21 Ιουλίου 2021

Μια εικόνα της σχέσης μεταξύ Φαντασίας και Σκέψης

Ο άνθρωπος είναι ένα όν όρθιο, πιο κοντά στον Ήλιο με το κεφάλι παρά με τα πόδια. Ο κάθετος προσανατολισμός του φυσικού σώματος εκφράζει τη δομή της ανθρώπινης συνείδησης που κινείται ανοδικά από το γήινο στο ουράνιο καθώς αναπτύσσεται. Τα στάδια αυτής της εξέλιξης ονομάζονται στάδια της Ανώτερης Γνώσης. Ας εξετάσουμε τη συνέχεια των βημάτων της Ανώτερης Γνώσης, ιδίως τη σχέση σκέψης και φαντασίας.


==== ΔΙΑΦΟΡΆ ΣΤΗΝ ΑΝΤΊΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΌΨΕΙΣ ΑΠΌ ΚΆΤΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΆΝΩ ΚΑΙ ΑΠΌ ΠΆΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΆΤΩ
Όταν βλέπουμε αυτή τη σκάλα από κάτω προς τα πάνω, τα επόμενα σκαλοπάτια φαίνονται σαν μια ανάβαση σε ένα σημαντικό ύψος που πρέπει να ανέβουμε.
Τώρα κοιτάξτε το προηγούμενο βήμα από το ύψος του επόμενου βήματος. Το προηγούμενο βήμα θα εμφανιστεί ως βάθρο, ως οργανικά απαραίτητο θεμέλιο για το ύψος στο οποίο στεκόμαστε. Τότε η αντίθεση μεταξύ των σκαλοπατιών δεν θα φαίνεται πια τόσο μεγάλη όσο όταν κοιτάμε από κάτω. Επιπλέον, θα διαπιστώσουμε ότι το προηγούμενο βήμα συνεχίζεται με νέα ποιότητα στο παρόν βήμα μας.


Το επόμενο στάδιο της ανόδου δεν ακυρώνει με κανένα τρόπο το προηγούμενο στάδιο, αλλά δίνει τη ζωτική ισχύ του προηγούμενου σταδίου. Διότι το προηγούμενο βήμα ήταν απαραίτητο για την κατάκτηση του τρέχοντος υψηλότερου βήματος, όπως ακριβώς μια ρίζα είναι απαραίτητη για ένα στέλεχος.
Η οργανική ενότητα των βημάτων της Ανώτερης Γνώσης είναι το κλειδί για την επίτευξή τους. Όπως ένα φυτό έχει ρίζες, βλαστό, φύλλα, άνθη και σπόρους, έτσι και η ανθρώπινη γνώση χαρακτηρίζεται από την ίδια μεταμόρφωση της ίδιας αρχής που εκδηλώνεται στην Ανώτερη Γνώση.
Αυτή η αρχή εμπλέκει τον Ανθρώπινο Εαυτό ως γνωστική δύναμη. Το ανθρώπινο "Εγώ", η εξελισσόμενη Αγάπη, πρέπει να γίνει μια γνωστική δύναμη. Τότε, μέσω της Ανώτερης Γνώσης, ο άνθρωπος θα εισέλθει νόμιμα στον πνευματικό κόσμο και θα είναι ευπρόσδεκτος εκεί.

==== Ο ΑΝΘΡΏΠΙΝΟΣ ΕΑΥΤΌΣ ΩΣ ΓΝΩΣΤΙΚΉ ΔΎΝΑΜΗ
Ο άνθρωπος είναι σε θέση να ανέβει τα σκαλοπάτια της Ανώτερης γνώσης μόνο μέσω της κατάλληλης ανάπτυξης της ατομικότητάς του, του εγώ του. Αυτό είναι εφικτό μόνο όταν ο άνθρωπος αναγνωρίζει τον Χριστό ως το υψηλότερο ηθικό ιδεώδες του ανθρώπου.
Όταν αυτό δεν συμβαίνει, η είσοδος στον πνευματικό κόσμο γίνεται μέσω του αστρικού σώματος. Αυτό ήταν κατάλληλο σε προηγούμενες ιστορικές περιόδους. Αλλά αυτές οι εποχές έχουν πλέον τελειώσει.
Σήμερα, μόνο η ανάπτυξη του ανθρώπινου εαυτού θα καταστήσει δυνατή την πνευματική εμπειρία νόμιμα και ακίνδυνα.
Το "Εγώ" είναι το κατάλληλο ανθρώπινο ον. Για να συνειδητοποιήσει κανείς τι είναι, χρειάζεται την επιστήμη της Ελευθερίας - να βρει ένα σημείο αναφοράς στον εαυτό του. Ο ανθρώπινος σχηματισμός έχει να κάνει με την κατάκτηση της επιστήμης της Ελευθερίας. Όλο το γήινο Αιώνα δαπανάται για αυτό το mastering.

==== ΤΙ ΑΝΑΠΤΎΣΣΕΙ ΤΗ ΣΚΈΨΗ
Η συνήθης σκέψη αναγνωρίζει τον κόσμο με τη συμπλήρωση της εικόνας της αισθητηριακής αντίληψης ή με αφαίρεση. Βρίσκει το στήριγμά της στην ενσώματη ύπαρξη, και αν δεν το βρει, ο κάτοχός της θα αποδειχθεί αδύναμος.
Ας δούμε τη συνηθισμένη σκέψη από την οπτική γωνία του 1ου βήματος της Ανώτερης Γνώσης, της Φαντασίας.
Η φαντασία δεν απενεργοποιεί ή αμβλύνει τη συνηθισμένη σκέψη με κανέναν τρόπο. Αντιθέτως, η απόκτηση της φαντασίας είναι αυτή που αναπτύσσει τη συνηθισμένη σκέψη με υγιή τρόπο, προστατεύοντάς την από το να πέσει σε αυτό που η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί έκφανσή της.
Η ανθρώπινη νοημοσύνη είναι αρκετά διαφορετική από την τεχνητή νοημοσύνη. Η τελευταία περιορίζεται από τη λογική που επενδύεται σε αυτή και τις δυνατότητες των ευφυών σχεδίων. Η ανθρώπινη νοημοσύνη, από την άλλη πλευρά, είναι ικανή για κάτι που καμία μηχανή δεν μπορεί να κάνει. Είναι ικανή να σκέφτεται όπως ένας άνθρωπος.
Η ανίχνευση του πώς σκέφτομαι μπορεί να γίνει με το να ανυψωθούμε πάνω από τη συνηθισμένη σκέψη, πράγμα που επιτυγχάνεται μέσω της φαντασίας, όταν ο εαυτός ανυψώνεται στη φαντασία.

==== ΦΑΝΤΑΣΊΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΊΔΗΣΗ ΜΕΤΆ ΘΆΝΑΤΟΝ
Στο GA 157 ( 8 ), ο Δάσκαλος έχει τρεις πύλες μύησης από τις οποίες πρέπει να περάσει ο μαθητής. Η πρώτη από αυτές είναι η Πύλη της Φαντασίας. Ονομάζονται Πύλες του Θανάτου για κάποιο λόγο.
Ο μαθητής δεν απαιτείται να πεθάνει, να θυσιάσει τον εαυτό του ή να περιέλθει σε κατάσταση κλινικού θανάτου για να τις περάσει. Οι παλαιότερες μέθοδοι που χρησιμοποιούνταν σε περασμένους ιστορικούς χρόνους ήταν παρόμοιες. Τώρα, στους σημερινούς ιστορικούς χρόνους, η άσκησή τους θα σήμαινε μια αθέμιτη προσπάθεια εισόδου στον πνευματικό κόσμο μέσω του αστρικού σώματος, ενώ ο πνευματικός κόσμος περιμένει από τον μαθητή να εισέλθει μέσω του εαυτού του.
Ο τίτλος της Πύλης, που συνδέεται με την αναφορά στο θάνατο, είναι έγκυρος. Αλλά όχι στο μέρος που ο μαθητής αναγκάζεται να πεθάνει. Καθόλου, το αντίθετο μάλιστα.
Η φαντασία είναι η συνείδηση που έχει ένας εξελιγμένος άνθρωπος μετά τον φυσικό του θάνατο. Από τον κόσμο των ασώματων ψυχών αντιλαμβάνεται μέσω της φαντασίας τι ακριβώς συμβαίνει στη γη κατά την απουσία του. Όχι όλα όσα είναι σε θέση να αντιληφθεί σε αυτή την κατάσταση, αλλά μόνο όσα έχει καταφέρει να αναπτύξει, κυρίως τον αιθερικό του οργανισμό.
Όλοι σήμερα παρακινούνται από τη φαντασία. Αλλά με υγιή τρόπο βρίσκεται μόνο στην Ελευθερία. Και αποκτάται ως Ακεραιότητα.

==== ΈΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΌ ΓΝΏΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΣΚΈΨΗΣ
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της σκέψης που μπορεί να χρησιμεύσει ως βάθρο της φαντασίας είναι η καθαρότητά της. Αυτή η αγνότητα προέρχεται από τον αγγελικό κόσμο. Επομένως, είναι άψογη. Η ανάπτυξη μιας τέτοιας σκέψης είναι το καθήκον της σημερινής μετα-ατλαντικής πολιτιστικής εποχής.
Το σύμβολο, η φανταστική εικόνα ενός τέτοιου έργου, είναι η Αφροδίτη η Αφρογέννητη, που αναδύεται από τον αφρό της θάλασσας στην ξηρά. Ο ερωτισμός δεν μπορεί να αναμιχθεί σε μια τέτοια εικόνα.
Όταν ο ερωτισμός αναμειγνύεται, είναι σημάδι της προσπάθειας να εισέλθει κανείς στον πνευματικό κόσμο μέσω του αστρικού σώματος αντί του εαυτού.
Ο φυσικός μας οργανισμός δεν σκέφτεται έτσι. Η σκέψη διεξάγεται σαν να βρίσκεται έξω από αυτόν και, αφού ξεκινήσει, δεν εξαρτάται πλέον από αυτόν με κανέναν τρόπο. Ο φόβος του θανάτου κατακτάται με την ανακάλυψη αυτού του γεγονότος. Αλλά στο στάδιο που η σκέψη δεν έχει ακόμη αρχίσει, ο φυσικός οργανισμός στέκεται από μόνος του. Οι ιδιαιτερότητες του φυσικού οργανισμού επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο αρχίζει η σκέψη.

==== ΤΙ ΣΥΜΒΑΊΝΕΙ ΣΤΗ ΣΚΈΨΗ ΌΤΑΝ ΒΙΏΝΕΤΑΙ Η ΦΑΝΤΑΣΊΑ
Όταν ένας μαθητής έχει βιώσει μια φανταστική εμπειρία με υγιή τρόπο, γνωρίζει με βεβαιότητα ότι έχει βιώσει μια υπεραισθητική εμπειρία. Δεν μπορεί να μεταπειστεί με έγκυρα επιχειρήματα. Μπορεί να συμφωνεί καθαρά για το φαίνεσθαι, αλλά μέσα του δεν θα αρνηθεί τον εαυτό του.
Μέσω της αντίληψης της φανταστικής εικόνας, γίνεται αντιληπτός ο αιθερικός οργανισμός του ατόμου. Ο αιθερικός οργανισμός δεν είναι κάτι που εκτείνεται στο χώρο. Δεν επεκτείνεται στο χώρο, αλλά στο χρόνο. Μπορούμε να μιλάμε για την επέκταση του αιθερικού σώματος μόνο όταν αυτό συνδέεται με το φυσικό σώμα.
Για τον προαναφερθέντα λόγο, η εμπειρία της ροής του χρόνου είναι πολύ χαρακτηριστική όταν βιώνουμε τη φαντασία. Ο χρόνος δεν σταματά, συνεχίζει να τρέχει "στο ρολόι πραγματικού χρόνου". Αλλά πώς το βιώνετε! Τον βιώνετε ακριβώς ως παρόντα χρόνο, χωρίς τη μετατόπισή του στο πρόσφατο παρελθόν ή στο εγγύς μέλλον. Κυριολεκτικά, με τη φαντασία σας αντιλαμβάνεστε τον χρόνο ως οντότητα.
Έτσι αντιλαμβάνεστε εξ αποστάσεως τις Αρχές, τα πνεύματα του χρόνου.
Η αντίληψη του χρόνου στο πλαίσιο της φαντασίας είναι αρκετά πολύπλευρη. Η ψυχοθεραπεία Gestalt δεν στοχεύει μόνο στην εδώ και τώρα εμπειρία. Η φαντασία θα σας αφήσει μια αξέχαστη αίσθηση ισορροπίας. Είναι αξιοσημείωτο ότι αυτό το συναίσθημα πραγματοποιείται και στη συνέχεια τροφοδοτεί τη σκέψη. Ας εξετάσουμε ποια είναι αυτή η ισορροπία.

==== Η ΦΑΝΤΑΣΊΑ ΩΣ ΣΗΜΕΊΟ ΕΞΙΣΟΡΡΌΠΗΣΗΣ ΤΗΣ ΖΥΓΑΡΙΆΣ ΤΟΥ ΚΆΡΜΑ
Όπως προαναφέρθηκε, η αντίληψη του χρόνου στη φαντασία είναι τέτοια που δεν μετατοπίζεται ούτε προς τα εμπρός στο εγγύς μέλλον ούτε προς τα πίσω στο πρόσφατο παρελθόν. Είναι ισορροπημένο.
Φέρνει τη ζυγαριά του Κάρμα σε ισορροπία.
Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται μια ισορροπία, την οποία στη συνηθισμένη ζωή αναγκάζεται κανείς να διατηρήσει με προσπάθεια. Η αναγκαιότητα τέτοιων προσπαθειών είναι μια τιμωρία για τον σύγχρονο άνθρωπο. Έχει χάσει την ισορροπία του Κάρμα. Παλαιότερα, αυτή η ισορροπία του Κάρμα γινόταν από τους θεούς, όπως ο Βισνού. Τώρα ο ίδιος ο άνθρωπος είναι υποχρεωμένος να διατηρήσει αυτή την ισορροπία.Αλλά μια τέτοια ισορροπία μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της Ανώτερης Γνώσης. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι εφαρμόζοντας τις προσπάθειες της συνηθισμένης σκέψης, βρίσκεται κανείς στη θέση ενός
εκκρεμούς, που πηδάει συνεχώς πάνω από το σημείο ισορροπίας.
Με τη φαντασία, βρίσκει κανείς αξιόπιστα το σημείο ισορροπίας. Μπορεί επίσης να συνειδητοποιήσει ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το μονοπάτι που του έταξε το Πεπρωμένο.
Σε αυτή τη βάση, η πρωταρχική εμπειρία της φαντασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το Πεπρωμένο. Αλλά όχι με την παθητική αδρανή ροή της, αλλά με το γίγνεσθαι στο μονοπάτι που αυτή ορίζει. Η πρώτη φαντασία είναι ένα τηλεγράφημα μίζερης χαράς που στέλνει το Πεπρωμένο. Δεν μπορεί να ληφθεί πριν από το γεγονός της ωρίμανσης.
Στην πραγματικότητα, πώς ονομάζουμε το Πεπρωμένο; Σε μια στενή ερμηνεία, το Πεπρωμένο μας επιβάλλει να βιώσουμε και να κατανοήσουμε κάτι που σχετίζεται κυρίως με το αιθερικό σώμα. Οι ηλικιακές περίοδοι που έζησαν διαμορφώνουν τα υπεραισθητά όργανα, κυρίως τα αιθερικά σώματα. Η εμπειρία της φαντασίας αλλάζει την άποψη που έχει κανείς για το πεπρωμένο του. Αδιαμφισβήτητα, τίποτα δεν είναι τυχαίο γι' αυτόν.

==== ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Οι δυνατότητες της σκέψης αποκαλύπτονται πραγματικά μετά την εμπειρία της φαντασίας. Τότε η συνηθισμένη σκέψη αρχίζει να βρίσκει τη σχέση αιτίου-αποτελέσματος των πραγμάτων και γίνεται σαν το νήμα της Αριάδνης.
Το νήμα της Αριάδνης και η ιστορία του ήρωα Θησέα, ο οποίος νίκησε τον Μινώταυρο, τον ταυρομάχο, στο λαβύρινθο, είναι φανταστικές εικόνες. Η Πύλη του Θανάτου, μέσω της οποίας αποκτάται η φαντασία, μπορεί να ονομαστεί διαφορετικά Πύλη του Ταύρου. Όταν η ευφάνταστη σκέψη σβήνει λανθασμένα, έχουμε τον Μινώταυρο, τον ταυρομάχο.
Η φαντασία δεν είναι η εξάλειψη της σκέψης, αλλά, αντίθετα, η ολόπλευρη αποκάλυψή της.

 

=============================================================================

 

Ο Валентиин Трифонов κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Διαχειριστής

 

Экскурс во взаимосвязь Имагинации и Мышления

Человек является существом, поставленным вертикально, ближе к Солнцу головой, чем ногами. Вертикальная ориентация физического тела выражает структуру человеческого сознания, по мере развития продвигающегося вверх от Земного к Небесному. Ступени такого продвижения называют ступенями Высшего познания. Посмотрим на преемственность ступеней Высшего познания, в частности на взаимосвязь мышления и имагинации.

==== РАЗЛИЧИЕ ВОСПРИЯТИЯ ДЛЯ ВЗГЛЯДОВ СНИЗУ-ВВЕРХ И СВЕРХУ-ВНИЗ

Когда мы глядим на эту лестницу снизу вверх, то последующие ступени предстают как подъем на существенную высоту, который нам предстоит осилить.

Теперь посмотрим на предшествующую ступень с высоты последующей ступени. Предшествующая ступень предстанет как пьедестал, как органически необходимое основание для высоты, на которой мы стоим. Тогда контраст между ступенями уже не покажется таким большим, как при взгляде снизу-вверх. Более того, мы обнаружим, что предшествующая ступень продолжается в новом качестве на нынешней нашей ступени.

Последующая ступень восхождения никак не отменяет, но дает жизненное обоснование предыдущей ступени. Ибо предыдущая ступень была нужна для освоения нынешней более высокой ступени наподобие того, как корень необходим стеблю.

Органическое единство ступеней Высшего познания это ключ к их достижению. Как у растения есть корни, стебель, листья, цветки и семена, так и познание человека характеризуется такой же метаморфозой одного и того же принципа, проявляющегося в Высшем познании.

Этот принцип задействует человеческое «Я» как познающую силу. Человеческое «Я», развивающаяся Любовь, должна стать познающей силой. Тогда, посредством Высшего познания, человек легитимно войдет в духовный мир, и ему обрадуются там.

==== ЧЕЛОВЕЧЕСКОЕ «Я» КАК ПОЗНАЮЩАЯ СИЛА

Человек способен подниматься по ступеням Высшего познания исключительно благодаря правильному развитию своего индивидуального начала, своего «Я». Это возможно только тогда, когда человек познает Христа как Высший нравственный идеал человека.

Когда такого не происходит, в духовный мир входят посредством астрального тела. Так было уместно в предыдущие исторические времена. Но те времена уже завершились. Ныне только развитие человеческого «Я» позволит пережить духовный опыт легитимно и безвредно.

«Я» это собственно человеческое. Чтобы осознать, каково оно, необходима наука Свободы – обретение точки опоры в самом себе. Человеческое становление сводится к освоению науки Свободы. Весь Земной Эон уходит на такое освоение.

==== ЧТО РАЗВИВАЕТ МЫШЛЕНИЕ

Обычное мышление познает мир, достраивая картину чувственного восприятия или абстрагируясь. Оно находит опору в воплощенном бытии, и, если не найдет, то его обладатель окажется слабоумным.

Посмотрим на обычное мышление с позиции 1ой ступени Высшего познания, имагинации.

При имагинации обычное мышление никаким образом не отключается и не затупляется. Наоборот, именно обретение имагинации является тем, что развивает обычное мышление здоровым образом, оберегая его от впадения в то, проявлением чего является искусственный интеллект.

Человеческий интеллект значительно отличается от искусственного интеллекта. Последний ограничен логикой, вложенной в него, и возможностями интеллектуальных конструкций. В свою очередь, человеческий интеллект способен на то, чего не сможет ни одна машина. Он способен мыслить как человек.

Обнаружить, как я мыслю, можно, поднявшись над обычным мышлением, что достигается посредством имагинации, когда «Я» поднимается к имагинации.

==== ИМАГИНАЦИЯ И СОЗНАНИЕ ПОСЛЕ СМЕРТИ

В GA 157 ( 8 ), http://bdn-steiner.ru/modules.php?name=Ga_Book&Id=157, Учитель рассматривает трое Врат Посвящения, через которые должен пройти ученик. Первые из этих Врат это Врата имагинации. Они называются Вратами Смерти неслучайно.

От ученика не требуется погибнуть, принести себя в жертву или впасть в состояние клинической смерти, чтобы пройти их. Прежние методы, применяемые в ушедших исторических временах, практиковали нечто подобное. Сейчас, в нынешнее историческое время, практиковать их означало бы нелегитимную попытку войти в духовный мир посредством астрального тела, в то время как духовный мир ожидает, что ученик войдет посредством «Я».

Название Врат, связанное с упоминанием о смерти, является обоснованным. Но не в той части, будто бы ученик принуждаем к смерти. Совсем нет и совсем наоборот.

Имагинация это сознание, которое имеет развитый человек после своей физической смерти. Из мира развоплощенных душ он именно посредством имагинации воспринимает то, что происходит на Земле в его отсутствии на ней. Далеко не все он способен воспринимать в таком состоянии, но только то, к чему он смог развить, прежде всего, свой эфирный организм.

Каждый современный человек мотивирован к имагинации. Но здоровым образом она обретается только в Свободе. И обретается как Непорочность.

==== ОТЛИЧИТЕЛЬНОЕ СВОЙСТВО МЫШЛЕНИЯ

Отличительным свойством мышления, которое может служить пьедесталом имагинации, является его чистота. Эта чистота исходит из ангельского мира. Поэтому оно непорочно. Развить такое мышление это задача нынешней послеатлантической культурной эпохи.

Символом, имагинативным образом такой задачи является Афродита Пенорожденная, выходящая из морской пены на сушу. В таком образе не может быть примешана эротика. Когда примешивают эротику, то это знак того, что вместо «Я» пытаются посредством астрального тела войти в духовный мир.

Наш физический организм как таковой не мыслит. Мышление осуществляется как бы извне его и, начавшись, уже никак не зависит от него. Страх смерти побеждается обнаружением этого. Но на стадии, когда мышление еще не началось, физический организм выступает в своем праве. Особенности физического организма влияют на то, как мышление начинается.

==== ЧТО ПРОИСХОДИТ С МЫШЛЕНИЕМ, КОГДА ПЕРЕЖИТА ИМАГИНАЦИЯ

Когда ученик пережил имагинацию здоровым образом, он достоверно знает, что получил сверхчувственный опыт. Его не разубедить вескими доводами. Он может согласиться исключительно для вида, но внутри себя он не откажется от себя самого.

Через восприятие имагинативного образа воспринимается свой эфирный организм. Эфирный организм не является чем-то, что имеет протяженность в пространстве. Он протяжен не в пространстве, а во времени. Мы можем говорить о протяженности эфирного тела только тогда, когда оно связано с физическим телом.

По вышеуказанной причине при переживании имагинации очень характерным является переживание бега времени. Время не останавливается, оно продолжает идти «в часах реального времени». Но как вы его переживаете! Вы его переживаете именно как настоящее время, без его смещения в недавнее прошедшее или ближайшее будущее. Буквально, при имагинации вы воспринимаете время как некую сущность. Тем самым вы отдаленно воспринимаете архаев, духов времени.

Восприятие времени в контексте имагинации весьма многогранно. Надо отметить не только переживание здесь-и-сейчас, на которое нацеливает гештальт-психотерапия. Имагинация оставит незабываемое ощущение равновесия. Примечательно, что такое ощущение осознается и впоследствии питает мышление. Рассмотрим, что это за равновесие.

==== ИМАГИНАЦИЯ КАК ТОЧКА БАЛАНСА ВЕСОВ КАРМЫ

Как отмечено выше, восприятие времени при имагинации таково, что оно не смещено ни вперед, в ближайшее будущее, ни назад, в недавнее прошедшее. Оно равновесно. Оно приводит весы Кармы в равновесие.

Тем самым обретается баланс, который в обыденной жизни человек вынужден поддерживать, прилагая усилия. Необходимость таких усилий является наказанием для современного человека. Он потерял баланс Кармы. Раньше такой баланс Кармы осуществляли боги, например, Вишну. Теперь сам человек вынужден обеспечивать такой баланс.

Но такой баланс достижим только через Высшее познание. Надо отметить, что прилагая усилия обыденного мышления, человек оказывается в положении маятника, постоянно проскакивающего точку равновесия.

При имагинации человек достоверно находит, какова точка равновесия. Также он может осознать, что она неразрывно связана с путем, предначертанным ему Судьбой.

Исходя из этого, первичный опыт имагинации неразрывно связан с Судьбой. Но не с ее пассивным инертным протеканием, а с его становлением на стезе, предписанной ей. Первая имагинация это телеграмма скупой радости, отправленная Судьбой. Получить ее можно не раньше, чем по факту созревания.

Собственно, что мы называем Судьбой? В узкой трактовке Судьба предписывает нам пережить и осмыслить нечто, связанное, прежде всего, с эфирным телом. Прожитые возрастные периоды формируют сверхчувственные органы, прежде всего, эфирные. Опыт переживания имагинации изменяет взгляд человека на его собственную Судьбу. Однозначно, для него ничего нет случайного.

==== ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Возможности мышления раскрываются по-настоящему после обретения опыта имагинации. Тогда обычное мышление начинает находить причинную взаимосвязь происходящего и становится подобным нити Ариадны.

Нить Ариадны и история героя Тезея, победившего Минотавра, человеко-быка, в лабиринте, это имагинативные образы. Врата Смерти, проходя которые обретается имагинация, иначе можно назвать Вратами Тельца. Когда при имагинации ошибочно гасят мышление, получается Минотавр, человеко-бык.

Имагинация не является погашением мышления, но, наоборот, его вс

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: