Το τελευταίο σύνορο είναι η Θεία Κοινωνία, το Σώμα και Αίμα Χριστού. Το μόνο αμόλυντο. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε άφοβα: να κοινωνήσουμε. Όταν ανοίξουν και πάλι οι εκκλησίες. Το Σώμα και Αίμα Χριστού δεν μπορεί να μολυνθεί από κανέναν κορονοϊό. Όμως μέσα στην εκκλησία και οπουδήποτε αλλού πρέπει να προσέχουμε. Πρέπει να φοράμε την μάσκα μας. Το οποιοδήποτε φτέρνισμα μας προξενεύει δεινά, είτε μικρά είτε μεγάλα.
Σε αυτό το
σημείο θα εμφανιστούν ενστάσεις και αντιρρήσεις. Λογικά και φυσιολογικά υπάρχει
ο φόβος και η αμφιβολία. Κανείς ερευνητής ή καθηγητής δεν μπορεί να πάρει θέση
με βεβαιότητα. Οι περισσότεροι θα πουν όχι στην Θεία Κοινωνία ή τουλάχιστον με
χωριστά κουταλάκια μιας χρήσης. Ο επιστήμονας στηρίζεται σε δεδομένα. Αν δεν
έχει δεδομένα μπορεί να κάνει μόνο υποθέσεις. Στον ένα αιώνα και πάνω που
έχουμε νοσοκομεία υπήρξε επιβεβαιωμένο κρούσμα μετάδοσης ασθένειας (λέπρα,
τύφος κλπ) σε ιερέα που λειτουργούσε και κατέλυε την Θεια Κοινωνία;;; η όποια
εκκλησία αποφάσισε να προβεί στην χρήση αχρησιμοποίητων πλαστικών λαβίδων
πιθανόν να το έκανε για να νιώσουν ασφαλείς οι πιστοί.
Οι
επιστήμονες χρειάζονται δεδομένα για να φτάσουν σε τοποθέτηση. Εδώ τι δεδομένα
έχουμε;;;
Μπορούμε να
επιχειρηματολογήσουμε με επιστημονικά κριτήρια και να αποφανθούμε για την δυνατότητα
ή μη μετάδοσης μικροβίων μέσω της Θειας Κοινωνίας;;;
Αν ναι, τότε
φέρνουμε το θεϊκό στοιχείο ισοδύναμο ή και κατώτερο της ύλης και υποκείμενο σε
ανθρώπινους κανόνες και θεωρήματα. Τότε σαφέστατα και σταματάμε να κοινωνούμε ή
τουλάχιστον κοινωνούμε με διαφορετικά πλαστικά κουταλάκια.
Ίσως σε αυτό
το σημείο να ξεκινήσουν άλλες διενέξεις του τύπου: υπάρχει Θεός; η απάντηση
βρίσκεται εντός του καθενός. Αν όχι, τότε θα πρέπει να αφήσουμε το Θεϊκό
στοιχείο στο ύψος που του αναλογεί και θα πρέπει απλώς να είμαστε προσεκτικοί
και ο καθένας να πράττει κατά συνείδηση.
Προσωπικά
θεωρώ ότι το Σώμα και Αίμα Χριστού είναι υπεράνω της επιστήμης, της οποιαδήποτε
επιστήμης. Και είναι προφανές ότι κανείς λοιμωξιολόγος δεν μπορεί να αποφανθεί
για την Ουσία της Θεότητας και τις ιδιότητες Της. Ούτε και εγώ βεβαίως και απλά
θα επιχειρήσω μια προσέγγιση.
Κατά αρχήν
ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως δεν μίλησε για την Θεία Κοινωνία αλλά
προφανώς υπονόησε την αδιάφορη συμπεριφορά μας με το να είμαστε 100 και 200 σε
ένα κλειστό χώρο και να φτερνιζόμαστε ο ένας στα μούτρα του άλλου. Και όλοι οι
υπόλοιποι Δεσποτάδες που μολύνθηκαν, μολύνθηκαν κατά τον ίδιο τρόπο. Επίσης η
οποιαδήποτε εκκλησία και μητρόπολη επέβαλε την χρήση χωριστών πλαστικών
κουταλιών μιας χρήσης για Θεία Κοινωνία, αναφέρθηκε με σαφήνεια στην δυνατότητα
μετάδοσης μέσω αυτής του κορονοϊού;;;
Δεν έχει
υπάρξει ποτέ επιβεβαιωμένο κρούσμα τόσο από τον ιερέα στην Σπιναλόγκα όσο και
από όλους τους ιερείς στα Νοσοκομεία της χώρας (για όσο υπάρχουν νοσοκομεία και
μικροβιολογική επιστήμη) οι οποίοι με το πέρας της Θείας Κοινωνίας και Θείας
Λειτουργίας, κατέλυαν (έπιναν) όση είχε παραμείνει εντός του σκεύους. Βεβαίως
δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι αυτό συνέβη τώρα.
Και
ερχόμαστε στην ουσία του θέματος.
Είναι
δυνατόν να μολυνθεί η Θεια Κοινωνία, το Σώμα και Αίμα Χριστού από έναν
κορονοϊό;
Αν ναι, τότε
αυτό σημαίνει ότι η Δύναμη και η Δόξα του Δημιουργού σταματάει μπροστά στην
μολυσματική ικανότητα ενός κορονοϊού μεγέθους 0,06 χιλιοστά του χιλιοστού.
Αν συμβαίνει
αυτό τότε τρία πράγματα μπορεί να συμβαίνουν. Α. δεν είναι Θεός.
Δεν έχει την ικανότητα να σταματήσει τον κορονοϊό, συνεπώς δεν ομιλούμε περί
Θεού Παντοδύναμου. Β. το αφήνει να συμβεί σκόπιμα. Άρα δεν είναι
Παντογνώστης γιατί αυτό αυτόματα θα σημάνει την πνευματική σύγχυση ανάμεσα σε
πολλά εκατομμύρια πιστών οι οποίοι θα χάσουν ένα σημαντικό σημείο αναφοράς, το
τελευταίο σύνορο, το τελευταίο καταφύγιο. Φαντάζεστε έναν πατέρα που μαθαίνει
τον γιο του μόλις 2-3 ετών κολύμπι στην θάλασσα να παίζει με την σταθερή
υποστήριξη του παιδιού στην επιφάνεια και να το αφήνει να βυθίζεται; Κλονίζεται
η πίστη και η εμπιστοσύνη προς τον Πατέρα. Όποιος πατέρας το κάνει αυτό απλά
χάνει την εμπιστοσύνη του γιου του στο πρόσωπο του. Ποιος Λογικός και
Μορφωμένος και Σκεπτόμενος Πατέρας το θέλει αυτό και ρισκάρει; Γ. το
αφήνει να συμβεί σκόπιμα. Και σαν παντογνώστης θέλει να δοκιμαστούμε εμείς,
όσοι πιστοί υπάρχουν, για εμάς.
Στην Γ
περίπτωση ρισκάρει ολόκληρο το οικοδόμημα του Χριστιανισμού και αν αποδεδειχθεί
ότι η Θεία Κοινωνία μπορεί να μολυνθεί από έναν κορονοιό και στην συνέχεια να
μολύνει τους μεταλαβαίνοντες, τότε θα καταρρεύσει μάλλον ολόκληρο το
αφήγημα του χριστιανισμού. Το θέλει αυτό; Ίσως το οικοδόμημα που λέγεται
Χριστιανισμός δεν έχει στα Θεμέλια του τον Λόγο του Ιησού μόνο αλλά και λόγους
ανθρώπων (Χριστιανών) που κάποιοι από αυτούς λειτουργούν σαν παρασιτική μούχλα
οδηγώντας σε αποσάθρωση τα θεμέλια.
Ίσως η
κατάρρευση του οικοδομήματος να είναι μέσα στα σχέδια της Θειας Πρόνοιας. Ποιος
όμως θα αναλάβει την ανοικοδόμηση μετά;
Η απάντηση
(στις εκδοχές Α και Β) δίνεται - εμμέσως πλην σαφώς - από το γεγονός ότι για
πάνω από έναν αιώνα (για όσο υπάρχουν ιατρική επιστήμη, νοσοκομεία και
μικροβιολογική επιστήμη ταυτόχρονα) δεν υπάρχει καταγεγραμμένο κρούσμα για
μεταδοτική ασθένεια σε ιερείς που λειτουργούσαν στα νοσοκομεία όλης της χώρας
και κοινωνούσαν ασθενείς, ασθενείς με καρκίνο, έιτζ, φυματίωση κλπ, και σε
ιερείς που κοινωνούσαν ηλικιωμένους σε οίκους ευγηρίας αλλά και κατ οικον.
(Ηλικιωμένοι σε οίκους ευγηρίας και γηροκομεία είναι ένα άλλο σκοτεινό σημείο
της ελληνικής κοινωνίας). Και επειδή το έχουμε στο ντι εν ει μας να βγάζουμε τα
άπλυτα του άλλου στην φόρα και να τον κάνουμε ‘ρόμπα’, αν υπήρχε έστω και σαν
υπόνοια κάτι για κάποιον ιερέα κάποτε, σίγουρα κάποιος θα το έκανε σημαία.
Συνεπώς,
είτε εκ φύσεως είτε εκ προνοίας δεν μπορεί να μολυνθεί η Θεια Κοινωνία.
Αν
εργαστηριακά κάποια στιγμή αποδειχθεί ότι η Θεια Κοινωνία μολύνεται από
μεταδοτικές ασθένειες και μεταδίδει αυτές τότε μάλλον θα καταρρεύσει ολόκληρο
το αφήγημα του χριστιανισμού. Μπορεί όμως να συμβεί κάτι τέτοιο; Εδώ μπορούμε
να δημιουργήσουμε μαθηματικά αξιώματα. Είτε ναι, είτε όχι. Τίποτε άλλο.
Ένα
σημαντικό ‘εργαλείο’ που μπορεί να βοηθήσει στο ερώτημα αν η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ μπορεί να μολυνθεί είναι οι ΛΟΓΟΙ (τα έργα) των ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Πατέρες της Εκκλησίας είναι οι μεγάλοι Θεολόγοι Άγιοι του Σώματος του
Ιησού οι οποίοι έδωσαν ερμηνείες και εξηγήσεις για πολλά και δύσκολα θέματα.
Ανατρέχοντας στα γραπτά έργα των Πατέρων της Εκκλησίας διαπιστώνουμε το εξής
συγκλονιστικό: είναι δυνατόν να μολυνθεί κάποιος από την Θεια Κοινωνία αλλά
στην εξής μία και μόνη περίπτωση: όταν δεν πιστεύει κάποιος, όταν δεν
έχει βαθειά και στέρεη πίστη (πηγές: Απόστολος Παύλος, Αποκάλυψη). Χωρίς βαθειά
και στέρεη πίστη τότε ναι, μπορεί και να συμβεί. Και ένα ακόμα στοιχείο που
προκύπτει από την μελέτη θεολογικών κειμένων είναι ότι δεν προσερχόμαστε ποτέ
στην Θεια Κοινωνία με ειρωνική και κοροϊδευτική διάθεση.
Άρα τελικώς
συνάγεται το εξής συμπέρασμα: ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΙΣΤΗΣ.
ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΤΟΥΣ.
Ο καθένας
μπορεί ελεύθερα να επιλέξει τι θέλει να πιστεύει. Είτε επιλέγει ότι η Θεια
Κοινωνία μπορεί να μεταδώσει τον κορονοϊό και συνεπώς δεν πάει να κοινωνήσει ή
το κάνει με νέο κουταλάκι, είτε επιλέγει ότι η Θεια Κοινωνία είναι αδύνατον να
μολυνθεί από τον οποιοδήποτε κορονοϊό και συνεπώς πάει άφοβα να
κοινωνήσει. Στην πρώτη περίπτωση η έλλειψη πίστης και εμπιστοσύνης
προφανώς καθιστά το περιεχόμενο του σκεύους απλό ψωμί και κρασί πράγμα που
καθιστά δυνατή την μόλυνση.
Εγώ
προσωπικά θα πήγαινα άφοβα να κοινωνήσω. Δεν μπορεί ούτε ένας κορονοϊος ούτε η
Επιστήμη να είναι υπεράνω του Δημιουργού. Και η προσωπική μου αντίληψη και θέση
είναι ότι από την στιγμή που ο Ιερέας εκφωνεί τις ευχές και αναπτύσσεται το
μυστήριο που οδηγεί άρτο και οίνο σε Σώμα και Αίμα Χριστού, τότε πια είναι
αδύνατο να μολυνθεί από τον οποιοδήποτε κορονοιό άσχετα από την ένταση της
πίστης των προσερχόμενων.
Και η
επιλογή πλαστικών κουταλιών από Αμερικανούς και Ρουμάνους είναι προφανώς για να
μην φοβάται το ποίμνιο αλλά προφανώς είναι προσβολή στο πρόσωπο του Ιησού.
Όσον αφορά
μετά την απομάκρυνση από την Θεια Κοινωνία συμπεριλαμβανόμενου και του χώρου
της εκκλησίας το έχω αναλύσει πλήρως εδώ και περιληπτικά θα πρέπει να
προσέχουμε και να φοράμε μάσκα http://syn-fil-ax.blogspot.com/2020/11/2020.html .
Εδώ θα ήθελα
να παραθέσω την ερώτηση του καλού φίλου Γ
Ν: Μια ένσταση για την θεία
κοινωνία. Αν πρόκειται για θαύμα, γιατί δεν συμβαίνει και στα άλλα μυστήρια της
εκκλησίας??? Πχ το μυστήριο του γάμου θα έπρεπε να κάνει ευτυχισμένα τα
ζευγάρια! ή το ευχέλαιο την θεραπεία των ασθενών κτλ. Νομίζω ότι ο
σκοπός των μυστηρίων της εκκλησίας είναι να υπενθυμίζουν τις αρχές και τις
αξίες της εκκλησίας του Χριστού που πρέπει να τηρούν στην ζωή τους, έχουν όμως
την ελεύθερη επιλογή να το κάνουν ή όχι και γι' αυτό θα κριθούν. Από
επιστημονική άποψη πρέπει να γίνει έρευνα κατά πόσο γίνεται μετάδοση ασθενειών
και όχι μόνο του Κορωναιού.
Δεν είναι
θαύμα, είναι φυσική συνέπεια της Θειας Φύσης του Δημιουργού. Έχει να κάνει με
τον ίδιο τον Θεό. Δεν μπορεί ένας ιός να νικήσει έναν Θεό. Τα υπόλοιπα είναι
όπως το είπες, ΜΥΣΤΗΡΙΑ αλλά αφορούν τον άνθρωπο και ο άνθρωπος αφέθηκε να
στηριχτεί σε πρώτη φάση στα γονίδια και σε δεύτερη φάση στις νευρικές συνάψεις
στον εγκεφαλικό φλοιό και όλο τον εγκέφαλο. Μια μνημειώδης διαδικασία που του
εξασφάλισε το αυτεξούσιο, την αυτονομία της προσωπικότητας του δηλαδή. Έχει
δηλαδή ο άνθρωπος την δυνατότητα και την ικανότητα να κρίνει και να αποφασίσει.
Και όπως πολύ σωστά παρατηρείς τα Μυστήρια και ο Λόγος του Ιησού είναι οδηγοί
στην ζωή μας όπως οι σημάνσεις στον αυτοκινητόδρομο. Αν κάποιος θέλει αντί με
90 να πάει με 190 ή 290 χιλιόμετρα ανά ώρα είναι δική του απόφαση αλλά οι
συνέπειες συχνά αφορούν και άλλους.
Η ευτυχία
μας είναι και δική μας απόφαση. Όταν ο άντρας δέρνει την γυναικά του ή η
γυναίκα ασκεί ψυχολογική βία και παίζει παιχνίδια τότε η οικογένεια ή η σχέση
θα διαλυθεί. Αν ο ένας δεν σέβεται τον άλλον τότε είναι χαμένο το παιχνίδι.
Όταν ο άντρας παντρεύεται για να κάνει παιδιά και η γυναίκα γιατί κάποιος έχει
χρήματα ή είναι λόρδος ή καθηγητής αει τότε οι βάσεις δεν είναι στέρεες. Και το
ζούμε κάθε μέρα. Όταν την παιδεία ασκούν το νεξτ τοπ γκρικ τοπ μοντελ και το
μπατσελορ τότε ……
Ο Δημιουργός
μας εφοδίασε με δισεκατομμύρια νευρώνες εξασφαλίζοντας το αυτεξούσιο και την
ικανότητα λήψης αποφάσεων μέσα από μια μνημειώδη διαδικασία που συγκρίνεται
μόνο με την Δημιουργία. Μας έδωσε την Λογική και την ικανότητα να
επιχειρηματολογούμε. Συνεπώς για την ευτυχία μας μπορούμε να στηριχτούμε και
στις δίκες μας δυνατότητες και δεν είναι υπεύθυνα τα Μυστήρια. Τα Μυστήρια
είναι οδηγοί και χείρα βοηθείας αλλά ο καθοριστικός παράγοντας είμαστε εμείς.
Για το αν χρήζει η Θεια Κοινωνία ανάγκης έρευνας και διερεύνησης μετάδοσης
μολυσματικών ασθενειών σου θεωρώ ότι η απάντηση έχει δοθεί από τους ιερείς στην
Σπιναλόγκα και τα διάφορα νοσοκομεία.
Και πάλι, αν
βάλουμε την Θ. Κ. στο μικροσκόπιο θεωρώ ότι μάλλον θα χάσουμε την ώρα μας.
Και επίσης
ένα τελευταίο. Πίστη σημαίνει Εμπιστοσύνη. Αν μπουν 100 πρόσωπα σε μια μικρή
εκκλησία και είναι ο ένας πάνω στον άλλον αλλά με βαθειά πίστη τι νομίζεις ότι
θα συμβεί; Όμως πρέπει να κατανοήσουμε τι σημαίνει βαθειά πίστη. Και εδώ
μπαίνουμε σε άλλο κεφάλαιο.
(Ευχαριστώ
τα πρόσωπα που διάβασαν το κείμενο και βοήθησαν με χρήσιμες υποδείξεις και
παρατηρήσεις να βελτιωθεί το περιεχόμενο και να προσεγγίσει όσο το δυνατόν
καλυτέρα την Αλήθεια).
Με εκτίμηση
Θεοφάνης Α.
Τσαπικούνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου