2 Ιουλίου 2022

Δεν Ήρθα για τους Δίκαιους

 

Αγαπητοί Φίλοι αυτή η φράση του Ιησού με στοιχειώνει 1-2 χρόνια τώρα. Έχω αναγνώσει δυο φορές τα τέσσερα Ευαγγέλια και μπορώ να πω με σιγουριά ότι δεν είναι αρκετές για να αποκρυπτογραφήσω τα βαθύτερα νοήματα. Πολλές φράσεις φαίνονται απλές και τις προσπερνάμε με ευκολία, αλλά είναι; Δεν ήρθα για του Δίκαιους. Απλή κατανοητή φράση. Δεν ήρθα για αυτούς. Ήρθα για τους άλλους. Αν την διαβάσουν 100 θα την καταλάβουν και οι 100. Πίσω όμως από την ευκολία, τι κρύβεται;

 

Θεοφάνης Α. Τσαπικούνης

 

Έπρεπε να επινοηθεί ένας μηχανισμός που θα οδηγούσε σε ανεξάρτητη προσωπικότητα με αντίληψη και κριτική ικανότητα. Όσο και να εργαστούν οι άνθρωποι πάνω στην Τεχνητή Νοημοσύνη, θα φτάσουν σε ένα μεταλλικό κατασκεύασμα με προσωπικότητα και κριτική ικανότητα; Με συναισθήματα να γεννιούνται ακαριαία μπροστά σε ένα γεγονός που οδηγεί σε άμεση ψυχολογική φόρτιση; Ίσως, αλλά θα στηρίζεται στον προγραμματισμό και τα δεδομένα και η ανταπόκριση του θα είναι συνάρτηση του δυαδικού συστήματος.

 

Οι μέχρι τώρα γνώσεις μας και τα δεδομένα δείχνουν ότι προσωπικότητα και κριτική ικανότητα και συναίσθημα αποκτιούνται με βιολογικούς μηχανισμούς. Γονίδια και εγκεφαλικές συνάψεις, μητέρα, οικογένεια και περιβάλλον.

 

Σε ένα εκατομμύριο πρόσωπα η πλειονότητα θα είναι μέσης εμφάνισης και νοημοσύνης και κάποιοι λίγοι θα είναι τζινιους και κάποιοι λίγοι θα είναι λίγο έως πολύ βλάκες. Η πλειονότητα θα είναι μέτριοι χαρακτήρες με κάποιους λίγους να αγγίζουν την Αγιότητα και ακόμα μερικούς να είναι κιλερ.

 

Αυτά είναι τα αποτελέσματα του ανασυνδυασμού των γονιδίων. Γονίδια, Μητέρα, Οικογένεια, Σχολείο, Περιβάλλον και μετά από 2-3 δεκαετίες έχεις μια ανεξάρτητη προσωπικότητα με κριτική ικανότητα και συναισθήματα, με ικανότητα λόγου και σύνθεσης νοημάτων. Η πλειονότητα δεν θα έχει φονικά ένστικτα και δολοφονικές τάσεις αλλά αν πάρουμε την Ελλάδα σαν παράδειγμα θα δούμε ότι 7 στους 10 κοιτούν το συμφέρον τους και 9 στους 10 από αυτούς  που στερούνται ουσιαστικών γνώσεων θα επιμένουν στην άποψη τους μέχρι τελικής πτώσης.

 

Έχουμε δει και ζήσει άπειρα παραδείγματα με καλούς ανθρώπους. Αν κάποιος μας σβήσει μια κλήση λέμε τι καλός άνθρωπος. Αν κάποιος μας απαλλάξει από την ουρά στα ΕΛΤΑ λέμε τι καλός άνθρωπος. Αν κάποιος μεσολαβήσει για την έκδοση ενός εγγράφου λέμε τι καλός άνθρωπος.

 

Καλός είναι σίγουρα. Σωστός είναι;

 

Καλός και Σωστός, Καλό και Σωστό είναι δυο έννοιες και δυο πραγματικότητες που δεν πάνε πάντοτε πακέτο, δεν πάνε πάντοτε μαζί. Το να σε γλυτώνει κάποιος από μια ουρά στα ΕΛΤΑ είναι καλό για σένα, είναι όμως σωστό; Για τους άλλους που περιμένουν στην ουρά είναι άδικο. Συνεπώς κάτι μπορεί να είναι και καλό και άδικο.

 

Αν θέλουμε να είμαστε εντελώς σίγουροι για κάτι δεν έχουμε παρά να εφαρμόσουμε τον κανόνα των τριών κριτηρίων: Είναι Καλό; Είναι Σωστό; Είναι Δίκαιο; Αν και οι τρεις απαντήσεις είναι θετικές τότε προχωράμε με σιγουριά.

 

Δεν Ήρθα για τους Δίκαιους

 

Δηλαδή δεν τον ενδιαφέρουν οι Δίκαιοι; Τον ενδιαφέρουν σαφέστατα αλλά είναι δίκαιοι και συνεπώς θα βρουν τον δρόμο τους και η συμπεριφορά τους θα είναι η ενδεδειγμένη και συνεπής προς τις επιταγές του προορισμού των.

 

Αυτοί, οι Δίκαιοι, στάθηκαν τυχεροί ως προς το γονιδίωμα. Ανασυνδυάστηκαν έτσι ώστε οι πληροφορίες ως προς τον χαρακτήρα να είναι οι καλύτερες δυνατές. Επιπλέον πιθανόν να στάθηκαν και τυχεροί ως προς τους γονείς. Γονείς με αρχές και αξίες, με σεβασμό και ταπεινότητα θα προσδώσουν ανάλογα χαρακτηριστικά με την διδασκαλία τους και την στάση ζωή στους στα παιδιά τους.

 

Πόσοι να είναι αυτοί; Οι Δίκαιοι; Σύμφωνα με την μέση κατανομή στην στατιστική αλλά και αυτά που είπαμε πιο πάνω, μάλλον δεν είναι και πάρα πολλοί. Ίσως το 10%, ίσως λιγότεροι. Κάποιοι θα αναδειχτούν Άγιοι και κάποιοι άλλοι σεβάσμια πρόσωπα που θα τυγχάνουν αναγνώρισης και σεβασμού από τους πολλούς.

 

Και οι υπόλοιποι; Οι υπόλοιποι δεν θα σταθούν τόσο τυχεροί. Θα υπακούσουν σε στατιστικούς νόμους και την τυχαιότητα και θα καλύψουν όλο το φάσμα της κατανομής. Μέσης ποιότητας χαρακτήρα και νοημοσύνης η πλειονότητα,  χαμηλής ποιότητας χαρακτήρα και νοημοσύνης ένα μικρό ποσοστό, και κάποιοι λίγοι, πολύ λίγοι,  εξαιρετικά χαμηλής ποιότητας χαρακτήρα και νοημοσύνης.

 

Αν τώρα σταθούν τυχεροί και έχουν τους κατάλληλους γονείς τότε θα βελτιωθούν προς το καλύτερο. Αλλά αν δεν σταθούν τυχεροί και δεν έχουν γονείς με σεβασμό και ταπεινότητα τότε μάλλον η εξέλιξη θα είναι με αρνητικό πρόσημο ως προς τον χαρακτήρα αλλά και την νοημοσύνη τους.

 

Έχουμε δηλαδή ένα ποσοστό, το μεγαλύτερο ποσοστό, που δεν ευνοείται από τον ανασυνδυασμό των γονιδίων, δεν ευνοείται από το πώς του ‘έκατσαν’ τα γονίδια.

 

Και επειδή έχουμε συνηθίσει στην παπαγαλίστικη χρήση της λέξης φυσιολογικό, πρέπει να πούμε ότι οτιδήποτε προσδιορίζεται από τα γονίδια είναι φυσιολογικό. Αυτή είναι η Φύση, τα γονίδια. Έτσι λοιπόν αν κάποιος έχει εγκληματικές τάσεις είναι φυσιολογικό, αν έχει τάσεις παιδεραστίας είναι φυσιολογικό, αν έχει τάσεις κλεπτομανίας είναι φυσιολογικό.

 

Δεν είναι όμως αποδεκτό. Και αυτό είναι εντελώς διαφορετικό. Αν τα γονίδια σου σε υποκινούν, σε ‘σπρώχνουν’ να κλέβεις ή να υπαιξερείς χρήματα είναι μεν φυσιολογικό γιατί υπακούει στα γονίδια δεν είναι όμως αποδεκτό γιατί οι Αρχαίοι Έλληνες θέσπισαν κάποιες λέξεις και κάποια νοήματα και ανάμεσά τους η ΗΘΙΚΗ.  Βεβαίως ότι είναι νόμιμο δεν είναι και ηθικό όπως ότι είναι φυσιολογικό δεν σημαίνει ότι είναι και ηθικό.

 

Ο Δημιουργός επινόησε και ανέπτυξε έναν μηχανισμό, μέσω των γονιδίων και μετά με την επίδρασης του περιβάλλοντος, για την ανάπτυξη κάθε ενός ανθρώπου σε ανεξάρτητη προσωπικότητα με ικανότητα λογού και σύνθεσης, με ικανότητα συναισθημάτων και λογικής. Ένας βιολογικός μηχανισμός που ναι μεν παίρνει μερικές δεκαετίες αλλά οδηγεί σε σίγουρα αποτελέσματα.

 

Αυτός ο μηχανισμός λοιπόν φέρει ένα Αναγκαίο Κενό. Αν ο μηχανισμός παρήγαγε μόνο σοφούς και δίκαιους και σωστούς και ταπεινούς και σεβαστικούς θα ήταν ένας ρομποτικός μηχανισμός που θα προεξοφλούσε εκ προοιμίου το αποτέλεσμα. Αυτό ήταν το ζητούμενο; Όχι. Το ζητούμενο ήταν κάτι που θα εμπεριείχε και το λιγότερο καλό, θα εμπεριείχε το μη αναμενόμενο ώστε να είναι δυνατή η από-ρομποτοποίηση και επιθυμητή η ανάπτυξη ανεξάρτητης προσωπικότητας μακριά από προεξοφλισμούς.

 

Η Ατέλεια μέσα στην Τελειότητα.

 

Δεν ήθελε λοιπόν ρομποτική παραγωγή Καθ Εικόνα και Καθ Ομοίωση αλλά Ελεύθερη Επιλογή των Κανόνων και των Διαδικασιών που οδηγούν στην Τελειότητα.

 

Αυτή η Ατέλεια λοιπόν μέσα στον μηχανισμό θα οδηγούσε μακροπρόθεσμα σε πόνο, αδικία, ανισότητα, συγκρούσεις, πολέμους, βιασμούς, μαρτύρια και θάνατο.

 

Υπάρχει πόνος, πείνα, δυστυχία και θάνατος γιατί κάποιοι το επιλέγουν. Αν όλοι έκαναν σωστές κ δίκαιες κ καλές επιλογές θα ήμασταν ένας παράδεισος. Αλλά κάποιος έχει εισόδημα 400.000 ευρώ ετησίως και ο διπλανός του δεν έχει ρεύμα ή δεν έχει να φάει. Αυτά είναι επιλογές.

 

Η φαινομενική ατέλεια μέσα στον μηχανισμό συνδέεται με την επιλογή και η επιλογή είναι χαρακτηριστικό μιας ανεξάρτητης προσωπικότητας που αναπτύσσεται με βιολογικούς μηχανισμούς. Δίνεις την δυνατότητας της επιλογής και όλα τα σενάρια και όλες οι εξελίξεις είναι πλέον δυνατές. Ειρήνη και πόλεμος, φτώχεια και πλούτος, ευμάρεια και πείνα.

 

Δυστυχώς ή ευτυχώς όλα τα παραπάνω άσχημα γεγονότα είναι εμπειρίες που προσδίδουν γνώση. Παρά τον πόνο που εμπεριέχουν, είναι γνώση. Βεβαίως ο βασανισμός ενός στρατιώτη στο ουκρανικό μέτωπο, είτε από την μια είτε από την άλλη πλευρά, μέχρι θανάτου δεν είναι γνώση. Είναι απλά απάνθρωπο και φρικιαστικό. Είναι απλά κάτι που μηδενίζει το ανθρώπινο πνεύμα σε επίπεδο κάτω του φιδιού.

 

Αυτό λοιπόν το Αναγκαίο Κενό, το Αναγκαίο Μειονέκτημα  στον όλο μηχανισμό έπρεπε να εξομαλυνθεί, να απαλυνθεί και να εξωραϊστεί. Το ποσοστό επιτυχίας αυτής της προσπάθειας επαφίεται στις ανθρώπινες προσωπικές επιλογές. Ο τρόπος και το κόστος για τον Δημιουργό υψηλό και επίπονο. Έπρεπε να κατέβει να συνομιλήσει, να διδάξει και να πεθάνει. Έπρεπε με την Σάρκωση του και τον Θάνατο του να καλύψει το μειονέκτημα του μηχανισμού που ο ίδιος επινόησε και ανέπτυξε. Έπρεπε να διδάξει την δυνατότητα της επιλογής.

 

Μέσα από την διδασκαλία και την θυσία ήλπιζε να διδάξει, συγκινήσει και να επηρεάσει προς την θετική κατεύθυνση όλους αυτούς που δεν στάθηκαν τυχεροί με τα γονίδια τους και εξελιχτήκαν σε προσωπικότητες με σκληρά χαρακτηριστικά και ένστικτα. Όλους αυτούς που παρά την εσωτερική παρόρμηση σε συγκεκριμένη κατεύθυνση είχαν και έχουν την δυνατότητα της επιλογής.

 

Δεν ήρθα για τους Δικαίους. Ήρθα για όλους τους άλλους. Ήρθα για όλους αυτούς που δεν φταίνε για ότι κληρονόμησαν αλλά που έχουν την ευθύνη της επιλογής τους από ένα σημείο και μετά.

 

Γι αυτό ο Δημιουργός τονίζει ότι είναι και Αγάπη και  Δικαιοσύνη. Προσθέτει όλες εκείνες τις παραμέτρους για να μπορέσουμε να καταλάβουμε, να αντιληφθούμε μέσα από τις ατελείς κατάστασης και την ατέλειά μας την Τελειότητα και την Ολοκληρωμένη Κατάληξη στην οποία μπορούμε να βρεθούμε. Κάνοντας την κατάλληλη επιλογή ξεπερνάμε τις αδυναμίες και την γεμάτη πόνο και άδικη κατάσταση στην οποία ίσως να βρεθήκαμε.

 

Και όλοι ανεξαιρέτως έχουμε την επιλογή να κοιτάξουμε πίσω από απλές φράσεις και να προσπαθήσουμε να δούμε αυτό που με μια πρώτη ματιά δεν φαίνεται. Και για να το καταφέρουμε μέσα στην εποχή της υπερπληροφόρησης πρέπει απλά να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε.

 

Έκκληση

 

Η Θεολογική προσέγγιση είναι δύσκολο και επικίνδυνο πράγμα και μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις και αιρέσεις. Γι αυτό όποιος έχει κάτι να πει ας μην σωπάσει.

 

Επισης οποιος το αναρτησει θερμη παρακληση να μου στειλει το λινκ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: