Η Ιερά
Μητρόπολις Μεσσηνίας (Γραφείο Γυναικείων
Θεμάτων και Οικογένειας) σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς
Διαδικτύου και το Πρόγραμμα «ΑΡΙΑΔΝΗ» του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου
Αθηνών θα υλοποιήσει εκπαιδευτικό
σεμινάριο στην Καλαμάτα με κεντρικό θέμα: «Το διαδίκτυο στη ζωή μας.
Οφέλη και κίνδυνοι», με πολλές και ποικίλες σχετικές θεματικές προεκτάσεις
και αναφορές.
Το σεμινάριο, το οποίο θα ξεκινήσει την 10η Φεβρουαρίου
2013 και θα ολοκληρωθεί την 7η Απριλίου 2013, θα περιλαμβάνει τέσσερις τρίωρες συναντήσεις-διαλέξεις και
μπορούν να το παρακολουθήσουν μέχρι 50 άτομα (ιερείς, κατηχητές, στελέχη
Νεότητας, γονείς και εκπαιδευτικοί). Μετά
την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα παραλάβουν βεβαίωση
παρακολούθησης από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, καθώς και το περιεχόμενο όλων των
διαλέξεων σε ηλεκτρονική μορφή.
Το σεμινάριο θα
πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Νεότητος της
Ι. Μ. Μεσσηνίας.(Έναντι Ιερού Ναού Υπαπαντής).
Σεμινάριο :"Το Διαδίκτυο στη ζωή
μας:
Οφέλη και κίνδυνοι"
Φορείς διοργάνωσης:
·
Γραφείο
οικογένειας Ι. Μητροπόλεως Μεσσηνίας
·
Ελληνικό Κέντρο
Ασφαλούς διαδικτύου
·
Πρόγραμμα
ΑΡΙΑΔΝΗ Πανεπιστημίου Αθηνών
Ημερομηνίες και Θεματικές
Όλες οι συναντήσεις είναι τρίωρες
(17.00-20.00)
1η συνάντηση :10.02.13
1) «Ο ρόλος της
εκκλησίας και των ανθρωπιστικών φορέων σε
σχέση με την πρόληψη των κινδύνων από το διαδίκτυο», ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΟΥΓΑ-ΧΑΤΖΗ, Κοινωνική λειτουργός - Εκπρόσωπος Γρ. Γυν.
Θεμ.και Οικογένειας Ι. Μ. Μεσσηνίας
2) «Διαδίκτυο.
Εργαλείο ή κίνδυνος», ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, Κοινωνική λειτουργός - Εκπαιδεύτρια
Προγράμματος ΑΡΙΑΔΝΗ Πανεπιστημίου Αθηνών
Διάλειμμα
3) «Δίκτυα
κοινωνικής δικτύωσης (ψυχολογία ανήλικων χρηστών)», ΚΩΤΣΑΚΗ ΕΛΕΝΗ, Ψυχολόγος
4) «Διαδικτυακά παιγνίδια – Ο ρόλος στη
ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών», ΚΑΡΑΜΗΤΡΗ
ΙΩΑΝΝΑ , MSc Διοίκησης Μονάδων Υγείας - Στέλεχος
ΚΕΦΙΑΠ
5) «Συμπεριφορές εξάρτησης των εφήβων
από το διαδίκτυο - Ο Ρόλος του σχολείου και της οικογένειας στην πρόληψη και
αντιμετώπισή τους», ΚΑΖΙΑΝΗ ΑΜΑΛΙΑ, Εκπαιδευτικός
– Ψυχολόγος - Υπεύθυνη Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης
Μεσσηνίας
2η συνάντηση :3/ 03/13
6) «Ανάπτυξη του παιδιού και νέες τεχνολογίες. Τι θα
πρέπει να ξέρει ένας γονέας για τη σχέση του παιδιού με την τεχνολογία
(τηλεόραση, playstation, κινητό
τηλέφωνο, διαδίκτυο)», ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ,Παιδαγωγός - Πρόεδρος Σωματείου εργαζομένων στους
δημοτικούς παιδικούς σταθμούς
7) «Αναζήτηση
έγκυρων πληροφοριών – Τα πλεονεκτήματα του βιβλίου. Ο ρόλος του σχολείου στη
πρόληψη και την αντιμετώπιση των κινδύνων από το διαδίκτυο», ΜΑΡΙΑ
ΝΙΚΗΤΟΠΟΥΛΟΥ, Εκπαιδευτικός και ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, Εκπαιδευτικός - Διευθυντής
3ου ΓΕ.Λ Καλαμάτας - Μέλος του ΑΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου
Διάλλειμα
8) «Ηθική στο
διαδίκτυο. Ανωνυμία. Πνευματικά δικαιώματα. Κίνδυνοι εξαπάτησης μέσω
διαδικτύου», ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ , Δικηγόρος
9) «Νεανική
παραβατικότητα – παρενόχληση (ψυχολογία θύτη-θύματος)», ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ, Ψυχολόγος
3η συνάντηση :31/3/13
10)
1ο Τραπέζι εργασίας . Συντονίζει η ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΙΩΤΑ,
Ψυχολόγος
α. «Άνθρωποι με Αναπηρία και Η.Υ», ΜΑΚΡΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ , Επισκέπτρια Υγείας - Επιστημ. Υπεύθυνη ΚΕΦΙΑΠ Μεσσηνίας και ΜΑΛΑΠΕΤΣΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, Κοινωνική λειτουργός ΚΕΦΙΑΠ Μεσσηνίας
β. «Η συμβολή του ΗΥ στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών», ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ ΕΥΓΕΝΙΑ , Λογοθεραπεύτρια
Διάλλειμα
11) 2ο τραπέζι εργασίας . Συντονίζει η ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ , Δικηγόρος
α. «Οι διαδικτυακές εμπειρίες και προτιμήσεις των παιδιών- Σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα», ΒΛΑΧΑΒΑ ΕΛΕΝΗ, Ψυχολόγος
β. «Η χρήση του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή επηρεάζει τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών και των εφήβων;», ΛΟΥΚΑΚΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Διάλλειμα
12) 3ο Τραπέζι Εργασίας. Συντονίζει η ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, Κοινωνική λειτουργός
α) «Το διαδίκτυο ως εργαλείο για τη σχολική πρόοδο και την επαγγελματική σταδιοδρομία», ΚΡΙΖΕΑ ΜΑΡΙΑΝΤΖΕΛΑ, Σύμβουλος Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας
β. «Ο αθλητισμός και η δημιουργική απασχόληση των παιδιών ως πρόταση για την αντιμετώπιση της υπερβολικής ενασχόλησης με το διαδίκτυο», ΜΠΡΟΥΜΑ ΗΛΙΑΝΑ, Ψυχολόγος και ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ , Ψυχολόγος
α. «Άνθρωποι με Αναπηρία και Η.Υ», ΜΑΚΡΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ , Επισκέπτρια Υγείας - Επιστημ. Υπεύθυνη ΚΕΦΙΑΠ Μεσσηνίας και ΜΑΛΑΠΕΤΣΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, Κοινωνική λειτουργός ΚΕΦΙΑΠ Μεσσηνίας
β. «Η συμβολή του ΗΥ στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών», ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ ΕΥΓΕΝΙΑ , Λογοθεραπεύτρια
Διάλλειμα
11) 2ο τραπέζι εργασίας . Συντονίζει η ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ , Δικηγόρος
α. «Οι διαδικτυακές εμπειρίες και προτιμήσεις των παιδιών- Σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα», ΒΛΑΧΑΒΑ ΕΛΕΝΗ, Ψυχολόγος
β. «Η χρήση του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή επηρεάζει τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών και των εφήβων;», ΛΟΥΚΑΚΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Διάλλειμα
12) 3ο Τραπέζι Εργασίας. Συντονίζει η ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, Κοινωνική λειτουργός
α) «Το διαδίκτυο ως εργαλείο για τη σχολική πρόοδο και την επαγγελματική σταδιοδρομία», ΚΡΙΖΕΑ ΜΑΡΙΑΝΤΖΕΛΑ, Σύμβουλος Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας
β. «Ο αθλητισμός και η δημιουργική απασχόληση των παιδιών ως πρόταση για την αντιμετώπιση της υπερβολικής ενασχόλησης με το διαδίκτυο», ΜΠΡΟΥΜΑ ΗΛΙΑΝΑ, Ψυχολόγος και ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ , Ψυχολόγος
4η συνάντηση –Λήξη Σεμιναρίου :7/04 /13
Α. Εισηγήσεις 13) «Αποπλάνηση –Παιδοφιλία- Κυβερνοαυτοκτονία», ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΙΩΤΑ, Ψυχολόγος
14) «Τζόγος – Πορνογραφία (εθιστικοί παράγοντες – επιπτώσεις στην ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων)», ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ , Ψυχολόγος
Διάλλειμα
Β.Συμπεράσματα Σεμιναρίου.
Γ.
Καταληκτική
εισήγηση - Αξιολόγηση συμπερασμάτων-Σχολιασμός-Προβληματισμοί και Προτάσεις :
«Το διαδίκτυο
είναι πια στη ζωή μας. Ας το χρησιμοποιήσουμε υπέρ μας» ,ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΜΑΣ , Εκπρόσωπος Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου - Συντονιστής Προγράμματος «Αριάδνη» - Υπεύθυνος Γραμμής Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ - Eπ.Συνεργάτης Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ), Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Aθηνών Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού»
Κλείσιμο σεμιναρίου
*Το ΑΡΙΑΔΝΗ είναι Πρόγραμμα της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), Β΄ Παιδιατρικής κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών , Νοσοκομείου Παίδων «Π.&Α. Κυριακού» με σκοπό την Κατάρτιση Εκπαιδευτικών και Επαγγελματιών Ψυχικής Υγείας, Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών επιστημών για το φαινόμενο του «Εθισμού» των εφήβων στο Διαδίκτυο , καθώς και για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι έφηβοι από την ανεξέλεγκτη χρήση του Διαδικτύου.
Οι εισηγητές παρακολούθησαν το πρόγραμμα Καλαμάτας και πιστοποιήθηκαν με ειδική διαδικασία ως επιστημονικοί συνεργάτες του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου