17 Απριλίου 2023

Αντι Ευχών Θεοφάνης Α. Τσαπικούνης

 

Εκατοντάδες εκατομμύρια ευχές θα αλλάξουν χείλη, κανονική θεσμική συναλλαγή με ημερομηνία προέλευσης και λήξης.

 

Είναι καταπληκτική η ευκολία με την όποια οι Έλληνες σκορπίζουν ευχές. Μάλλον γιατί δεν έχουν κόπο και δεν έχουν κόστος. Το φαίνεσθε που το βάζουμε;;;

 

Και ο ΠΛΗΣΙΟΝ ;

 

Δίπλα μας ή πολύ κοντά μας υπάχουν άνθρωποι που δεν έχουν να φάνε, δεν έχουν να πάρουν τα φάρμακα τους, δεν έχουν ρεύμα. Και την ίδια στιγμή υπάρχουν κάποιοι που έχουν να ξοδέψουν πολλά αλλά δεν καταδέχονται να γυρίσουν λίγο το βλέμμα. Φυσικά χορηγούν εκεί όπου υπάρχει θέαση και χειροκροτήματα και εντυπώσεις. Το φαίνεσθε δηλαδή.

 

Είδα και άκουσα με έκπληξη Κυριάκος, Αλέξης και Νικολάκης να τρέχουν στους επιταφίους. Τι σχέση έχουν αυτοί με αυτό; Τι συμβολίζει η Ανάσταση και τι πρεσβεύει ο Αναστάντας; μήπως Αγάπη, Δικαιοσύνη και Αλήθεια;

 

Τι σχέση έχουν οι Κυριάκος, Αλέξης και Νικολάκης (και αντίστοιχα και κυρίως η νδ, ο συριζα και το πασοκ) με αυτές τις έννοιες; Έχουν κάποια σχέση με Δικαιοσύνη και Αλήθεια;

 

Άκουσα τον πρωθυπουργό να λέει ότι οι σκέψεις μας είναι με τους συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών. Και λοιπόν; Από την ήμερα του ατυχήματος έχουμε περί τους 150 νεκρούς και ανάπηρους από τροχαία. Αυτοί δεν έχουν ψυχή; Χίλιοι νεκροί και ανάπηροι κάθε χρόνο από τροχαία δεν έχουν μάνες, αδελφές και συζύγους;

 

Το Μάτι, η Ηλεία, τα Τέμπη, επαναλαμβάνονται διαρκώς αλλά εμείς την τύφλα μας.

 

Κάπου πήρε το μάτι μου και μια ευχετήρια κάρτα του πρώην βουλευτή Ηλείας του συριζα κου Μάκη Μπαλαούρα που εύχεται καλή ανάσταση. Αυτός δεν ήρθε να δει το πρόβλημα της πλημμύρας στην Αγίου Νικολάου αν και πλημμυρίσαμε δυο φορές επί συριζα (2015 κ 2016). Όμως μαθαίνω ότι πρόσφατα συνάντησε τους αλλοδαπούς εργάτες γης και τους περιέβαλλε με …στοργή. Εμείς οι ιθαγενείς μάλλον κατουρήσαμε στο πηγάδι.

 

Κατεβαίνω σήμερα το πρωί (Μ Σαββάτο) για ένα καφέ με φίλους και καμιά ωρίτσα μετά βλέπω το Δήμαρχο να περιφέρεται στα τραπέζια και να ανταλλάσει ευχές. Αργότερα και ενώ παίρνω το δρόμο της επιστροφής τον βλέπω να μπαινοβγαίνει σε μαγαζιά και να ανταλλάσει ευχές.

 

Στην Αγίου Νικολάου εκεί όπου αρκετές φορές καρδιοχτυπήσαμε λόγο πλημμυρικής απειλής δεν ήρθε ποτέ. Περνούσε πάντα με το αυτοκίνητο και πήγαινε κάπου 100-150 μέτρα πιο πάνω εκεί όπου μια γρανα συναντούσε την Αγίου Νικολάου και την φόρτωνε με χιλιάδες κυβικά λασπόνερου και κοιτούσε μαζί με άλλους αιρετούς. Ποτέ μου δεν κατάλαβα τι κοιτούσαν. Ίσως να μην έχω την αιτούμενη νοημοσύνη.

 

Σήμερα όμως τον είδα να μπαινοβγαίνει και να ανταλλάσει χειραψίες και ευχές. Και πιο μετά διάβασα στο διαδίκτυο και ένα αναστάσιμο δημαρχιακό μήνυμα:

 

Από την πλευρά μας, συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με επιμονή και μεθοδικότητα για τη δημιουργία συνθηκών που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των δημοτών και δίνουν όραμα στην κοινωνία.

 

Εργάζεται μεθοδικά μας λέει για να βελτιωθεί η ποιότητα ζωή μας. Και ερωτώ: για την ηχορύπανση που φτάνουμε κάποιοι στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού τι έχει κάνει; Για τα πλαστικά που καίγονται και σκορπάνε καρκίνο τι έχει κάνει; Για τα φυτοφάρμακα και τα λιπάσματα που κατακλύζουν τον υδροφόρο ορίζοντα τι έχει κάνει; Από ελέγχους σε γαλακτοκομικά για αφλατοξίνες (μιας και είναι και πτυχιούχος ιατρικής ) καθώ ο παιδικός καρκίνος έχει πάρει αμπάριζα τι έχει κάνει; Στην βάρδα που σε κάποια σημεία βρωμάει σκατιλας τι έχει κάνει;

 

Που ακριβώς έχει βελτιώσει την ποιότητα ζωή μας; Στα πεζοδρόμια; Και εκείνο το τμήμα πολιτικής προστασίας με τι ακριβώς ασχολείται;

 

Αυτό κατά την ταπεινή μου άποψη είναι χαρακτηριστικό μιας τριτοκοσμικής κοινωνίας που θέλει κατά φαντασία να αυτοαποκαλείται Δημοκρατία. Και μπορώ να υποθέσω και να σκεφτώ ότι οι χειραψίες, τα χαμογέλα, τα χτυπήματα στον ωμό και οι ευχές αποτελούν ένα τρόπο συλλογής ψήφων. Η ουσία κείτεται μακράν αποθνήσκουσα.

 

Η ουσία της Ανάσταση είναι η Φώτιση.

 

Αλλά τα γατόνια της πολιτικής κρατανε με μαεστρία έναν ολόκληρο λαό αμόρφωτο και τον κάνουν να νιώθει γοητευμένος επειδή ένας αιρετός τον χτύπησε στον ωμό ή του ευχήθηκε χρόνια πολλά.

 

Οι Έλληνες που ψηφίζουν τέτοιους αιρετούς είναι είτε πνευματικά καθυστερημένοι είτε συμφεροντολόγοι.

 

Η ουσία της Ανάσταση είναι η Φώτιση.

 

Αλλά το αυτονόητο χρειάζεται πλέον ένα θαύμα για να γίνει κατανοητό. Χρειάζεται η υπερφυσικό για να φτάσουμε στο φυσικό. Αλλά μετά τους παλαιούς προεστούς ακολουθουν οι νέοι προεστοί και το θαύμα απομακρύνεται. Η ανθρώπινη βλακεία νικάει και διώχνει το θαύμα.

 

Η ανθρώπινη βλακεία και αμορφωσιά είναι ισχυρότερες από τον Θάνατο και την Ανάσταση ενός Θεού.

 

--

Θεοφάνης Α. Τσαπικούνης

Δεν υπάρχουν σχόλια: