9 Νοεμβρίου 2023

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ «ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ»- 97η ΣΥΝΕΔΡΙΑ – ΚΥΡΙΑΚΗ, 12 Νοεμβρίου 2023, ώρα - 13:00!!! ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ - ΚΕΠ!

 

Some Image

ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ!!! ΕΔΩ και ΤΩΡА!!!

ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ αυτή τη φορά !!!

ΠΑΛΙ και ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ!!!

ΑΠΟΛΥΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ!!!

!!

ΔΡΑΣТΗΡΙΟТHΤΑ - ΣΥΝΕΠΕΙΑΕΝΔΕΛΕΧΕΙΑ -ΠΙΣΤΗ- ΑΦΟΣΙΩΣΗ στο ΩΡΑΙΟ, το ΑΛΗΘΙΝΟ, το ΑΓΑΘΟ, το ΕΝΑΡΕΤΟ!!!

Some Image

Μόσχα, 8 Νοεμβρίου 2023

Αγαπητοί φίλοι,

Συνεχίζοντας με τους ίδιους ρυθμούς και ατενίζοντας το μέλλον πάντα με αισιοδοξία, το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π. με χαρά σάς ενημερώνει για τη συνέχιση της ΛΕΣΧΗΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ «ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ», αυτή φορά δια ζώσης σάς προσκαλούμε στην προσεχή 97η διαδικτυακή συνεδρία μας την Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2023, ώρα 13.00, στο δικό μας ελληνικό εστιατόριο «МОЛОН ЛАВЕΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ», επί της οδού: 39, Bolshaya Gruzinskaya str., (metro station «Belarusskaya»).

Some Image

Θέμα της συνεδρίας μας: «Τί σημαίνει ευτυχία για εσάς. Πώς ορίζει ο Αριστοτέλης την ευτυχία. »

Συντονίζει η καθηγήτριά μας Χριστίνα Ζαΐμη

Η συμμετοχή εξασφαλίζεται κατόπιν προκαταρκτικής εγγραφής/καταχώρησης στον εξής σύνδεσμο:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe-vk7PUKZg-1kSWSX4pgFQ55a4-tWLym2p1B3YYVmaPSOdiw/viewform?usp=pp_url

Some Image
Some Image

Στо πλαίσιо αυτών των συναντήσεων οι σπουδαστές της ελληνικής γλώσσας, αλλά και ο κάθε ενδιαφερόμενος, έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν σε φιλική, αβίαστη ατμόσφαιρα διάφορα θέματα, που αφορούν το σύγχρονο βίо στην Ελλάδα, τον πολιτισμό, την ιστορία, την απύθμενου βάθους πολιτισμική κληρονομιά και τις παραδόσεις της Χώρας μας, με παλαιούς και καινούριους φίλους, Έλληνες και Φιλέλληνες. Στόχο των συναντήσεων αποτελεί η ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των σπουδαστών, κυρίως του προφορικού τους λόγου, η διευκόλυνση της προφορικής επικοινωνίας, αλλά και η εμβάθυνση γνώσεων για τον ελληνικό πολιτισμό, τις ελληνορωσικές σχέσεις, καθώς και η ανάπτυξη της ανθρώπινης επικοινωνίας, η σύσφιξη των διαπροσωπικών σχέσεων, η ενίσχυση γεφυριών αμοιβαίου εμπλουτισμού και φιλίας!!!

Το θέμα της 97ης συνάντησης της Λέσχης μας, διατυπώνεται ως εξής:

«Τί σημαίνει ευτυχία για εσάς. Πώς ορίζει ο Αριστοτέλης την ευτυχία. »

Συντονιστής τη συνεδρίας μας θα είναι η καθηγήτρια ελληνικής γλώσσας στα μαθήματα του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού - Κ.Ε.Π., φορέας τη ελληνικής γλώσσας Χριστίνα Ζαΐμη.

Some Image

Εγγραφή/καταχώρηση για συμμετοχή στον σύνδεσμο:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe-vk7PUKZg-1kSWSX4pgFQ55a4-tWLym2p1B3YYVmaPSOdiw/viewform?usp=pp_url

Σάς περιμένουμε, αγαπητοί φίλοι, Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2023, ώρα 13.00 στο δικό μας ελληνικό εστιατόριο «МОЛОН ЛАВЕΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ», επί της οδού: 39, Bolshaya Gruzinskaya str., (metro station «Belarusskaya»).

Some Image

Καλούμε τα μέλη της Λέσχης μας και τους εθελοντές μας να αντλούν επικαιροποιημένη ενημέρωση στη διαδικτυακή ομάδα μας https://www.facebook.com/Греческий-Разговорный-Клуб-μόνο-Ελληνικά-991010794322440/

Some Image


Σάς περιμένουμε !!!

ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ !!! ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΣ ΕΝΙΑΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ !!!

ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ !!! ΜΑΖΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΟΙ, ΣΘΕΝΑΡΟΤΕΡΟΙ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΟΙ και ειλικρινά ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ !!!

Ειλικρινώς υμετέρα, με εκτίμηση και φιλικούς χαιρετισμούς,

Δρ. Δώρα Γιαννίτση,

δ/ντρια Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού – Κ.Ε.Π.

Some Image
Some Image


 

Some Image

Λεξικό – 97

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

«ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ»

Что такое счастье для Вас. Как Аристотель определяет счастье_. Τί σημαίνει ευτυχία για εσάς. Πώς ορίζει ο Αριστοτέλης την ευτυχία.


Some Image
Some Image



 

ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΛΙΣΕ!

Κατά τη γνώμη μου = По моему мнению

Πιστεύω ότι = Я считаю, что/ Я верю, что

Νομίζω ότι= Я думаю, что

Συμφωνώ με = Я согласен/согласна с

Δε συμφωνω με = Я не согласен/не согласна с

Έχεις/Έχετε δίκιο =Ты прав/права/ Вы правы

Ποιό είναι το νόημα της ευτυχίας κατά τον Αριστοτέλη; Πώς μπορεί κανείς να την κατακτήσει και πώς μοιάζει η αίσθησή της;

«Η ευτυχία δεν υπάρχει, είναι μόνο μικρές στιγμές». «Η ευτυχία είναι αυτό που περιμένουμε να 'ρθει». «Μην κυνηγάς την ευτυχία, αλλά την ευημερία». «Σημασία δεν έχει η επιτυχία, αλλά η ευτυχία». «Η ευτυχία είναι επιλογή». Πόσα και πόσα εχουν πει για την κατάσταση αυτή που όλοι ονειρευόμαστε, αλλά ο καθένας έχει στο μυαλό του διαφορετικά.

Από τους πρώτους που μίλησαν γι' αυτήν ήταν ο Αριστοτέλης, ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος, τον οποίο έχουμε την τάση να ξεχνάμε, ίσως επειδή μας φαίνεται «δύσκολος». Κι όμως, μέσα στη διδασκαλία του υπάρχουν όλα αυτά που αργότερα ανέπτυξαν οι διάφοροι γκουρού της ευτυχίας.

Αριστοτέλης: Αναζητάμε την ευτυχία με 3 τρόπους

Αλήθεια, πώς μας μιλάει για την ευτυχία ο Αριστοτέλης;

Στο έργο του Ηθικά Νικομάχεια, ο Αριστοτέλης θέτει ένα θαυμάσιο μοντέλο για το πώς τείνουμε να αναζητούμε την ευτυχία με 3 βασικούς τρόπους:

  1. Μέσω της ευχαρίστησης: με αισθητηριακές εμπειρίες, νόστιμο φαγητό, μουσική, αναζητώντας συγκινήσεις, περιπέτειες κ.ο.κ.
  2. Μέσω της δημόσιας αναγνώρισης: η οποία περιλαμβάνει οποιαδήποτε φιλοδοξία επίτευξης φήμης / φήμης στην καριέρα μας, αλλά, πιο συχνά, έχει να κάνει με την πολύ πιο συνηθισμένη συνήθεια της αναζήτησης αποδοχής από φίλους, οικογένεια ή συναδέλφους κ.λπ.
  3. Μέσω του στοχασμού: ή, με άλλα λόγια, της εύρεσης της ευτυχίας εσωτερικά, και όχι εξωτερικά.

Αν και το συναίσθημα «να είσαι ευτυχισμένος» είναι μοναδικό για κάθε άτομο, αυτοί οι τρόποι αναζήτησης της ευτυχίας μοιάζουν πιο συνειδητοί και γνώριμοι σε όλους μας. Τι γίνεται όμως όταν προσπαθούμε να κατακτήσουμε την ευτυχία μέσω αυτών;

1. Η ευτυχία των απολαύσεων είναι φευγαλέα

Στην πρώτη περίπτωση, η ευτυχία μας φεύγει γρήγορα. Για την ακρίβεια δεν θα είναι ακριβώς ευτυχία, αλλά απόλαυση. Και βέβαια μπορείς να γίνει κυνηγός της απόλαυσης και να την κατακτάς σε διάφορες στιγμές, το να περιμένεις όμως ότι θα ευτυχήσεις μέσα από αυτές είναι μάταιο.

Στην καλύτερη περίπτωση, θα περνάς όμορφα κάποιες ώρες και τις υπόλοιπες θα νιώθεις άδειος και θα ψάχνεις την επόμενη απόλαση. Το κυνήγι αυτής της ευτυχίας μπορεί να σου γυρίσει μπούμερανγκ.

2. Αναγνώριση και αποδοχή: Όταν οι άλλοι επισκιάζουν εσένα

Στη δεύτερη περίπτωση και πάλι τα πράγματα πηγαίνουν καλά μέχρις ενός σημείου. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η επιτυχία των Social Media, που στόχο έχουν να μας δείξουν ωραίους και καλούς. Ακολουθώντας όμως αυτή την τακτική δεν αποκλείεται να χάσουμε τον ίδιο μας τον εαυτό, καθώς θα νιώθουμε όμορφα, μόνο αν αρέσουμε στους άλλους.

Μπορεί στο τέλος να καταλήξουμε να γίνουμε εκείνοι που θέλουν να ευχαριστούν μονίμως τους άλλους και τελικά να παραμελίσουμε τις δικές μας ανάγκες και επιθυμίες, αφού η δική μας αντίληψη για τον εαυτό μας θα περνάει πάντα από την κρίση των άλλων.

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ

3. Η εσωτερική ευτυχία του στοχασμού

Αν και οι δύο μέθοδοι, μπορει να μας βοηθήσουν στην κατάκτηση ευτυχισμένων στιγμών, μόνο αν τις χρησιμοποιούμε με μέτρο, ο στοχασμός φαίνεται ότι είναι πιο αποτελεσματικός όσον αφορά αυτό που θεωρούμε ευτυχία.

Εδώ, δεν εξαρτιόμαστε πλέον από εξωτερικούς παράγοντες για την κατάκτηση της ευτυχίας. Αντίθετα, μαθαίνουμε ότι υπάρχει ένα εσωτερικό είδος ευτυχίας – που έρχεται με τη μορφή ονείρων, φαντασίας, αναπόλησης ή της απλής χαράς του να κάθεσαι και να είσαι παρών στη στιγμή – το οποίο μπορεί να μην είναι τόσο συναρπαστικό όσο τα άλλα, αλλά είναι σίγουρα πιο αξιόπιστο.

Μπορείς να κατακτήσεις την «εσωτερική ευτυχία»;

Η ευτυχία μέσω του στοχασμού μπορεί να είναι μέρος μιας δραστηριότητα όπως ο διαλογισμός, όπου στόχος είναι ουσιαστικά να κάνει το μυαλό να αδειάσει και να βρει γαλήνη στο τώρα.

Αλλά αυτή είναι μόνο μία επιλογή. Μπορούμε να επιλέξουμε κάποια μορφή καλλιτεχνικής δραστηριότητας, να παίξουμε μουσική, ή απλώς να γευτούμε τη χαρά της δημιουργίας με τον δικό μας τρόπο και σίγουρα όχι με στόχο να εισπράξουμε αποδοχή και θαυμασμό για αυτό που έχουμε δημιουργήσει.

Με τον ίδιο τρόπο θα μπορούσαμε να επιλέξουμε μια σωματική δραστηριότητα , προκειμένου να εκτιμήσουμε την κίνηση και όσα αυτή προσφέρει, αλλά όχι για να «χτίσουμε» μυς ή να φτιάξουμε το ιδανικό σώμα.

Με τον τρόπο της ενσυνείδητης εμπειρίας, ακόμη και το καθάρισμα του σπιτιού μπορεί να μεταμορφωθεί σε κάτι ευχάριστο, με την έννοια ότι θα απολαύσουμε πραγματικά το επίτευγμα να φρεσκάρουμε και να ανανεώσουμε τον χώρο μας.

Με τι μοιάζει η «εσωτερική ευτυχία» του Αριστοτέλη

Οι δυνατότητες είναι απεριόριστες. Και αυτό είναι το σημαντικό στη φιλοσοφία του Αριστοτέλη που, ενθαρρύνοντας τον στοχασμό, δεν υποστηρίζει την άρνηση των αισθήσεων.

Όπως εξηγεί αλλού, μια ευτυχισμένη ζωή ιδανικά περιλαμβάνει υγεία, οικονομική άνεση, γνώσεις, καλές σχέσεις και μια ικανοποιητική σταδιοδρομία. Αλλά, αν προσεγγίσουμε τη ζωή μας πρώτα μέσα από μια στοχαστική προοπτική, όχι περιμένοντας τα πράγματα να γίνουν ή να έρθουν σε εμάς, αλλά εμείς να τα βιώνουμε συνειδητά, θα μάθουμε σιγά-σιγά ότι μπορούμε να είμαστε ευτυχισμένοι ακόμη και χωρίς ευνοϊκές εξωτερικές συνθήκες.

Και, ως αποτέλεσμα αυτής της συνειδητοποίησης, κάθε στιγμή ή κατάσταση ευτυχίας που θα κατακτάμε θα είναι πιο κοντά στο νόημα της αληθινής ευτυχίας και δεν θα χάνεται, γιατί θα έχει γίνει εσωτερικό μας βίωμα. Σα να κολυμπάς σε έναν όμορφο, ήρεμο ωκεανό, αντί να στριφογυρίζεις συνεχώς από τα κύματα. Αυτή θα είναι η αίσθηση.

Παρατίθεται, προς μελέτη, σχετικό άρθρο από το Διαδίκτυο:

https://www.nea-acropoli-athens.gr/arthra/filosofia/148-i-eutixia-kata-ton-aristoteli

Η Ευτυχία κατά τον Αριστοτέλη

Κατηγορία: Φιλοσοφία

Δημοσιεύθηκε : 05 Νοεμβρίου 2019

Εμφανίσεις: 48910

Some Image

Ο Αριστοτέλης ασχολήθηκε με την Ηθική σε τρία τουλάχιστον έργα του, τα Ηθικά Νικομάχεια, τα Hθικά Ευδήμια και τα Ηθικά Μεγάλα. Δεν τον ενδιέφερε η θεωρία καθαυτή, η αναποτελεσματική γνώση για την ίδια τη γνώση, αλλά πίστευε ότι εμβαθύνει για να βοηθήσει τον εαυτό του και τους άλλους να γίνουν άνθρωποι καλύτεροι, να κατακτήσουν το Αγαθό.

Some Image Στα Ηθικά Νικομάχεια διαβάζουμε την παρατήρηση πως «κάθε τέχνη και κάθε μέθοδος, όπως και κάθε πράξη, κατόπιν σκέψεως, φαίνεται ότι αποβλέπει σε κάποιο αγαθό». Ωστόσο, κάθε αγαθό που επιδιώκεται στη ζωή κάθε ανθρώπου αποτελεί απλώς ένα ενδιάμεσο στάδιο για την επίτευξη του Ύψιστου Αγαθού, της «Ευδαιμονίας».

O Αριστοτέλης προσδιορίζει την ευδαιμονία σύμφωνα με την Πλατωνική αντίληψη: Η ανεμπόδιστη επιδίωξη του έργου, για το οποίο ο άνθρωπος προορίζεται. Ποιο είναι όμως το έργο που προορίζεται ο άνθρωπος; Μόνο εκείνο που αποτελεί ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ανθρώπου και δεν υπάρχει στα άλλα έμβια όντα.


Πολλοί άνθρωποι συσχετίζουν την ευτυχία με πράγματα που είναι υλικά και απτά. Όπως είναι η ηδονή και ο πλούτος, αλλά και με πράγματα που τους λείπουν. Αυτή είναι μια σχετική ευτυχία γιατί αυτό που κάνει κάποιον ευτυχισμένο, για κάποιον άλλο δεν έχει καμία αξία. Όπως π.χ. ο διψασμένος στην έρημο θα ήταν ευτυχισμένος με λίγο νερό και όχι με λίγο χρυσάφι.

Ό,τι εξασφαλίζει την υγεία του σώματος, η τροφή και τα υλικά αγαθά είναι απαραίτητα βέβαια, αλλά δεν είναι αυτά που οδηγούν σε μια «ανθρώπινη ευτυχία». Είναι απολύτως αναγκαία μα όχι και ικανά για την επίτευξή της. Για τα ζώα ίσως να αρκούσαν, όμως δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος έχει ανάγκη να αναζητήσει και να βιώσει κάτι που είναι πέρα από την απλή υλική επιβίωση και την αναπαραγωγή.


Το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει τον άνθρωπο από τα άλλα έμβια όντα είναι ο Λόγος, η λογική. Η λογική αποτελεί το ένα μέρος του και το άλλο είναι η δυνατότητα του ανθρώπου να καταλαβαίνει τις προσταγές της λογικής και να διαμορφώνεται σύμφωνα με αυτές. Επειδή όμως υπάρχουν πράξεις ανώτερες και κατώτερες, ο άνθρωπος δεν θα πρέπει να ενεργεί μόνο σύμφωνα με τον Λόγο, αλλά και σύμφωνα με την Αρετή, για να μπορέσει να επιτελέσει το έργο για το οποίο προορίζεται.


Η Αρετή διαχωρίζεται από την ευδαιμονία. Δεν είναι ευδαιμονία η αρετή, αλλά ο σκοπός προς τον οποίο τείνει η αρετή. Η ευδαιμονία είναι ο τελικός σκοπός και η αρετή είναι το μέσο για να φτάσει ο άνθρωπος σε αυτόν. Όπως επίσης και ο πλούτος και τα άλλα υλικά αγαθά είναι απλά μέσα για να φτάσει κανείς στην ευδαιμονία. Επίσης δεν είναι ευδαιμονία η ηδονή, γιατί είναι μια κατώτερη κατάσταση και είναι αποτέλεσμα της ευδαιμονίας. Ευδαίμων είναι ο άνθρωπος που καταφέρνει κατά την διάρκεια της ζωής του, να εκφράσει με τις πράξεις του και τα έργα του την ανθρώπινη, λογική φύση του και όχι την φύση ενός ζώου ή ενός φυτού.

Σημαντικός είναι και ο ρόλος της τύχης για την επίτευξη της ευδαιμονίας. Όμως η ευδαιμονία είναι κάτι πολύ περισσότερο από την ευ-τυχία, αφού πραγματοποιείται με συνείδηση από την μία πλευρά, και από την άλλη δεν είναι κάτι παροδικό, αλλά διαρκεί σε όλη την ζωή του ανθρώπου.


Some Image Ο Αριστοτέλης πιστεύει ότι ο άνθρωπος μπορεί να μάθει να είναι ευτυχισμένος. Γιατί την ευδαιμονία δεν την στέλνουν οι θεοί, αλλά αποκτιέται με την συνεχή πρακτική εξάσκηση της Αρετής. Η ευδαιμονία είναι για τον άνθρωπο αποκλειστικά αυτοσκοπός. Είναι τέλεια, δεν της λείπει τίποτα. Και, όπως τονίζει ο σταγειρίτης φιλόσοφος, δεν είναι κατάσταση αλλά ενέργεια. Δεν αποτελεί μια παθητική στάση, αλλά δυναμική. Είναι σύνολο πράξεων και όχι μόνο γνώσεων. Είναι ενεργητικός τρόπος αντίληψης της πραγματικότητας.

Η ευδαιμονία που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο, είναι η δραστηριότητα της Ψυχής η οποία οδηγείται από την Αρετή. Επειδή όμως υπάρχουν πολλές αρετές, ο άνθρωπος θα πρέπει να αναζητήσει αυτήν που είναι τελειότερη για να τον οδηγήσει στην ευδαιμονία. Μια τέτοια αρετή πρέπει να είναι αυτοσκοπός και όχι απλά ένα μέσο για να φτάσει σε μια άλλη. Στην κορυφή της ιεραρχίας των αρετών βρίσκεται η Σοφία. Η φρόνηση κάνει τον άνθρωπο ικανό να φτάσει στην Σοφία.

Ο Αριστοτέλης προσδιορίζει τον άνθρωπο ως πολιτικό και κοινωνικό ον . Και αυτός ο ορισμός φανερώνει την έμφυτη τάση, που έχει ο άνθρωπος, να θέλει να είναι μέρος μιας πολιτικής κοινωνίας και να μην είναι μόνος του. Έτσι η ευτυχία κρίνεται και στις σχέσεις του ανθρώπου με τους άλλους ανθρώπους και τα πράγματα, με το περιβάλλον και τον εαυτό του. Για το λόγο αυτό η ανθρώπινη ευτυχία επιτυγχάνεται πιο εύκολα μέσα σε οργανωμένες κοινωνικές δομές, την οικογένεια και την κοινότητα. Και μπορεί να επιτευχθεί πλήρως στην ανώτερη από αυτές, την Πόλη ή την Πολιτεία. Ούτε ο Αριστοτέλης, ούτε και ο Πλάτωνας θεωρούν τη Πολιτεία απώτερο σκοπό, αλλά ως μέσο που βοηθάει τους ανθρώπους να αποκτήσουν αρετή και σοφία, δηλαδή να έχουν άριστη ζωή.

Αυτό που περιγράφει, τελικά, ο Αριστοτέλης ως ιδανική ή άριστη ζωή δεν είναι άλλο από τον τέλειο φιλοσοφικό βίο. Στόχος της φιλοσοφίας, είναι η αναζήτηση της αλήθειας , ως θεωρία και ως πράξη, η ηθική ζωή. Σύμφωνα με τον σταγειρίτη φιλόσοφο, ο τέλειος φιλοσοφικός βίος δεν καθορίζεται από τις ηθικές έξεις, δεν έχει ανάγκη από διαλείμματα, ούτε υπόκειται στην τύχη. Η θεωρία είναι η συνεχέστερη και πιο ευχάριστη δραστηριότητα που ταιριάζει στο ανθρώπινο ον. Αλλά, σε ελάχιστους και εκλεκτούς δίνεται η δυνατότητα και έχουν την ικανότητα να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο τελειότητας. Στους υπόλοιπους αρμόζει να θέτουν ως στόχο ζωής την ευπραξία. Εξάλλου, ακόμα και αυτοί που θα θέσουν ως στόχο ζωής την θεωρία, θα πρέπει να μην παραμελήσουν στη διάρκεια της ζωής τους το ευ πράττειν, ώστε να μπορέσουν να διατηρήσουν την νόησή τους καθαρή για να επιδοθούν ανενόχλητοι στις θεωρητικές επιστήμες όταν θα ολοκληρωθούν ως φιλόσοφοι.

Αυτός είναι ο λόγος που ο Αριστοτέλης θέτει ως δεύτερο, στην ιεραρχία της ευδαιμονίας, τον ενάρετο βίο στο πλαίσιο της πολιτικής ζωής. Εξάλλου η νομοθεσία, ως «αρχιτεκτονική φρόνησις» παίζει καθοριστικό ρόλο στην ευδαιμονία της πολιτείας, εφόσον η μεγάλη μάζα του λαού «από τη φύση της δεν πειθαρχεί από σεβασμό, μα από φόβο, και δεν μένει μακριά από το κακό γιατί είναι ατιμωτικό, αλλά επειδή επιβάλλονται τιμωρίες εναντίον της».

Όλα τα αγαθά εκτός από την ευδαιμονία είναι σχετικοί αυτοσκοποί, αφού αποτελούν μόνο μέσα για την απόκτησή της. Η ευδαιμονία είναι για τον άνθρωπο το Ύψιστο αγαθό, γιατί χωρίς αυτήν η ζωή του ανθρώπου θα ήταν μάταιη.


Βιβλιογραφία

-Αριστοτέλους, Ηθικά Νικομάχεια, τόμος 1, εκδ. Χατζόπουλος Ο.
-Αριστοτέλους, Ηθικά Ευδήμεια, εκδ., Χατζόπουλος Ο.
-Αριστοτέλης, τ. Ι, εκδ. Παπαδήμας, Αθήνα 2003.
- Düring Ι., Ο Αριστοτέλης. Παρουσίαση και ερμηνεία της σκέψης του, τ. Β΄, εκδ. ΜΙΕΤ, Αθήνα 2003.
- Κόντος Π., «Η φιλοσοφία του Αριστοτέλη. Ηθική και πολιτική φιλοσοφία», στο: Βιρβιδάκης Σ. κ.ά.,
- Πεντζοπούλου-Βαλαλά Τ., Προβολές στον Αριστοτέλη, εκδ. Ζήτρος, Θεσσαλονίκη 1998.
-Σκαλτσάς Θ., Ο χρυσούς αιών της αρετής. Αριστοτελική ηθική, εκδ. Αλεξάνδρεια, Αθήνα 1993.
- www.exparter.gr/gr/exparter/philosophy/aristotelis.htm
- www.kapatel.gr/matrix/science/philoso/idoni.htm
-www.archive.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=124
- www.philology.gr/cooperations/aristot_ethics.doc


 

Some Image
Some Image
Some Image
Some Image
Some Image
Some Image

ГРЕЧЕСКИЙ КУЛЬТУРНЫЙ ЦЕНТР ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Москва, Алтуфьевское шоссе, 44 Altufyevskoe shosse, 44, office No 9, 2nd floor

офис № 9, 2 этаж 127566 Moscow, Russia

Тел.: 7084809 – Тел./Факс: 7084810 Tel.: +7 495 7084809; Tel./Fax: +7 495 7084810

e-mail: hcc@mail.ru info@hecucenter.ru

www.hecucenter.ru

Телеграм-канал ГКЦ: https://t.me/GreekCulturalCenter

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCViNQH3EVWwAU6STJiFi8tQ

facebook: https://www.facebook.com/Hecucenter/

vkontakte: http://vk.com/hecucenter

Instagram: @hecucenter   

Чтобы отписаться от этой рассылки, перейдите по ссылке

Δεν υπάρχουν σχόλια: