11 Οκτωβρίου 2017

Θρίλερ στα ράφια! Οι Ελληνες κόβουν και το Super Market-Aγωνία στις αλυσίδες τροφίμων!!!

Γράφει η Gillian Rothschild
Τα πάνω κάτω έχουν έρθει στο λιανεμπόριο και συγκεκριμένα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ τόσο λόγω της μείωσης των πωλήσεων εξαιτίας της παρεταμένης κρίσης όσο λόγω της αναδιάταξης του επιχειρηματικού χάρτη που οδηγεί σε αλλαγές στρατηγικής. 
Ετσι, ως πιο τρανταχτό παράδειγμα ο Σκλαβενίτης ανατρέπει πάγιες πολιτικές του και μπορεί να κρατά ακόμη την πολιτική των κλειστών Κυριακών, αλλά έχει ενδώσει στο franchise και οσονούπω στις διαφημίσεις και τα φυλλάδια.

Οσο αφορά το franchise αξιοποιεί συμφωνίες που μεταφέρθηκαν από την Μαρινόπουλος και τα καταστήματα αυτά φέρουν το brand της Σκλαβενίτης, λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο και κάποια εξ αυτών μένουν ανοικτά και τις Κυριακές.

Η Σκλαβενίτης προχωρά ήδη σε επικοινωνιακή πολιτική μέσω φυλλαδίων ενώ ετοιμάζει διαφημιστικό τηλεοπτικό σποτ με αποδέκτη κυρίως την περιφέρεια.

Αν και η αλυσίδα είχε αύξηση στις πωλήσεις, και μεγαλύτερη ακόμη στην επαρχία, θα κινηθεί ακόμη πιο δυναμικά προκειμένου να επιστρέψουν οι καταναλωτές της Μαρινόπουλος στο δίκτυο.

Τα σούπερ μάρκετ έχουν εν γένει δύσκολο δρόμο καθώς η αγορά παραμένει συρρικνωμένη σε σχέση με την περίοδο προ κρίσης, αν και το 2017 καταγράφεται ανάκαμψη στις πωλήσεις. Οι περισσότερες από τις αλυσίδες προσφεύγουν σε διαγωνισμούς και κληρώσεις.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, πέραν των δωροεπιταγών ύψους 6 ευρώ που δίνει στους καταναλωτές όταν συγκεντρώνουν πάνω από ένα όριο πόντων χρησιμοποιώντας την αντίστοιχη κάρτα πιστότητας, διαφημίζει ότι κάθε εβδομάδα ένας τυχερός κερδίζει τα ψώνια μιας χρονιάς ή ένα αυτοκίνητο.

Παρόμοιας λογικής είναι ο διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτό το διάστημα και από τη Lidl Hellas: σε κάθε πελάτη που πραγματοποιεί αγορές πάνω από ένα όριο, χορηγείται ένα κουπόνι με έναν κωδικό και ένας τυχερός κωδικός μεταφράζεται σε δωρεάν αγορές 300 ευρώ κάθε μήνα για έναν ολόκληρο χρόνο.

H Metro ABEE, η οποία στη λιανική δραστηριοποιείται μέσω των καταστημάτων με το σήμα My Market, γιορτάζει τα 40 της χρόνια κι έτσι για διάστημα 20 ημερών θα αναδεικνύονται κάθε ημέρα 20 τυχεροί πελάτες που θα κερδίζουν αυτομάτως από ένα «καρότσι» με επώνυμα προϊόντα αξίας 100 ευρώ το καθένα.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης ως το τέλος Νοεμβρίου θα πραγματοποιεί κάθε ημέρα κλήρωση μεταξύ των πελατών που κάνουν αγορές αυτό το διάστημα και χρησιμοποιούν την κάρτα πιστότητας της εταιρείας. Κάθε τυχερός θα κερδίσει έναν μεγάλο αριθμό πόντων που αντιστοιχούν σε αγορές 1.000 ευρώ.

Η Σκλαβενίτης δεν πραγματοποιεί κληρώσεις αλλά έχει εντείνει τις προωθητικές ενέργειες εντός του καταστήματος πραγματοποιώντας σε πολύ μεγάλο αριθμό κατηγοριών και κωδικών προσφορές τύπου «1+1 δώρο». Σε κάποια από τα υπερμάρκετ της πρώην Μαρινόπουλος, έχει προϊόντα διαφόρων κατηγοριών, σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Προσφορές σε μεγάλο αριθμό προϊόντων συνεχίζουν, βεβαίως, να κάνουν και οι αλυσίδες που διενεργούν κληρώσεις, καθώς και οι μικρότερες, αλλά δυναμικές αλυσίδες, όπως ο όμιλος αγορών ΕΛΟΜΑΣ, που πραγματοποιεί μάλιστα μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία.

Οι προωθητικές ενέργειες συνεπάγονται πίεση στους προμηθευτές αφού οι εταιρείες λιανεμπορίου ζητούν σε ολοένα και περισσότερα προϊόντα όλων των ειδών  τη χρηματοδότηση των προωθητικών ενεργειών.

Η συνήθεια των προσφορών, και το χαμηλό εισόδημα, έχουν κάνει τους καταναλωτές να αποφεύγουν τα προιόντα χωρίς προσφορά.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι προμηθευτές δεν παίρνουν το ρίσκο να κόψουν τις προσφορές. Οι τάσεις της χρονιάς συνοψίζονται στην οικονομική στενότητα των καταναλωτών που επιδρά αρνητικά στην καταναλωτική δαπάνη, αλλά και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός σε επίπεδο παροχών.

Μετά τη διαγραφή κατά 50% των απαιτήσεων που είχαν από τη Μαρινόπουλος, οι προμηθευτές αντιμετωπίζουν και τις πιέσεις για περισσότερες παροχές από τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ. Οι μεγαλύτερες εξ αυτών μετά τις εξαγορές, έχουν ενισχύσει τη διαπραγματευτική τους δύναμη, καθώς ελέγχουν πλέον μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων. Εάν μια βιομηχανία αρνηθεί την παροχή εκπτώσεων ή την καταβολή δικαιωμάτων εισόδου για νέα προϊόντα της, τότε απλώς δεν θα τα δει στα ράφια μεγάλων αλυσίδων.
kourdistoportocali

Δεν υπάρχουν σχόλια: