25 Μαΐου 2013

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ

Ο νέος οδικός άξονας Ριζόμυλου Καλαμάτας αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό έργο που αφορά όλο το νομό Μεσσηνίας αφού συνδυάζετε με τον δρόμο Ριζόμυλος – Πύλος και Ριζόμυλος –Κορώνη. Επιπλέον μπορεί να αποτελέσει σημαντικό άξονα ταχείας ανάπτυξης όλης της παραλιακής ζώνης τόσο του δήμου Μεσσήνης όσο και του Δήμου Καλαμάτας.
Ο δρόμος αυτός είναι γνωστό ότι προβλέπεται από τα εγκεκριμένα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια τόσο της Μεσσήνης όσο και της Καλαμάτας με χαρακτηριστικά επαρχιακού δρόμου. Σε καμία περίπτωση δεν έχει τον χαρακτήρα εξυπηρέτησης μόνο των προβλεπόμενων τουριστικών ζωνών ή οικιστικών περιοχών της Μεσσήνης ή της Καλαμάτας. Συνεπώς ο σχεδιασμός του τόσο σημαντικού αυτού δρόμου αυτού θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από τις ισχύουσες προδιαγραφές για τον σχεδιασμό τέτοιων οδικών αξόνων που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία με βασικό όμως στόχο την ασφάλεια.

Οι αλλαγές που έχουν επέλθει στην αρχική σχεδίαση δηλαδή, ο υποβιβασμός της ερυθράς σε όσο βαθμό είναι τεχνικά εφικτό, η δημιουργία τριών ισόπεδων κυκλικών κόμβων, ο ιδιαίτερος σχεδιασμός της διατομής στα τμήματα που διέρχεται από οικιστικές περιοχές, καθώς και η πρόβλεψη σύνδεσης με την απόληξη της Νέας Εθνικής Οδού είναι θετικές. Περαιτέρω αποκλίσεις από τις προδιαγραφές σχεδιασμού υπεραστικών οδικών αξόνων θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στην ασφάλεια αυτού του τόσο σημαντικού οδικού άξονα του νομού μας.
Οι διαδικασίες για την έγκριση των μελετών και την κατασκευή του έργου αυτού θα πρέπει να είναι όσο το δυνατό γρήγορες για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης από αναξιοποίητα κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Σημαντικό στοιχείο όμως αποτελεί όχι μόνο η πρόβλεψη σύνδεσης του δρόμου αυτού με τον νέο εθνικό δρόμο αλλά και η κατασκευή αυτής της σύνδεσης το συντομότερο δυνατό ώστε ο νέος οδικός άξονας να είναι άμεσα προσβάσιμος διαφορετικά ο νέος αυτός οδικός άξονας δεν θα εξυπηρετεί το σκοπό του. Θα πρέπει συνεπώς να διερευνηθεί κατά πόσο η απαραίτητη αυτή σύνδεση μήκους 3,5 χλμ. μπορεί να ενταχθεί στην κατασκευή του συνολικού έργου. Αλλιώς θα πρέπει να αναζητηθεί άμεσα άλλη λύση για την κατασκευή, ώστε το νέο έργο να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο λειτουργικό .

Δεν υπάρχουν σχόλια: