Μάθε γράμματα να γίνεις άνθρωπος, έλεγαν μέχρι και την προηγούμενη γενιά. Σήμερα λένε, πάρε πτυχίο να βολευτείς κάπου.
Ποσο στραβός μπορεί να είναι ο γιαλός;
Ποσο στραβά μπορεί να αρμενίζουμε;
Θεοφάνης Α. Τσαπικούνης
Ο Γιαλός είναι τόσο στραβός όσο και οι ελληνικοί δρόμοι. Μετά από ένα τροχαίο και ειδικά αν έχει νεκρούς, λέμε: φταίει ο δρόμος, φταίει η κακιά η ώρα, φταίνε οι μεταλλικές μπάρες, φταίει η στροφή αλλά φταίει και η ελιά που βρέθηκε πάνω στην στροφή και πήγε και έπεσε επάνω το αυτοκίνητο.
Δεν φταίνε τα 150 χιλιόμετρα ανά ώρα, δεν φταίει η ανωριμότητα, δεν φταίει το αλκοόλ, δεν φταίνε οι γονείς που δεν δίδαξαν τα παιδιά, δεν φταίει το σχολείο που δεν διαπαιδαγώγησε, δεν φταίει η ελας που δεν αστυνομεύει, δεν φταίμε όλοι εμείς που αδιαφορούμε.
Διαβάζω με έκπληξη και πλέον αγανακτώ για την κατηφορική πορεία της παιδείας μας:
1.
Γλυφάδα: Δωρεάν μαθήματα ρομποτικής στους μαθητές
https://www.zougla.gr/greece/article/glifadas-dorean-ma8imata-rompotikis-stous-ma8ites
Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2022
Πρόγραμμα για μαθήματα ρομποτικής σε όλους τους μαθητές του Δημοτικού θα εφαρμόσει ο δήμος Γλυφάδας, σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων της πόλης….. Είναι ένα από τα εφόδια που θέλουμε και πρέπει να έχουν τα παιδιά μας, από μικρή κιόλας ηλικία», αναφέρει μεταξύ άλλων στη σχετική ανακοίνωσή της η δημοτική αρχή της Γλυφάδας.
2.
2ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας: Ολοκληρώθηκε η 5μερη συνάντηση στην Ελλάδα των χωρών που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+
25/10/2022
Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 21/10/2022 η 5μερη συνάντηση στην Ελλάδα των χωρών που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με σκοπό την δημιουργία πνεύματος στα σχολεία για τη νεανική επιχειρηματικότητα. Το θέμα των εργαστηρίων ήταν «ο ρόλος των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών Τ.Π.Ε στην νεανική επιχειρηματικότητα». …. ο κ. Σπύρος Ζαφειρόπουλος (σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού) παρουσίασε θέμα σχετικά με διεθνούς φήμης επιτυχημένους νέους επιχειρηματίες και τις απαραίτητες δεξιότητες για τη νεανική επιχειρηματικότητα, ενώ η κα. Ελισσάβετ Καραγιάννη (εκπαιδευτικός Β/μιας εκπαίδευσης) παρουσίασε θέμα σχετικά με τις εικονικές επιχειρήσεις μέσα από το πραγματικό παράδειγμα του 2ου ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας, αναλύοντας την εικονική επιχείρηση «Olympia Ilida» με πραγματικά ….
Ποιος είναι ο Ρόλος του Σχολείου;
Να δημιουργήσει επιχειρηματίες και ειδικούς στην Ρομποτική ή να φτιάξει Ανθρώπους;
Θυμάμαι ακόμα μια ανιψιά μου η οποία σήμερα είναι πτυχιούχος του Πανεπιστημίου της Πάτρας, να με καλεί στο τηλέφωνο και να με ρωτάει για την Γονιδιακή Θεραπεία. Σε ποια τάξη πας την ρώτησα; Στην τρίτη Λυκείου, μου απαντάει. Είχα μείνει άναυδος. Τι θέλει ένα τόσο εξειδικευμένο επιστημονικά θέμα στην τρίτη Λυκείου;
Κάποτε έλεγαν μάθε γράμματα να γίνεις άνθρωπος. Να γίνεις άνθρωπος. Αυτός είναι και ο ρόλος και η αποστολή του σχολείου. Να παράγει ανθρώπους. Να μεταμορφώνει το μάρμαρο σε άγαλμα και έργο υψηλής αισθητικής και ποιότητας. Να ενσταλάζει αρχές και αξίες στο μυαλό των νέων και να τους εφοδιάζει με κριτική και συνθετική σκέψη. Να τους μετουσιώνει σε έντιμους και ηθικούς πολίτες. Να τους καθιστά ικανούς σαν καλούς συνομιλητές. Πρώτα να ακούνε, μετά να σκέφτονται και στο τέλος να μιλάνε.
Δεν είναι αποστολή του σχολείου η ρομποτική και η νεανική επιχειρηματικότητα. Αυτά θεμελιώνουν την κατηφόρα της κοινωνίας μας μακροπρόθεσμα.
Οραματίζομαι ένα σχολείο με δασκάλους τύπου Αριστοτέλη και Πλάτωνα και αίθουσες άδειες. Άδειες από λαπ τοπ και διαδραστικούς πίνακες και ιντερνετ και κάθε είδους ανωμαλία.
Κλείνω τα μάτια και σκέφτομαι τον Αριστοτέλη κάτω από τα πεύκα να διδάσκει τον Αλέξανδρο και τους άλλους νεαρούς γόνους. Σήμερα η παιδεία έχει ξεπεράσει τους ταξικούς περιορισμούς αλλά δημιουργεί άλλους περιορισμούς σε σημείο που να μην είναι παιδεία.
Παιδεία σημαίνει να έχεις δάσκαλους ικανούς να βάλουν ‘φωτιά’ στον εγκέφαλο των νέων και να προκαλέσουν ‘έκρηξη’ η όποια θα σπάσει τα δεσμά της νοητικής αντίληψης και ικανότητας και θα οδηγήσει σε μεγέθυνση της πνευματικότητας των νέων ανθρώπων. Παιδεία σημαίνει διαμόρφωση χαρακτήρα των νέων.
Αντι αυτών βλέπουμε καταλήψεις, καταστροφές, αγενή συμπεριφορά, ανωριμότητα, νεανική εγκληματικότητα. Συμπτώματα παρακμής. Και κανένα δάσκαλο και κανένα καθηγητή να αντιδρά. Που σημαίνει ότι δεν γνωρίζουν και δεν έχουν καταλάβει τον ρόλο και την αποστολή του σχολείου. Για όλους αυτούς ή μάλλον τους περισσότερους υποθέτω ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να ‘τρέχει’ ο μισθός.
Όταν τα νέα παιδιά τα αναμοχλεύεις με ρομποτική και επιχειρηματικότητα και εισάγεις το χρήμα σαν σκοπό και στόχο τότε τους μολύνεις.
Πάρε πτυχίο να βολευτείς και αν δεν τα καταφέρεις πήγαινε από την βραδινή ζώνη της τιβι. Την διαπαιδαγώγηση την άφησαν οι δάσκαλοι και την ανέλαβαν οι τηλεπερσόνες με την μεσολάβηση των πολιτικάντηδων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου