Το επείγον καθήκον που έχουμε μπροστά μας αυτή τη στιγμή είναι να εφαρμόσουμε στη ζωή τις γνώσεις και τα ερεθίσματα που περιέχονται στην Πνευματική Επιστήμη, αλλά να τα εφαρμόσουμε με πραγματικά αποτελεσματικό τρόπο. Πρέπει να τονιστεί ξανά και ξανά ότι μπροστά στις καυτές ανάγκες της εποχής, η θεωρητική γνώση των αληθειών που διέπουν την ανθρώπινη ζωή και την κοσμική ύπαρξη δεν είναι σε καμία περίπτωση επαρκής. Τα πάντα εξαρτώνται από την κατανόηση των συνθηκών, όπως αυτές είναι πραγματικά στην πρακτική ζωή, με άλλα λόγια, από την κατανόηση της ίδιας της ζωής υπό το φως των αρχών της Πνευματικής Επιστήμης. Για πολλούς αιώνες οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να βλέπουν μόνο ένα μέρος της πραγματικότητας. Και η αναπόφευκτη συνέπεια αυτού ήταν η νοητική στάση που κορυφώθηκε με τα καταστροφικά γεγονότα της σημερινής εποχής. Οι άνθρωποι δεν έχουν καμία κατανόηση της ύπαρξης, κάτι που απαιτείται από αυτούς στο σημερινό στάδιο της ανθρώπινης εξέλιξης.
Ως μελετητές της ανθρωποσοφικής Πνευματικής Επιστήμης ασφαλώς και δεν θα μας είναι δύσκολο να πειστούμε για την αλήθεια των επαναλαμβανόμενων επίγειων ζωών ούτε για το γεγονός ότι, παρά την πλήρη πραγματικότητα της ελευθερίας, το πεπρωμένο ενός ανθρώπινου όντος έχει την αφετηρία του σε μια προηγούμενη επίγεια ζωή. Όταν όμως πρόκειται να έρθουμε σε επαφή με τις συγκεκριμένες πραγματικότητες της ζωής, καταφεύγουμε στο είδος της σκέψης που συνηθίζεται κατά τους τελευταίους αιώνες και η οποία είναι εντελώς ανίκανη να εξηγήσει την ανθρώπινη ζωή. Αν και αυτό το είδος σκέψης μπορεί να εξηγήσει ορισμένα φαινόμενα της φύσης, είναι εντελώς ανεπαρκές όταν έρχεται αντιμέτωπο με τις πολυπλοκότητες της ζωής του ανθρώπου. Για την ακρίβεια, η επιστημονική σκέψη είναι αυτή που έχει μείνει πιο πίσω από όλες τις πραγματικές απαιτήσεις της σημερινής ζωής, και όμως η επιστήμη ασκεί πολύ ισχυρή επιρροή στη σκέψη της μεγάλης μάζας των ανθρώπων. Μιλώντας έτσι για την επιρροή της επιστημονικής σκέψης, δεν αναφέρομαι σε εκείνους που συνδέονται με οποιονδήποτε τρόπο με την επιστήμη. Αναφέρομαι στις μάζες των ανθρώπων που, όταν έρχονται αντιμέτωποι με τα πιο σημαντικά προβλήματα της ζωής, καταπίνουν ό,τι τους λένε εκείνοι που φαίνονται, λόγω της δύναμης των εξωτερικών θεσμών, να έχουν τα προσόντα να κρίνουν τέτοια πράγματα. Και τότε οι άνθρωποι βασίζουν τις πράξεις τους στις γνώμες των αναγνωρισμένων αυθεντιών, παρόλο που αυτές στερούνται παντελώς οποιασδήποτε πραγματικής κατανόησης της ανθρώπινης ζωής. Οι διδασκαλίες της Πνευματικής Επιστήμης πρέπει να εφαρμόζονται σε κάθε πεδίο της ύπαρξης, πάνω απ’ όλα σε εκείνους τους κλάδους της γνώσης που αποτελούν τη βάση για την αληθινή κατανόηση της ζωής.
Δεν πρέπει να τρέφουμε αυταπάτες ότι είναι ποτέ δυνατό να κατανοήσουμε είτε τα ανθρώπινα όντα είτε τα γεγονότα της σημερινής εποχής όσο εξετάζουμε μόνο ένα μέρος της πραγματικότητας. Πρέπει να πούμε στον εαυτό μας ότι στους ανθρώπους της σημερινής εποχής ενσαρκώνονται ψυχές που σε προηγούμενες ενσαρκώσεις ζούσαν σε εντελώς διαφορετικές περιοχές της Γης. Και όταν προσπαθούμε να παρακολουθήσουμε το πεπρωμένο αυτών των ψυχών, δεν οδηγούμαστε κατ’ ανάγκη καθόλου πίσω στις γενεές. Με άλλα λόγια, δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει στη Γη αν δεν εφαρμόσουμε με απόλυτα συγκεκριμένο τρόπο την αλήθεια των επαναλαμβανόμενων επίγειων ζωών.
Δεν είναι δυνατόν να πιστεύουμε ειλικρινά στη μετενσάρκωση από τη μία πλευρά και από την άλλη να αποδεχόμαστε την ιστορία όπως εκτίθεται σήμερα, διότι αυτό θα σήμαινε ότι θα κάναμε έναν έντονο διαχωρισμό μεταξύ της εξωτερικής ζωής με όλες τις παραδόσεις της και αυτού που θεωρούμε ως την ουσιαστική πραγματικότητα. Όλο και περισσότερο πρέπει να συνειδητοποιούμε πόσο απαραίτητο είναι να μπορούμε να βρίσκουμε αποδείξεις στην ίδια τη ζωή για τα πράγματα που έχουμε αναγνωρίσει ως πνευματικές αλήθειες. Και επειδή έτσι έχουν τα πράγματα, δεν διστάζω να μιλήσω για ορισμένα αποτελέσματα ερευνών που μπορεί να φαίνονται εξαιρετικά απίθανα σε πολλούς ανθρώπους, αλλά όλα αυτά πρέπει να γίνουν γνωστά σήμερα. Είναι σωστό να γίνουν γνωστά, επειδή η ανθρωπότητα λαχταράει εσωτερικά να γνωρίσει ολόκληρη την πραγματικότητα και επειδή αν οι άνθρωποι φοβούνται να αντιμετωπίσουν ολόκληρη την πραγματικότητα αυτό θα σημαίνει παρακμή.
Είναι βέβαια απολύτως αληθές ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δειλιάζουν να πάρουν τις αλήθειες της Πνευματικής Επιστήμης με κάθε σοβαρότητα. Αυτές οι αλήθειες φαίνονται πολύ τολμηρές και τόσο εντελώς απομακρυσμένες από τις συνηθισμένες γραμμές σκέψης τους, ώστε απλώς ασχολούνται με την Πνευματική Επιστήμη και δεν φτάνουν ποτέ στο σημείο να την κατανοήσουν πραγματικά. Δεν έχουν το θάρρος να εφαρμόσουν αυτές τις αλήθειες ούτε στην πρακτική ζωή ούτε καν στη μελέτη των προβλημάτων της πρακτικής ζωής.
Σε αυτό το σημείο, πριν προχωρήσουμε περαιτέρω, επιτρέψτε μου να επαναλάβω κάτι που το έχω πει πολλές φορές, δηλαδή ότι όσοι θέλουν πραγματικά να προχωρήσουν στην πνευματική έρευνα πρέπει να είναι προσεκτικοί απέναντι σε συνηθισμένους συσχετισμούς ή συνδυασμούς ιδεών, γιατί αυτό που παρουσιάζεται στον νου είναι συνήθως το αντίθετο της αλήθειας ή εν πάση περιπτώσει αποκλίνει πολύ από την αλήθεια. Είναι ακριβώς οι βαθύτερες αλήθειες που φαίνονται στην αρχή παράδοξες, επειδή μπορούν να ανακαλυφθούν μόνο βιωματικά, μέσα από πραγματική εμπειρία.
Και έτσι με κάθε σοβαρότητα θα θέσουμε στον εαυτό μας το εξής ερώτημα: Γιατί ο πολιτισμός έχει οδηγήσει τα ανθρώπινα όντα στη σημερινή καταστροφική κατάσταση της ζωής; Τι έχει να πει για αυτό η Πνευματική Επιστήμη; Πρέπει να τονίσω εδώ ότι ορισμένες λεπτομέρειες που έχω δώσει σε προηγούμενες περιπτώσεις είναι απολύτως σωστές, αλλά για λόγους που θα σας είναι αρκετά προφανείς, ένα εκτεταμένο θέμα είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί επαρκώς μόνο με τη συνεχή προσθήκη και άλλων λεπτομερειών.
(η συνέχεια στο συνημμένο)
{οι διαλέξεις μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας τους αναρτώνται εδώ: http://rs-el.ueuo.com/index.htm?ga=203}
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου