυστυχώς  δεν εκτιμήσαμε αρκούντως τα παλλόμενα πέη.

Ευτυχώς όμως, ευτυχώς  ,υπάρχουν  ισάξιοι - ισοϋψείς  καλλιτέχνες  της Πρωτοδεύτερης  φοράς, και μπορούμε να απολαύσουμε τις απείρου κάλλους ποιητικές τους διαδρομές  και μάλιστα χωρίς να επιβαρυνόμαστε οικονομικά. Αρκεί μία επίσκεψη στις προσωπικές τους ιστοσελίδες.  Ο λόγος για τον Κύριο Κουράκη, Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας της  Πρώτης Φοράς ,και  σημερινό  Α’  Αντιπρόεδρο  της Βουλής της Δεύτερης Φοράς. Απολαύστε μία  ποιητική του δημιουργία .

(Αυτή)- Τι είναι ο κόλπος μου;
(Αυτός)- Είναι μια σύριγγα χωρίς το έμβολο που καλεί το φαλλό να
τρυπηθούν μαζί από την πρέζα του έρωτα
(Αυτή)- Σύριγγα, ή σήραγγα;
(Αυτός)- Σήραγγα που ανακαλεί κεκοιμημένους κωδωνοκρούστες
(Αυτή)- Κεκοιμημένους ή ταριχευμένους;
(Αυτός)- Όλοι οι φαλλοί είναι ταριχευμένα ξόανα που νοτίζονται απ’ το
νόστο της μήτρας
(Αυτή)- Της δικής μου μήτρας;
(Αυτός)- Της δικής σου. Εσύ γεννήθηκες απ’ τη δική σου μήτρα         (Αυτή) -Εγώ γεννήθηκα  απ'  τη   δική  μου  μήτρα                                                                                                                                                     
Αποτέλεσμα εικόνας για

Μένω ενεός.
 Συγκρίνετέ τους με δύο απλούς στίχους του Σεφέρη

Μέσα στις θαλασσινές σπηλιές ,
Υπάρχει μια δίψα υπάρχει μια αγάπη, υπάρχει  μια έκσταση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: