21 Ιανουαρίου 2017

Συγκλονιστική μαρτυρία του ανθρώπου που κάρφωσε την ελληνική σημαία στα Ιμια!!!

ΠΩΣ ΕΖΗΣΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Συγκλονιστική είναι η μαρτυρία του ανθρώπου που κάρφωσε την ελληνική σημαία στα Ιμια του Γεώργιου Ρ ι ό λ α  Αστυνόμου Β΄ τότε που υπηρετούσε στην Κάλυμνο. 
Η μαρτυρία του περιλαμβάνει όλα τα γεγονότα που μεσολάβησαν από την άφιξή του στα Ίμια, τη τοποθέτηση της ελληνικής Σημαίας στη νησίδα και πως έζησε ο ίδιος την κρίση που προκάλεσαν οι Τούρκοι με αποτέλεσμα οι δύο χώρες να έρθουν στα πρόθυρα πολέμου.

1.- ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ Την 10η Φεβρουαρίου 1994 και ενώ ως Υπαστυνόμος Α΄ υπηρετούσα στη Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής – Υποδ/νση Δίωξης Ναρκωτικών, μου κοινοποιήθηκε Απόφαση του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για μετάθεσή μου (χωρίς να τη ζητήσω) στο Αστυνομικό Τμήμα Καλύμνου Δωδεκανήσου, όπου και παρουσιάσθηκα την 15η Μαρτίου 1994, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Διοικητή του.
Στην Υποδ/νση Δίωξης Ναρκωτικών, υπηρετούσα από αρχές Μαρτίου του έτους 1991, πλην όμως με μετέθεσαν στην Κάλυμνο όχι βεβαίως για λόγους ανεπάρκειας, μη εντιμότητας κ.λ.π., αλλά εξ αιτίας συγκεκριμένων λόγων που δεν με έκαναν αρεστό στην τότε ηγεσία της Υ.Δ.Ν. και της Δ/νσης Ασφάλειας Αττικής. Στην αξιαγάπητη Κάλυμνο γνώρισα αρκετούς αξιόλογους και πολύ φιλόξενους ανθρώπους, ενώ συνδέθηκα φιλικά με αρκετούς εξ’ αυτών, έχω δε να επικαλεσθώ ως Διοικητής και εξαιρετική παρουσία και δράση, η οποία αναγνωρίσθηκε και εκτιμήθηκε από τον περισσότερο κόσμο και απ’ όλους τους τοπικούς φορείς, Συλλόγους κ.λ.π. παράγοντες.
Για τους λόγους αυτούς μου απορρίπτονταν από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. οι αιτήσεις μου για μετάθεσή μου σε άλλη περιοχή. Στη συνέχεια και μετά από επίμονες προσπάθειες και παραστάσεις μου έως και τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας Αθανάσιο ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ, μετατέθηκα τελικώς από την Κάλυμνο (αρχές Οκτωβρίου 1996) στο Αστυνομικό Τμήμα Αγίου Νικολάου Χαλκιδικής, ως Διοικητής του. Υπόψη ότι στη Χαλκιδική και ειδικότερα στο Α.Τ. Νέων Μουδανιών, είχα υπηρετήσει και κατά την περίοδο 1986 – 1988, αφότου το έτος 1986 εξήλθα από τη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, ως Υπαστυνόμος Β΄.
2.- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΙΜΙΑ
α) Όταν μετατέθηκα στην Κάλυμνο, μελέτησα το υπηρεσιακό βιβλίο χωρογραφικής κατανομής, στο οποίο αναφέρεται η διοικητική περιφέρειά του Α.Τ. Καλύμνου, ώστε να έχω καλύτερη γνώση της περιφέρειας ευθύνης μου. Μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι ανήκουν στη διοικητική περιφέρειά του και οι δύο (2) βραχονησίδες υπό την επωνυμία «μικρή και μεγάλη Λημνιά», οι οποίες βρίσκονται κοντά στη συνοριακή – μεθοριακή γραμμή Ελλάδας – Τουρκίας. Υπόψη ότι οι ως άνω νησίδες, αναφέρονται ως «Isola limnia» σε Ιταλικούς χάρτες που υπάρχουν στην αποθήκη του Α.Τ. Καλύμνου, δεδομένου ότι μέχρι το 1948 ανήκαν στην Ιταλική επικράτεια – κατοχή. Oι βραχονησίδες αυτές απέχουν από το Βαθύ Καλύμνου περί τα έξι (6) ναυτικά μίλια, ενώ από την Πόθια Καλύμνου, (όπου και το λιμάνι της Καλύμνου), απέχουν δώδεκα (12) ναυτικά μίλια περίπου.
β) Μετά από λίγο καιρό γνωρίσθηκα και ανέπτυξα φιλικές σχέσεις με την οικογένεια στην Κάλυμνο του μπάρμπα Αντώνη Βεζυρόπουλου, ο οποίος κατάγεται από τη γραφικότατη νήσο Ψέριμο του Δήμου Καλυμνίων. Απ’ αυτόν πληροφορήθηκα ότι οι ανωτέρω βραχονησίδες αναφέρονταν στην Κάλυμνο και Ψέριμο ως «Ίμια» και ότι στα δύο αυτά νησάκια συντηρούσε ο ίδιος κάμποσα γίδια, τα οποία επισκεπτόταν τακτικά από την Ψέριμο με τη βάρκα του για να τα δει και να τα τροφοδοτήσει με νερό και ζωοτροφές, καθώς τα Ίμια είναι ακατοίκητες βραχονησίδες, πολύ ορεινές – βραχώδεις και με ελάχιστη βλάστηση. Κανείς από τους αστυνομικούς που υπηρετούσαν στην Υπηρεσία μου δεν είχε πάει κάποια φορά στα Ίμια ώστε να γνωρίζει τον χώρο τους. Ούτε μας είχαν απασχολήσει σε κάτι. Ήσαν αρκετά μακριά από την Κάλυμνο να πάει εκεί κάποιος αστυνομικός με κάποιο πλωτό μέσον και μάλιστα χωρίς κάποιο ειδικό υπηρεσιακό λόγο. Μόνο Καλύμνιοι ψαράδες πήγαιναν εκεί, στην πλούσια σε ψάρια περιφέρειά τους, για να ψαρέψουν κυρίως τσιπούρες και κάποιες φορές τα περιπολικά του Λιμεναρχείου Καλύμνου.
3.- ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΠΡΟΚΛΗΣΕΩΝ – ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΩΝ
α) Κατά την περίοδο των εορτών Χριστουγέννων του 1995, πληροφορήθηκα από τα Μ.Μ.Ε. και το Λιμεναρχείο Καλύμνου ότι κάποιο τούρκικο εμπορικό φορτηγό πλοίο υπό τα στοιχεία M/S «Figen Akat», είχε προσαράξει – κολλήσει στα Ίμια. Ο πλοίαρχός του αρχικά αρνιόταν βοήθεια από Ελληνικά μέσα, αλλά τελικά το αποκόλλησε Ελληνικό ρυμουλκό και το ρυμούλκησε μέχρι το λιμάνι Κιουλούκ της Μικράς Ασίας.
β) Πέρασαν αρκετές ημέρες και κατά την 18 Ιανουαρίου 1996, μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό κανάλι ΑΝΤ1 Αθηνών, στο κεντρικό βραδινό δελτίο ειδήσεων, ένα ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Αντώνη ΦΟΥΡΛΗ, βάσει του οποίου αναφερόταν ότι η Τουρκία αμφισβητεί την Ελληνική κυριαρχία στα Ίμια και αναφερόταν ότι υπήρχε ιδιαίτερη κινητικότητα στην περιφέρεια των νησίδων από Ελληνικές και Τούρκικες ναυτικές δυνάμεις.
γ) Δημιουργήθηκε μια ιδιαίτερη ανησυχία στην Κάλυμνο για τις διαδόσεις αυτές, αλλά κανείς δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει αν είχαν πραγματική βάση, μέχρι την 24-01-1996 που υπήρξαν νέες ανακοινώσεις και ρεπορτάζ από τα Μ.Μ.Ε. για το ίδιο ζήτημα. Την 24 Ιανουαρίου 1996, είχα τηλεφωνικές επαφές για το ζήτημα αυτό, με τον στρατιωτικό Διοικητή του τοπικού 4ου ΤΕΑ, Δημήτριο ΜΟΥΡΤΟ, Επίλαρχο τεθωρακισμένων, με τον Λιμενάρχη Καλύμνου Νικόλαο ΧΟΥΧΟΥΡΕΛΟ, Πλωτάρχη Λ/Σ, με τον Γεώργιο ΡΟΥΣΣΟ, Έπαρχο Καλύμνου και με τον Δημήτριο ΔΙΑΚΟΜΙΧΑΛΗ, Δήμαρχο Καλυμνίων.
Έτσι πληροφορήθηκα ότι την επομένη ημέρα, δηλαδή την 25-01-1996, επρόκειτο να μεταβούν οι ανωτέρω επιτόπου για αυτοψία με το περιπολικό σκάφος του Λιμεναρχείου Καλύμνου, μετάβαση η οποία θα γινόταν παραλλήλως και ταυτοχρόνως με αντίστοιχη αποστολή εκπροσώπων Αρχών της Κω, με τον Διοικητή της 80 ΑΔΤΕΑ Ταξίαρχο Αθανάσιο ΝΙΚΟΛΟΔΗΜΟ και κάποιους άλλους από εκεί υπηρεσιακούς παράγοντες. Συμφωνήσαμε να φύγουμε για τα Ίμια από την Πόθια και το λιμάνι της Καλύμνου, την 10.30΄ ώρα της 25-01-1996. Σχετικά με τη μετάβασή μας αυτή ενημέρωσα τηλεφωνικά τον Αστυνομικό Διευθυντή Δωδεκανήσου, τον Αστυνομικό Δ/ντή Σταύρο ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟ, ο οποίος ανέμενε από εμένα σχετική αναφορά επί των διαπιστώσεων κ.λ.π.
δ) Κάνω σαφές ότι θέλησα να μεταβώ με την ανωτέρω αποστολή στα Ίμια υπό την ιδιότητα και μόνο του Διοικητή του Α.Τ. Καλύμνου, ώστε να έχω προσωπική αντίληψη και γι’ αυτά και για τις όποιες διαπιστώσεις, όπως συχνά συνέβη όταν πήγα και σε αρκετές άλλες περιοχές, νησιά και νησίδες της δικαιοδοσίας μου. Θα πήγαινα χωρίς να προσκληθώ από κάποιον ή να συνοδεύω ή για να καλύψω κάποιον και βεβαίως χωρίς να παρακινηθώ από κάποιον και χωρίς να υποβάλλω την ιδέα μετάβασης σε κάποιον άλλον και ελλείψει υπηρεσιακού ή προσωπικού πλωτού μέσου θα πήγαινα στα Ίμια με την ως άνω εξωυπηρεσιακή – εξωαστυνομική παρέα και μέσο.
4.- ΦΑΣΗ ΜΗ ΚΟΙΝΗΣ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΙΜΙΑ Τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 25 Ιανουαρίου 1996, αφού απασχολήθηκα με πολύ έντονο τρόπο ώστε να τα προλάβω, με τα τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα της Υπηρεσίας μου, επισκέφθηκα περί ώρα 09.45΄ περίπου στο Δημαρχείο τον ως άνω Δήμαρχο Καλυμνίων, για να προωθήσω οικοδομικές εργασίες που γίνονταν με τη συνδρομή των τεχνικών συνεργείων του Δήμου στο υπόγειο του κτηρίου όπου στεγάζεται το Α.Τ. Καλύμνου, αλλά και στον περίβολό του, προκειμένου φιλοξενούνται καλύτερα οι κρατούμενοι λαθρομετανάστες, που συνήθως ήσαν πολλοί και δεν χωρούσαν στο κρατητήριο. Για τη συνέχεια είχα σκοπό να μεταβώ στο Λιμεναρχείο και να φύγω με τους προαναφερόμενους για τα Ίμια. Θεωρώ ότι αξίζει να επισημάνω το γεγονός πως με τον ως άνω Δήμαρχο Καλυμνίων Δημήτρη ΔΙΑΚΟΜΙΧΑΛΗ είχα εξαιρετική συνεργασία σε πολλά υπηρεσιακά κ.λ.π. ζητήματα που αντιμετώπισα κατά την παραμονή μου στην Κάλυμνο και ότι αυτός με ιδιαίτερη προθυμία με είχε συντρέξει όπου του ζήτησα.
Μάλιστα θεωρώ ότι μέχρι σήμερα υπήρξε ο πλέον δραστήριος και αποτελεσματικός Δήμαρχος για τα ζητήματα του τόπου του απ’ όσους έχω γνωρίσει και συνεργασθεί. Καθώς για 1η φορά θα πήγαινα στα Ίμια, πήρα μαζί μου και την αυτόματη φωτογραφική μου μηχανή, για να φωτογραφήσω με την ευκαιρία τα Ίμια, όπως πάντοτε έκανα όπου πήγαινα, κατά την προσφιλή μου συνήθεια.
Αφού συνομίλησα με τον Δήμαρχο για το προαναφερόμενο ζήτημα των έργων στο υπόγειο και στον περίβολο του Α.Τ. Καλύμνου, ο ίδιος με παρεκάλεσε να τον αναμένω για λίγο στο Δημαρχείο, μέχρι να τελειώσει τρέχοντα ζητήματά του, ώστε να πάμε μαζί στο Λιμεναρχείο και με τους προαναφερόμενους να φύγουμε προς τα Ίμια. Όμως απασχολήθηκε από αρκετούς πολίτες, με υπαλλήλους του Δήμου και Δημοτικούς Συμβούλους και καθυστέρησε αρκετά πέραν της 10.30΄ ώρας. Φθάνοντας πεζή με τον Δήμαρχο, σχεδόν τρέχοντας την 10.45΄ περίπου ώρα στο Λιμεναρχείο, διαπιστώσαμε ότι το ταχύπλοο του Λιμεναρχείου με τους επιβαίνοντες είχε αναχωρήσει για τα Ίμια. Είδαμε ότι ήδη είχε καλύψει περί τα 600 μέτρα και είχε φθάσει περίπου έναντι της περιοχής του Λαφασίου.
Παρά τις φωνές και τα νοήματα που κάναμε με τα χέρια μας, οι επιβαίνοντες δεν μας αντιλήφθηκαν να επιστρέψουν, ώστε να παραλάβουν και εμάς. Από τους εκεί Λιμενοφύλακες πληροφορηθήκαμε ότι η αποστολή αναχώρησε εσπευσμένα, χωρίς να μας περιμένει, για να είναι εγκαίρως στα Ίμια, καθώς το σκάφος του Λιμεναρχείου της Κω με τον Ταξίαρχο και τη συνοδεία του είχε ξεκινήσει από την Κω για τα Ίμια. Δεν ήμουν και πολύ καλά στην υγεία μου, καθώς είχα αρκετό πυρετό και ρίγη και για τον λόγο αυτόν είπα στον Δήμαρχο: «δεν πειράζει, θα επιστρέψω στο Α.Τ. Καλύμνου και θα φροντίσω να πληροφορηθώ αργότερα τις διαπιστώσεις, όταν η αποστολή θα επέστρεφε στην Κάλυμνο από τα Ίμια».
5.- ΦΑΣΗ ΑΡΓΟΠΟΡΗΜΕΝΗΣ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΙΜΙΑ
Ο Δήμαρχος, στενοχωρήθηκε που δεν προλάβαμε το ταχύπλοο του Λιμεναρχείου Καλύμνου και που θα χάναμε την ευκαιρία να πάμε στα Ίμια, όπου κι αυτός, αν και Καλύμνιος, δεν είχε πάει ποτέ.
Χαρακτηριστικά μου είπε ότι «δεν είναι δυνατό να πάνε στα Ίμια όλες οι Αρχές της περιοχής και να λείψει ο Δήμαρχος Καλυμνίων»… Με επίμονο τρόπο μου ζήτησε να παραμείνω κοντά στο Λιμεναρχείο και οπωσδήποτε θα έβρισκε σε σύντομο χρόνο ταχύπλοο από κάποιον γνωστό του, με το οποίο θα μεταβαίναμε και εμείς στα Ίμια. Πράγματι παρακάλεσε κατ’ αρχή τον γνωστό του Καλύμνιο Θεόφιλο Μιλάτο του Αντωνίου και της Νίκης, γεν. 1948, συνταξιούχο της Αυστραλίας, που συναντήσαμε τυχαία κοντά στο Λιμεναρχείο, ο οποίος είχε ταχύπλοο σκάφος. Όμως αυτό είχε υποστεί κάποια βλάβη και έτσι και οι δυο τους έψαξαν για άλλο ταχύπλοο.
Μετά από αρκετή ώρα με ενημέρωσαν ότι βρέθηκε ταχύπλοο και με κάλεσαν να πάμε στον απέναντι, στον ανατολικό χώρο του λιμανιού, κοντά στην προβλήτα της Ιχθυόσκαλας, όπου ήταν δεμένο το ταχύπλοο. Εκεί είδα τον ιδιοκτήτη του ταχύπλοου, που δεν τον γνώριζα έως τότε. Πληροφορήθηκα ότι ήταν ο Καλύμνιος Μιχαήλ Αρβύθης του Νικολάου και της Ειρήνης, γεν. 1954, που διατηρεί ηλεκτρολογείο στην Υπαπαντή Καλύμνου. Εντωμεταξύ, τους σκοπούς μας είχαν αντιληφθεί και αρκετοί άλλοι Καλύμνιοι ψαράδες και ναυτικοί, οι οποίοι μαζεύτηκαν στην προβλήτα, κοντά στο ταχύπλοο και επέκριναν τους ισχυρισμούς της Τουρκίας ότι δήθεν της ανήκουν τα Ίμια, αλλά και την επί 10ετίες παθητική και αδρανή στάση των Ελληνικών Αρχών.
Κατέκριναν και τον Δήμαρχο που δεν υπήρξε μέχρι τότε μέριμνα για τονισμό της Ελληνικής κυριαρχίας στα Ίμια, λ.χ. με την κατασκευή κάποιων τεχνικών έργων, με την ανέγερση κάποιου εξωκκλησίου, ενός καταφυγίου για τους ψαράδες ή με την αποτύπωση της Ελληνικής Σημαίας με βαμμένες πέτρες, όπως είχε συμβεί σε άλλα νησιά και νησίδες και τον προέτρεψαν να βάλει στα Ίμια που θα πηγαίναμε έστω μια Σημαία, πρόταση την οποία αποδέχθηκε μάλλον με ενθουσιασμό ο Δήμαρχος.
Εγώ, ήμουν μέσα στο ταχύπλοο, απ’ όπου άκουγα τα προαναφερόμενα, χωρίς να συμμετέχω στις συζητήσεις. Τότε είδα τον προαναφερόμενο Θεόφιλο ΜΙΛΑΤΟ να έρχεται από το παρακείμενο κατάστημα ναυτιλιακών ειδών της Ελένης ΒΕΖΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, (η οποία είναι κόρη του προαναφερόμενου κτηνοτρόφου Αντώνη ΒΕΖΥΡΟΠΟΥΛΟΥ) και να κρατάει στα χέρια του δύο (2) πάνινες Ελληνικές Σημαίες, μεσαίου μεγέθους, από αυτές που αναρτούν σε καΐκια. Κάπου εκεί γύρω βρήκε και δύο (2) ξύλινα πηχάκια και σπάγκο και επιβιβάσθηκε κι αυτός στο ταχύπλοο. Σχεδόν ταυτόχρονα μπήκε στο ταχύπλοο και ο Δήμαρχος και ώρα 12.00΄ περίπου φύγαμε για τα Ίμια.
6.- ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΝ ΠΛΩ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΜΑΣ ΣΤΑ ΙΜΙΑ
α) Ο καιρός ήταν αρκετά ψυχρός, είχε συννεφιά και η θάλασσα είχε ελαφρύ κυματισμό, καθώς επικρατούσε νοτιάς 5-6 μποφόρ. Το ταχύπλοο είχε στέγαστρο, όπου προφυλασσόμασταν από το ψύχος, τον αέρα και τα πιτσιλίσματα του θαλασσινού νερού. Ενώ πορευόμασταν για τα Ίμια, συναντηθήκαμε κοντά στο ακρωτήρι «Χαλή» Καλύμνου και συγκεκριμένα στο «Λημιονάρι», με το ασκεπές ταχύπλοο του Λιμεναρχείου Καλύμνου, το οποίο επέστρεφε από τα Ίμια. Πλευρίσαμε σ’ αυτό και είδα ότι επέβαινε ο Λιμενάρχης Καλύμνου με δύο Λιμενικούς, ο Διοικητής του 4ου ΤΕΑ με 1-2 στρατιώτες, αλλά και ο γυμναστής Μάμας ΧΑΡΑΜΑΝΤΑΣ, ο οποίος είναι και δημοσιογράφος της τοπικής εφημερίδας «Η Καλυμνιακή». Σχετικό το δημοσίευμα με φωτογραφικό ρεπορτάζ, στο υπ’ αριθμό 19 από 01-02-1996 φύλλο της «Καλυμνιακής», το οποίο και παραθέτω: 

Μας ενημέρωσαν για τους λόγους της εσπευσμένης αναχώρησής τους ενωρίτερα από την Πόθια, ότι πήγαν μέχρι τα Ίμια, όπου κατέφθασε και η αποστολή της Κω, ότι αποχώρησαν αφού ενήργησαν περίπλου και αυτοψία στις νησίδες, αφού δεν εντόπισαν σ’ αυτές κάποιο στοιχείο τουρκικής παρουσίας και ότι είδαν μόνο και σε απόσταση στα χωρικά ύδατα της Τουρκίας κάποιο τουρκικό πολεμικό σκάφος. Ο Δήμαρχος, παρακάλεσε τον Διοικητή του 4ουΤΕΑ κ. Μούρτο να επιβιβασθεί στο σκάφος μας και να μας συνοδεύσει στα Ίμια, αλλά αυτός δεν δέχθηκε, επικαλούμενος επείγουσες υπηρεσιακές υποχρεώσεις στη Μονάδα του.

β) Συζητώντας όλοι μας εν πλω με τον Δήμαρχο, ως παρέα που ήμασταν, μας ανέπτυξε το σκεπτικό της επίσκεψής του ως Δημάρχου στα Ίμια, δεδομένου ότι αυτά ανήκουν ανέκαθεν στη διοικητική περιφέρεια του Δήμου Καλυμνίων. Ήθελε με την επίσκεψή του αυτή να αναδείξει και τονίσει τόσο τη Δημοτική, όσο και την Ελληνική κυριαρχία επ’ αυτών, το ενδιαφέρον του Δήμου για τις νησίδες ως προς την ανάγκη αξιοποιήσεώς τους με την κατασκευή έργων, εξωκκλησίων, μονάδων ιχθυοκαλλιεργειών κ.λ.π. βοηθητικών οικημάτων για τους ψαράδες της Καλύμνου.
Επιπλέον συμφωνούσε με τις επισημάνσεις των ατόμων που μας είδαν στην ιχθυόσκαλα ότι επιβαλλόταν να τονισθεί και στα Ίμια η Ελληνική κυριαρχία με το να φέρουν την Ελληνική Σημαία, όπως ήδη είχε συμβεί με τη μέριμνα του Δήμου και των στρατιωτικών Αρχών στα πέριξ νησιά, ώστε να μη φαίνονται εγκαταλειμμένα και να μη διεκδικούνται από την Τουρκία. Συνεχίσαμε την πορεία μας και εντωμεταξύ είδα τον προαναφερόμενο Θεόφιλο ΜΙΛΑΤΟ που επιβιβάσθηκε και αυτός στο ταχύπλοο και μας συνόδευε, να δένει με σπάγκο τα δύο ξύλινα πηχάκια, κάνοντάς τα ένα πρόχειρο κοντάρι – ιστό και να δένει σ’ αυτό τη μία Σημαία.
7.- ΑΦΙΞΗ ΣΤΑ ΙΜΙΑ – ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΝΗΣΙΔΑ
Περί ώρα 13.15΄ περίπου της Πέμπτης 25 Ιανουαρίου 1996, φθάσαμε στα Ίμια. Είδα ότι πρόκειται για δύο (2) σχεδόν μακρόστενες και χαμηλού ύψους (15 – 20 μέτρων) βραχώδεις νησίδες (κυριολεκτικώς βραχονήσια, με ελάχιστο χορταράκι και λίγα θυμαράκια και αχινόποδα), η κάθε μία μεγέθους περίπου ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου.

Απέχουν η μία της άλλης περί τα 150 μέτρα περίπου. Δεν βρήκαμε εκεί άλλα άτομα, αλλά είδαμε στη δυτική πλευρά να περνά σε κοντινή απόσταση και με νότια κατεύθυνση το περιπολικό σκάφος του Πολεμικού ναυτικού μας «ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ», ενώ στην Μικρασιατική πλευρά και σε απόσταση περί τα 1,5 ναυτικά μίλια διακρίναμε κάποιο τουρκικό πολεμικό σκάφος, να πλέει και αυτό με νότια κατεύθυνση. Ο ορίζοντας ήταν αρκετά θολός λόγω της υγρασίας, αλλά διακρίνονταν -διαγράφονταν αρκετά καθαρά οι απέναντι Μικρασιατικές ακτές και οι προς τα εκεί ευρισκόμενες λοιπές νησίδες.
Ο κ. ΑΡΒΥΘΗΣ προσέγγισε το ταχύπλοό του προς αποβίβασή μας σε σχετικά προσβάσιμο βράχο της ανατολικής νησίδας και συγκεκριμένα στην βόρεια πλευρά της, που ήταν σχετικά υπήνεμη. Ο Δήμαρχος Καλυμνίων, δηλαδή ο Δημήτρης ΔΙΑΚΟΜΙΧΑΛΗΣ, επιχείρησε να πηδήξει 1ος στον βράχο. Όμως, επικρατούσε αρκετός κυματισμός, η θάλασσα πιτσιλούσε τα βράχια, ενώ είναι και αρκετά υπέρβαρος. Για τους λόγους αυτούς φοβήθηκε και ματαίωσε την πρόθεσή του, διότι κινδύνευε ή να τσακισθεί στα βράχια ή να καταλήξει στη θάλασσα.
Την ίδια δυσκολία και φόβο είχε και ο κ. ΜΙΛΑΤΟΣ, ενώ ο ΑΡΒΥΘΗΣ έπρεπε να πλοηγεί το σκάφος του, καθώς υπήρχε κίνδυνος να τσακισθεί στα βράχια. Για τους λόγους αυτούς, κανείς από τους τρεις τους δεν τολμούσε να πηδήξει στον βράχο της νησίδας. Σκεφθήκαμε να αποχωρήσουμε για να επιστρέψουμε στην Κάλυμνο, αλλά ο Δήμαρχος δεν συμφώνησε.
Είπε πως «ήταν κρίμα να φύγουμε από τα Ίμια, χωρίς να ανεβούμε έστω για λίγο σ’ αυτά, να δούμε το περιβάλλον τους». Κατόπιν αυτών, εγώ που είμαι αθλητικός και ευκίνητος, πήδηξα από το ταχύπλοο στον βράχο και το κράτησα κοντά στον βράχο με το σχοινί που μου πέταξαν. Έτσι, ένας – ένας, αποβιβάσθηκαν στη νησίδα αυτή και οι τρεις τους. Αφού ο κ. ΑΡΒΥΘΗΣ ασφάλισε με άγκυρα το ταχύπλοό του κοντά στα βράχια της ακτής, κινηθήκαμε να ανεβούμε και οι τέσσερις μας στο πιο ψηλό σημείο της νησίδας. Ανεβαίνοντας, είδαμε 10 – 15 γίδια, τα οποία φοβήθηκαν από την παρουσία μας και έτρεξαν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Επίσης είδαμε στην απέναντι νησίδα να υπάρχουν ακόμη 15 – 20 γίδια. Όλα αυτά ανήκαν, όπως ανέφερα στην αρχή, στον γνωστό μου κτηνοτρόφο της Ψερίμου, τον κ. Αντώνη ΒΕΖΥΡΟΠΟΥΛΟ.
 
8.- ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΓΑΛΑΝΟΛΕΥΚΗΣ
α) Αφού φθάσαμε στο πιο ψηλό και επίπεδο σημείο και δεν βρήκαμε κάτι ύποπτο ή άξιο μνείας, ο Δήμαρχος με τον κ. ΜΙΛΑΤΟ προσπάθησαν να μπήξουν – στερεώσουν το πρόχειρο κοντάρι με τη Σημαία στο βραχώδες έδαφος. Επειδή δεν κατάφερναν να το στερεώσουν κάπου, πήρα στα χέρια μου το κοντάρι με τη Σημαία και το στερέωσα – έμπηξα σε μία σχισμή – τρύπα βράχου, την οποία εντόπισα στο πιο υψηλό σημείο της ανατολικής πλευράς της νησίδας, σταθεροποιώντας τη βάση του κονταριού με πέτρινες σφήνες. Με τη φωτογραφική μου μηχανή έβγαλα μερικές αναμνηστικές φωτογραφίες μας (στη μία και οι τέσσερις μας με το αυτόματο σύστημα) κοντά στη Σημαία.
Μετά από λίγο κινηθήκαμε να επιστρέψουμε στο ταχύπλοο, καθώς ξεπαγιάσαμε από το τσουχτερό κρύο και τον νοτιά. Ενώ είχαμε απομακρυνθεί αρκετά από τη Σημαία, «λες και κάτι με τράβηξε» γύρισα να τη δω λίγο και με έκπληξή μου «πω – πω, τι κάναμε…» και τότε και οι τρεις τους γύρισαν προς το μέρος μου και με ρώτησαν τι εννοώ. Τους έδειξα τι εννοούσα και όλοι τους είπαν «ευτυχώς που το είδες, θα γινόμασταν ρεζίλι…».
διαπίστωσα ότι ο κ. ΜΙΛΑΤΟΣ την είχε δέσει ανάποδα στο κοντάρι, δηλαδή με τον Σταυρό προς τα κάτω. Αναφώνησα. 
Για του λόγου το αληθές, παραθέτω τις  δύο (2) φωτογραφίες.
β) Αμέσως επιστρέψαμε στη Σημαία και ο κ. ΜΙΛΑΤΟΣ την έλυσε και την πρόσδεσε κανονικά στο κοντάρι – ιστό, δηλαδή με τον Σταυρό προς τα επάνω. Κατόπιν αυτών, ξαναβγάλαμε τις σωστές αναμνηστικές φωτογραφίες, μερικές εκ των οποίων παραθέτω παρακάτω:
Στην ανατολική Ίμια, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 1996 και ώρα 13.30΄ περίπου. 

Από τ’ αριστερά: Εγώ, ο Γεώργιος Ριόλας, Αστυνόμος Β΄ και Διοικητής του Α.Τ. Καλύμνου, πίσω μου ο Μιχαήλ Αρβύθης, ιδιοκτήτης και χειριστής του ταχύπλοου, πιο δίπλα μου ο Δημήτριος Διακομιχάλης και Δήμαρχος Καλυμνίων και δεξιότερα ο Θεόφιλος Μιλάτος, συνοδός μας, με τη Γαλανόλευκη στα χέρια του.
Στην ανατολική Ίμια, την 25 Ιανουαρίου 1996 και ώρα 13.30΄ περίπου. Από τ’ αριστερά: Ο Δημήτριος Διακομιχάλης & Δήμαρχος Καλυμνίων, στο μέσον εγώ, ο Γεώργιος Ριόλας, Αστυνόμος Β΄ και Διοικητής του Α.Τ. Καλύμνου και με το καρώ πουκάμισο ο Θεόφιλος Μιλάτος, συνοδός μας. 
«Και η αφεντιά μου».

Υπογραμμίζω το ό,τι οι σχετικές φωτογραφίες είναι της αποκλειστικότητάς μου, καθώς σχεδόν όλες τις έβγαλα ο ίδιος με τη φωτογραφική μηχανή μου και ότι όλες έχουν ως φόντο τις απέναντι Μικρασιατικές ακτές.
9.- ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΜΝΟ – ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ 
Στη συνέχεια και περί την 14.45΄ ώρα, επιστρέψαμε στην Πόθια και στο λιμάνι της Καλύμνου. Πήγα απευθείας στην Υπηρεσία μου, στο Α.Τ. Καλύμνου και από εκεί ενημέρωσα τηλεφωνικώς τον προαναφερόμενο Αστυνομικό Διευθυντή Δωδεκανήσου για όλα τα ανωτέρω, τις διαπιστώσεις μας, αλλά και για την τοποθέτηση στα Ίμια της Ελληνικής Σημαίας, με πρωτοβουλία του Δημάρχου.

Αφού τον ενημέρωσα, δεν μου εξέφρασε κάποια αντίθετη άποψη ή θέση. Υπόψη ότι ο Δήμαρχος κ. ΔΙΑΚΟΜΙΧΑΛΗΣ, φθάνοντας στην Πόθια, με είχε παρακαλέσει να δώσω αμέσως το φιλμ σε φωτογραφείο για εμφάνιση και να του δώσω αντίγραφα των σχετικών φωτογραφιών που έβγαλα στα Ίμια, πράγμα που έκανα το απόγευμα της ίδιας ημέρας, στο φωτογραφείο του Δρόσου ΚΑΜΠΟΥΡΗ και κατόπιν αυτών του έδωσα το ίδιο απόγευμα όλη τη σειρά των σωστών φωτογραφιών.
Τότε με ενημέρωσε ότι και αυτός είχε επικοινωνία με κάποιους Υπουργούς της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – του Κων/νου ΣΗΜΙΤΗ (δεν μου ανέφερε ονομαστικά ποιους), στους οποίους ανέφερε τη μετάβαση όλων μας στα Ίμια, τις διαπιστώσεις μας και την ανύψωση της Σημαίας υπ’ αυτόν και ότι όλοι τους συμφώνησαν και του εξέφρασαν την ικανοποίησή τους.
10.- ΑΠΟΒΑΣΗ ΤΟΥΡΚΩΝ «ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ» ΣΤΗΝ ΙΜΙΑ – ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΓΑΛΑΝΟΛΕΥΚΗΣ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ
α) Την Παρασκευή και Σάββατο 26 και 27-01-1996, δεν ανέκυψε κάποιο γεγονός σχετικό με τα Ίμια και την Ελληνική Σημαία, ενώ εγώ ανέβασα υψηλό πυρετό και αφέθηκα ελεύθερος υπηρεσίας την 26 και 27-01-1996, παραμένοντας κλινήρης σπίτι μου.
β) Όμως την Κυριακή 28-01-1996, μου τηλεφώνησε ο εξαιρετικός βοηθός μου, ο Υπαστυνόμος Β΄ Δημήτριος ΠΑΝΤΑΖΗΣ, ο οποίος εκτελούσε καθήκοντα Υποδιοικητή στο Αστυνομικό Τμήμα Καλύμνου (σήμερα υπηρετεί στο Α.Τ. Λούρου Πρέβεζας) και με ενημέρωσε ότι Ελληνικοί τηλεοπτικοί σταθμοί αναμετάδοσαν ένα ρεπορτάζ τουρκικής τηλεόρασης, στο οποίο φαίνονταν τούρκοι, οι οποίοι φερόταν ότι ήσαν δημοσιογράφοι της εφημερίδας «ΧΟΥΡΙΕΤ», να έχουν προσγειωθεί με ελικόπτερο στα Ίμια και να αφαιρούν την Ελληνική Σημαία που είχαμε τοποθετήσει με τον Δήμαρχο και να αναρτούν στο ίδιο πρόχειρο κοντάρι – ιστό μία μεγαλύτερου μεγέθους τούρκικη σημαία. Όπως αναφερόταν, με την ενέργειά τους αυτή αμφισβητούσαν την Ελληνική επικυριαρχία στα Ίμια, στα «Καρντάκ», όπως τα ονομάτιζαν. Αμέσως συνειδητοποίησα ότι προέκυψε σοβαρότατο εθνικό ζήτημα, με απρόβλεπτες περαιτέρω εξελίξεις.
γ) Στη συνέχεια, το ίδιο απόγευμα είχα 4-5 τηλεφωνικές επικοινωνίες με τον Δήμαρχο, με τον Διοικητή του 4ου ΤΕΑ και με τον Αστυν. Δ/ντή Δωδεκανήσου για το ζήτημα αυτό και ανταλλάξαμε οποιεσδήποτε πληροφορίες και στοιχεία είχαμε. Ο Δήμαρχος κ. ΔΙΑΚΟΜΙΧΑΛΗΣ, με ρώτησε κατ’ αυτές να του πω αν επιθυμώ ή όχι να αναδειχθεί η συμμετοχή μου στην αποστολή στα Ίμια και στην τοποθέτηση της Σημαίας. Εξ’ αρχής του ξεκαθάρισα ότι δεν είχα λόγο να αποκρύψω την ιδιαίτερα τιμητική για εμένα συμμετοχή μου στην τοποθέτηση του Εθνικού Συμβόλου μας στην Ίμια. Εξάλλου δεν πήγαμε σε «ξένο μαντρί για να κλέψουμε». Επιπλέον η παρουσία μου δεν ήταν δυνατό να αποσιωπηθεί – αποκρυβεί, αφού αυτό ήταν υπόψη πολλών και υπήρχαν και σχετικές φωτογραφίες. Όπως στη συνέχεια αναδείχθηκε, ο Δήμαρχος είχε δώσει στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» φωτογραφίες που έβγαλα στα Ίμια, στα οποία την 29-01-1996 δημοσιεύθηκε σχετικό ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Γιώργου ΖΑΧΑΡΙΑΔΗ, με τη σωστή αναμνηστική φωτογραφία μας, που έβγαλα με το αυτόματο πάτημα του πλήκτρου της φωτογραφικής μου μηχανής, στην οποία φωτογραφία εμφανιζόμασταν και οι 4μας με τη Γαλανόλευκη.Παραθέτω το σχετικό δημοσίευμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: