Αγαπητοι Φιλοι καλημερα,
Τωρα μαλλον προσπαθουν να το καταστρεψουν και αυτο.
Το ελαβα απο την καλη φιλη Αθανασια Κ και το προωθω.
Σώστε τις Κοινότητες, πάρτε μέρος στην διαβούλευση
Φίλοι μας
Ήρθε για διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση. Για τις Κοινότητες, προβλέπει, την κατάργηση της ξεχωριστής κάλπης για την ανάδειξη των Κοινοτικών Συμβουλίων και Προέδρων. Όποιος επιθυμεί να εκλεγεί και να βοηθήσει τον τόπο του, θα πρέπει να πάει οπωσδήποτε στον συνδυασμό υποψηφίου δημάρχου. Θα πρέπει δηλαδή, να πάμε όλοι, κάτω από τις παραταξιακές (και συχνά κομματικές) ομπρέλες, και να ανεχτούμε τους σχηματισμούς αυτούς, προκειμένου να βοηθήσουμε τον τόπο μας. Πως θα έχουμε ανεξάρτητη φωνή, όταν εξαρτιόμαστε από τον Δήμαρχο; Πως θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε ως εκπρόσωποι των συμπολιτών μας, και όχι του Δημάρχου, αφού ακόμα και η συμμετοχή μας στις εκλογές, εξαρτάται, όχι από τους πολίτες, αλλά από τον Δήμαρχο;
Φίλοι μας
Θέλουν να σβήσουν κάθε ελεύθερη φωνή. Δεν
θα τους αφήσουμε. Παίρνουμε μέρος ΟΛΟΙ στην διαβούλευση και
γράφουμε τις απόψεις μας για το θέμα.
ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗΝ
ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Είναι απλό, αρκεί να έχετε ηλεκτρονική
διεύθυνση (e-mail).
Πηγαίνουμε στον δικτυακό τόπο του
Υπουργείου Εσωτερικών για την διαβούλευση του συγκεκριμένου
νομοσχεδίου. http://www.opengov.gr/ypes/?p=7629
Επιλέγουμε το άρθρο που θέλουμε να
σχολιάσουμε. Δεξιά, το δεύτερο (με πράσινα γράμματα) κουτάκι, είναι για τον
σχολιασμό. Όταν το επιλέξουμε, ανοίγει η φόρμα του σχολιασμού άρθρων.
Σημειώνουμε το όνομά μας, (υποχρεωτικά) και το e-mail. Γράφουμε τις απόψεις μας, επι του συγκεκριμένου άρθρου
(στο μεγάλο σε διαστάσεις ορθογώνιο που δεσπόζει στο κέντρο). Στο κάτω μέρος,
συμπληρώνουμε, έναν αριθμό, έτσι ώστε, η πολύ απλή αριθμητική
πράξη που βλέπουμε, να είναι σωστή. Αυτό ήταν . Είμαστε
έτοιμοι και πατάμε υποβολή σχολίου.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ. ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ.
Για να διευκολύνουμε, κάποιους που πιθανόν
δεν έχουν χρόνο, παραθέτουμε απευθείας την διεύθυνση και τα άρθρα
που αφορούν τις Κοινότητες, με ενδεικτικό σχολιασμό.
http://www.opengov.gr/ypes/?p=7627
ΑΡΘΡΟ 2
Προτείνουμε τα συμβούλια των Κοινοτήτων
από 301-2000 κατοίκους (δηλαδή για την πλειοψηφία των Κοινοτήτων) να είναι
πενταμελή. Τα συμβούλια των Κοινοτήτων, στην πράξη είναι εθελοντικές ομάδες
προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Από την στιγμή που δεν υπάρχει οικονομικό
κόστος για το Κράτος, δεν έχει καμία απολύτως λογική, η μείωση του
αριθμού των συμβούλων.
http://www.opengov.gr/ypes/?p=7616
Αρθρο 13
Προτείνεται
οι υποψήφιοι σύμβουλοι κοινοτήτων και οι
υποψήφιοι Πρόεδροι των κοινοτήτων να είναι σε ξεχωριστή κάλπη.
Είναι θέμα πολιτικών δικαιωμάτων. Έχει το δικαίωμα, ο κάθε πολίτης να
εκλέγει εκείνον που επιθυμεί και όχι εκείνον που θα επιλέξει ο υποψήφιος
Δήμαρχος. Στην δεύτερη περίπτωση -αυτή που ‘προτείνει’ το νομοσχέδιο- δεν
τίθεται θέμα εκλογής, αλλά ουσιαστικά ‘επικύρωσης’ της επιλογής του Δημάρχου.
Αυτό δεν θα είναι εκλογές, θα είναι διορισμός με ‘επίφαση’ εκλογικής
διαδικασίας. Έχει επίσης δικαίωμα ο κάθε πολίτης,
να θέτει υποψηφιότητα και να αναμένει ότι θα τον επιλέξουν ή όχι, και να
μην είναι αναγκασμένος να απευθυνθεί στον οποιοδήποτε κομματικό ή παραταξιακό
σχηματισμό.
Άλλωστε
η προτεινόμενη διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τον σκοπό του ίδιου του
νομοσχεδίου. Συγκεκριμένα στην ανάλυση συνεπειών, ομολογείται ότι στόχος είναι:
«η
διασφάλιση της κυβερνησιμότητας των Ο.Τ.Α. α’ και β’». Επειδή – ως γνωστόν- οι
Κοινότητες δεν έχουν αποφασιστικές αρμοδιότητες και πόρους για να
διαχειριστούν, ούτε έχουν -εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων- δικαίωμα ψήφου στο
Δημοτικό Συμβούλιο ή στην Οικονομική Επιτροπή, δεν επηρεάζουν με κανένα
τρόπο, την απόφαση του οποιουδήποτε Δημάρχου και της παράταξής του, να
διαχειριστεί τα θέματα, όπως αυτή επιθυμεί. Επομένως δεν έχει καμία σχέση
η εν λόγω προτεινόμενη διάταξη με τον -ομολογούμενο τουλάχιστον- σκοπό
του νομοσχεδίου.
Αντίθετα, θα έχει πάρα πολλά
αρνητικά. Υποτιμά κατ’ αρχήν και υποβαθμίζει την ίδια την Τοπική
Κοινωνία, στην οποία επιβάλλει την ‘παραταξιακή’ (κάποτε και κομματική)
πρόταση, ακόμα και αν αυτή μειοψηφήσει στις εκλογές ( βλ.
Δημοτικές εκλογές Λέσβος, 2010). Εμποδίζει τους ενεργούς πολίτες να
ασχοληθούν με τα ’κοινά’ αφού πριν το κάνουν αυτό, θα πρέπει
‘αναγκαστικά’ να ενταχθούν σε σχηματισμούς. Απογοητεύει όλους εκείνους
που έχουν γνώσεις προσόντα και όρεξη για δουλειά και δεν αντλούν
‘’δύναμη‘’ από τους κολλητούς τους στο ’κόμμα‘ ή στην ‘παράταξη’. Κυρίως
όμως το νομοσχέδιο οδηγεί σε μαρασμό και σε βέβαιο θάνατο την
Ελληνική επαρχία. Η ελληνική επαρχία, έχει πολλά προβλήματα.
Αν δεν αφήσουμε τον ίδιο τον κόσμο να ενεργοποιηθεί, να πάρει την ζωή στα χέρια
του, δεν έχουμε κανένα μέλλον.
Θεωρούμε ότι η ευημερία και
η ανάπτυξη, ειδικά της επαρχίας, στηρίζεται κατά κύριο
λόγο στην ποιότητα των θεσμών, που δίνουν κίνητρα και
αντικίνητρα για την συμπεριφορά όλων μας. Οι κακοί θεσμοί, θα οδηγήσουν
σε αφανισμό των μικρών Κοινοτήτων
Όλη αυτή η ρύθμιση είναι
τουλάχιστον αντιδημοκρατική. Δίνει την εντύπωση
ότι χρησιμοποιείται ο θεσμός, για να εδραιώσει την κυριαρχία
της, μια ηγετική ομάδα. Πως κάποιοι θέλουν να ‘ελέγχουν’ όλο το φάσμα της
τοπικής αυτοδιοίκησης. Δηλαδή και τους Προέδρους των Κοινοτήτων. Ακόμα
και όταν οι τελευταίοι δεν έχουν καμία αποφασιστική αρμοδιότητα.
Υπερασπιζόμαστε το αυτονόητο
δικαίωμά μας, να επιλέγουμε εμείς τους εκπροσώπους μας και όχι να
μας τους υποδεικνύουν τρίτοι. Υπερασπιζόμαστε την δημοκρατία και
μαζί με αυτή την ύπαρξή μας και το μέλλον μας.
Προτείνουμε να παραμείνουν τα άρθρα 16
και 17 του Ν. 4555/2018 για την ανάδειξη των Κοινοτικών Συμβουλίων με ξεχωριστή
κάλπη και δυνατότητα ανεξάρτητων συνδυασμών.
http://www.opengov.gr/ypes/?p=7602
27
Το
άρθρο κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Στην ανάλυση συνεπειών, υποστηρίζεται ότι
«Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται αγαστή συνεργασία του συμβουλίου δημοτικής
κοινότητας και της δημοτικής αρχής, και η καταρχήν συμπόρευση στην επίλυση των
προβλημάτων που αντιμετωπίζουν». Αυτό σημαίνει ότι κατά την άποψη του
νομοσχεδίου, όταν η τοπική κοινωνία έχει επιλέξει η ίδια τους
Συμβούλους και τον Πρόεδρο, δεν επιτυγχάνεται η ‘αγαστή συνεργασία’ με τον
εκάστοτε Δήμαρχο. Όταν όμως ο Δήμαρχος, έχει ‘επιλέξει΄ ο ίδιος τον
Πρόεδρο, όλα λειτουργούν αρμονικά. Νομίζαμε ότι στις δημοκρατίες,
οδηγούμαστε ή πρέπει να οδηγούμαστε σε απόφαση, μετά από καλοπροαίρετο
διάλογο, όπου ο καθένας θα εκφράσει τις απόψεις του. Και η
τοπική κοινωνία, δια των εκλεγμένων εκπροσώπων της, τις δικές της.
Μαθαίνουμε, πως η λύση μπορεί να επιτευχθεί με τον μονόλογο του
Δημάρχου, αρκεί να ‘σιωπήσουν’ οι άλλες φωνές. Σιωπητήριο επομένως δια
του νομοσχεδίου, στην ανεξάρτητη φωνή της τοπικής κοινωνίας και
των δημοκρατικά εκλεγμένων αντιπροσώπων της.
Είναι φανερό γιατί πρέπει να αλλάξει το
άρθρο. Γιατί, επιμένουμε στην Δημοκρατία. Γιατί, η τοπική κοινωνία
έχει το δικαίωμα να εκφράζεται. Γιατί, μέλλον χωρίς δημοκρατία δεν
υπάρχει. Γιατί, ο αυταρχισμός οδηγεί σε θάνατο την Ελληνική κοινωνία.
Προτείνουμε, για το συγκεκριμένο
θέμα. να παραμείνουν, οι νομοθετικές ρυθμίσεις, όπως είναι
σήμερα.
http://www.opengov.gr/ypes/?p=7601
28
Δείγμα
της ‘προχειρότητας’ με την οποία ήρθε για διαβούλευση το παρόν νομοσχέδιο,
είναι και αυτό. Στην ανάλυση συνεπειών, γράφει ότι «Πρόεδρος
δημοτικής κοινότητας εκλέγεται ο υποψήφιος του συνδυασμού στον
οποίο καταμετρήθηκαν τα περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια στην δημοτική
κοινότητα». Στο ίδιο το άρθρο 28, υποστηρίζει ότι «Στις δημοτικές
κοινότητες με πληθυσμό έως και τριακόσιους (300) κατοίκους, πρόεδρος της
δημοτικής κοινότητας εκλέγεται ο υποψήφιος του συνδυασμού στον οποίο
καταμετρήθηκαν τα περισσότερα έγκυρα ψηφοδέλτια κατά την αρχική ψηφοφορία (α’
γύρος) στη δημοτική ενότητα». Όταν αποφασίσει το ΥΠΕΣ τι
εννοεί, ας μας το διευκρινίσει. Εμείς προτείνουμε, να παραμείνει
η εκλογή των Προέδρων κάτω των 300 κατοίκων ως έχει με βάση τον Ν.4555/2018.
Θεοφάνης Α. Τσαπικούνης
Βάρδα Ηλείας, 270 52
697 3386615
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου