1 Απριλίου 2021

Νέα αλυσίδα σούπερ μάρκετ: «Κυκλώνει» την Ελλάδα και πουλά 40% φθηνότερα – Σε πανικό ο ανταγωνισμός

Σούπερ μάρκετ: «Σεισμός» πολλών… Ρίχτερ έρχεται στην ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ καθώς ένας νέος παίχτης μπαίνει με τιμές που κάνουν τον ανταγωνισμό να τρέμει!

Ο λόγος για το μεγαλύτερο discount σούπερ μάρκετ της Ρωσίας, το MERE, πίσω από το οποίο βρίσκεται ο όμιλος Torgservis, που εδρεύει στην πόλη Krasnoyarsk της Σιβηρίας με έτος ίδρυσης το 2009.

Το Αγρίνιο και η Κόρινθος είναι οι επόμενοι σταθμοί της ρωσικής εκπτωτικής αλυσίδας MERE, η οποία ετοιμάζεται να εγκαινιάσει το πρώτο της κατάστημα στην ελληνική αγορά.

Εκτός από τη Λάρισα, την Τρίπολη και τον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, ο «κλώνος της Aldi», όπως έχει χαρακτηριστεί στη Γερμανία, θα ανοίξει καταστήματα και σε Αγρίνιο και Κόρινθο και ήδη στην ιστοσελίδα της έχει αναρτήσει αγγελία αναζητώντας διευθυντές, με τη γνώση της ρωσικής γλώσσας να θεωρείται πρόσθετο προσόν.

Με motto «Χαμηλό κόστος κάθε μέρα» η ρωσική αλυσίδα υπόσχεται τιμές 20-40% χαμηλότερες από τον ανταγωνισμό, και αυτό θα το πετύχει χρεώνοντας 17% επί της τιμής που θα αγοράζει από τους προμηθευτές, ενώ όπως αναφέρει το λιανεμπορικό δίκτυο Svetofor, στην ιδιοκτησία του οποίου είναι το εμπορικό σήμα MERE, εξοικονόμηση μπορεί να επιτευχθεί και από τη συσκευασία.

«Δεν χρειαζόμαστε φωτεινά και πιασάρικα περιτυλίγματα», επισημαίνει στους όρους συνεργασίας. Επιπλέον, προκειμένου οι τιμές να κρατηθούν χαμηλά στους προμηθευτές, δεν επιβάλλονται κόστη εισόδου, εκπτώσεις εκ των υστέρων, κόστη προβολής ή πιστωτικές υποχρεώσεις.

Σε ό,τι αφορά τις πληρωμές, οι προμηθευτές πληρώνονται κάθε εβδομάδα για ό,τι έχει πωληθεί κατά τη διάρκειά της, ενώ η ελάχιστη ποσότητα αγοράς που παίρνει από κάθε προμηθευτή η MERE ανέρχεται σε μία παλέτα.

Οι παλέτες που χρησιμοποιούνται κατά τις παραδόσεις των προϊόντων δεν επιστρέφονται.

Από την άλλη ωστόσο, εάν τα προϊόντα δεν πουληθούν, η αλυσίδα τα επιστρέφει στον προμηθευτή, ο οποίος σε αυτή την περίπτωση επιβαρύνεται και με τα έξοδα μεταφοράς.

Να σημειωθεί ότι η αλυσίδα, τα καταστήματα της οποίας θα είναι μεταξύ 650 και 1.100 τ.μ., σε πρώτη φάση δεν θα πουλά φρέσκα οπωροκηπευτικά ή νωπά κρέατα και ψάρια.

Το λιανεμπορικό δίκτυο Svetofor (σημαίνει «φωτεινός σηματοδότης» στα ρωσικά) είναι ο μεγαλύτερος hard discounter στη Ρωσία, με εκατοντάδες καταστήματα σε όλη τη χώρα, ενώ παρουσία διαθέτει και σε αγορές όπως η Γερμανία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Λετονία, η Λιθουανία, η Εσθονία, το Καζακστάν, η Κίνα κ.ά.

Τα περασμένα Χριστούγεννα εγκαινίασε το πρώτο κατάστημά της στη Σερβία, ενώ επόμενοι στόχοι επέκτασης, όπως σημειώνει το site της εταιρείας, είναι οι Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο.

Να σημειωθεί ότι «MERE» είναι το σήμα της ρωσικής αλυσίδας Svetofor για τις αγορές εκτός Ρωσίας. Ιδιοκτήτης της εκπτωτικής αλυσίδας MERE είναι ο όμιλος Torgservis, που εδρεύει στην πόλη Krasnoyarsk της Σιβηρίας.

Εκτός από την αλυσίδα Svetofor, ο όμιλος Torgservis αναπτύσσει στη ρωσική αγορά και την αλυσίδα Mayak («φάρος» στα ρωσικά).

Οι ιδιοκτήτες του ομίλου είναι η οικογένεια Schneider (92,5%), ο Valery Yakovlev (4,5%) και ο Andrey Veikulainen (3%).

Σούπερ μάρκετ: Ο… καπνός πίσω από τους ιδιοκτήτες

Το λιανεμπορικό δίκτυο Svetofor (σημαίνει φωτεινός σηματοδότης στα ρώσικα) είναι ο μεγαλύτερος hard discounter στην Ρωσία, με 1.800 καταστήματα σε όλη την χώρα, καθώς και σε αγορές όπως Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Καζακστάν, Κίνα κ.α.

Τα Χριστούγεννα εγκαινίασε το πρώτο κατάστημά της στη Σερβία, ενώ επόμενοι στόχοι επέκτασης, όπως σημειώνει το site της εταιρείας, είναι οι Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο. Να σημειωθεί ότι «MERE» είναι το σήμα της ρωσικής αλυσίδας Svetofor για τις αγορές εκτός Ρωσίας.

Εκτός από την αλυσίδα Svetofor ο όμιλος Torgservis αναπτύσσει στη ρωσική αγορά και την αλυσίδα Mayak (φάρος στα ρώσικα).

Οι ιδιοκτήτες του ομίλου είναι η οικογένεια Schneider (92,5%), ο Valery Yakovlev (4,5%) και ο Andrey Veikulainen (3%).

Πρότυπο της ρωσικής οικογένειας Schneider, η οποία προφανώς έχει γερμανικές ρίζες, είναι η οικογένεια Albrecht ιδιοκτήτρια της γερμανικής αλυσίδας Aldi, που στην ουσία δημιούργησε την αγορά των discount σούπερ μάρκετ.

«Τα πρώτα καταστήματα χαμηλής τιμής εμφανίστηκαν στη Γερμανία στα μέσα της δεκαετίας του 1950 και γρήγορα έγιναν πολύ δημοφιλή», αναφέρεται στον ρωσικό ιστότοπο του ομίλου.

Το ίδιο μυστικοπαθείς όπως οι Albrechts διαθέτουν περισσότερες από 100 εμπορικές εταιρείες.

Η Valentina Schneider κατέχει επίσημα την πλειοψηφία των μετοχών στον όμιλο Torgservis. Ωστόσο έχει από καιρό αποσυρθεί – όπως και ο 80χρονος σύζυγός της Iwan, ο οποίος είναι επίσης εγγεγραμμένος ως μέτοχος σε πολλές τις εταιρείες της οικογένειας Schneider.

Κινητήρια δύναμη είναι οι γιοι της οικογένειας, ο Andrej και ο Sergej, όπως οι ιδρυτές της Aldi, τα αδέλφια Theo και ο Karl Albrecht. Γενικά δεν δίνουν συνεντεύξεις και δεν κυκλοφορούν φωτογραφίες τους στο διαδίκτυο.

Από το 1994 έως το 2004 η ρωσική οικογένεια ασχολήθηκε με το χονδρεμπόριο μπύρας και άλλων ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

Το 2004, οι Schneiders ίδρυσαν την αλυσίδα Napilnik, με την οποία ήθελαν να πουλήσουν αλκοόλ, σνακ και τσιγάρα. Η κερδοφορία ήταν χαμηλή, αλλά το project θεωρήθηκε επιτυχές και πολλά υποσχόμενο.

Μετά ήρθε η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση το 2008. Το ρούβλι έπεσε, η αγορά μπύρας κατέρρευσε και η αλυσίδα, η οποία χτίστηκε κυρίως με δάνεια, χρεοκόπησε.

Oμως η κρίση αποδείχθηκε πολύτιμη εμπειρία για τους Schneiders: Οι επινοητικοί επιχειρηματίες ανακάλυψαν την αρχή της «εξοικονόμησης σε οποιαδήποτε τιμή» ως επιχειρηματικό μοντέλο, έτσι το 2009 άνοιξαν τον πρώτο τους hard discount κατάστημα με το όνομα Svetofor. Πλέον τα έσοδα του δικτύου Svetofor φθάνουν το 1,4 δισ. ευρώ.

Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι η γερμανική Aldi, η οποία ήρθε με τυμπανοκρουσίες στην Ελλάδα, αποχώρησε το 2010, μόλις ενάμισι χρόνο μετά την επίσημη έναρξη των εργασιών της.

Συγκεκριμένα, η Αldi, με τζίρο 70.000.000 ευρώ, ανακοίνωνε το καλοκαίρι του 2010 τη διακοπή λειτουργίας των 38 καταστημάτων της στην Ελλάδα.

Έτσι ξαφνικά, «ναυάγησαν» τα σχέδια για δίκτυο άνω των 240 καταστημάτων και οι προσδοκίες για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, καθώς ήδη απασχολούσε γύρω στους 700 εργαζομένους.

Σούπερ μάρκετ: Θα πετύχει το MERE στην Ελλάδα;

Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν ο νέος hard discounter που έρχεται στην Ελλάδα θα καταφέρει αυτό που δεν κατάφεραν όλοι οι υπόλοιποι hard discounters στη χώρα μας: να «κερδίσει» το ελληνικό καταναλωτικό κοινό και να διαταράξει την κυριαρχία της Lidl.

Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο τελευταίος hard discounter που ήρθε, είδε και απήλθε από την ελληνική αγορά ήταν η γερμανική Aldi, η οποία αποχώρησε προς τα τέλη του 2010, μόλις έναν χρόνο μετά την επίσημη έναρξη των εργασιών της.

Συγκεκριμένα, η Αldi, με τζίρο 70.000.000 ευρώ, ανακοίνωνε το καλοκαίρι του 2010 τη διακοπή λειτουργίας των 38 καταστημάτων της στην Ελλάδα.

Έτσι, «ναυάγησαν» τα σχέδια για δίκτυο άνω των 240 καταστημάτων και οι προσδοκίες για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, καθώς ήδη απασχολούσε γύρω στους 700 εργαζομένους.

Είχε προηγηθεί η αποχώρηση της Plus Hellas, θυγατρικής του γερμανικού ομίλου Tengelmann.

Η Plus εισήλθε στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2006 και πούλησε τα καταστήματά της στην ΑΒ Βασιλόπουλος το 2008.

Την ίδια εποχή που η Aldi αποχωρούσε από την ελληνική αγορά, τα 381 καταστήματα της Dia Hellas, η οποία ανήκε στην κατηγορία των λεγόμενων soft discounters, απορροφήθηκαν από τον πάλαι ποτέ όμιλο Carrefour-Μαρινόπουλος, αλλάζοντας επωνυμία. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: