30 Ιουνίου 2021

Valentiin Trifonov - Ψαλμοί. Μεθοδολογικές εκτιμήσεις για τη μνήμη προηγούμενων ενσαρκώσεων στην 3η πολιτισμική περίοδο.

Ένας σύγχρονος άνθρωπος μπορεί να θυμάται τις προηγούμενες ενσαρκώσεις του χωρίς να βλάψει τον ψυχισμό του, χωρίς διχασμένη προσωπικότητα.
Μια τέτοια ανάμνηση έρχεται ως εμπειρία ότι έχετε κάποια προϊστορία που δεν θυμάστε, αλλά σίγουρα την έχετε. Στη συνέχεια, η σκέψη θα μετατρέψει την εν λόγω ιστορία σε κάποιο σύννεφο για το οποίο μπορείτε να πείτε ότι υπάρχει, αλλά το περιεχόμενό του δεν είναι γνωστό με λεπτομέρειες. Προσπάθειες εξερεύνησης του περιεχομένου της χωρίς να βρεθεί μια σίγουρη βάση στην πνευματική επιστήμη συνήθως δεν αποδίδουν υγιείς καρπούς και δεν αξίζει τον κόπο.
==== ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ
Στη σύγχρονη γλώσσα, η ψυχή είναι η διεπαφή μέσω της οποίας ο άνθρωπος εισέρχεται στον πνευματικό κόσμο κατά τη διάρκεια της ενσάρκωσης. Ο ψυχισμός είναι ένα πολύ πιο σημαντικό όργανο από το μάτι με το οποίο βλέπουμε, ή το αυτί με το οποίο ακούμε, ή τα άλλα λειτουργικά όργανα με τα οποία γνωρίζουμε το άλλο μας μισό.


Η γνώση της προϊστορίας κάποιου περνάει μέσα από τον ψυχισμό. Αυτό δεν πρέπει ποτέ να ξεχαστεί.
Η τρέχουσα υγιής σκέψη έχει συνοχή. Η συνοχή συνδέει το παρόν και το παρελθόν σε ένα συνεκτικό νήμα νοήματος. Η μοδίστρα που επιτελεί αυτή τη συνοχή είναι η σκέψη μας.
Αλλά υπάρχουν παγίδες για τον μαθητή εδώ. Στη σημερινή ιστορική εποχή οι προηγούμενες μέθοδοι δεν είναι πλέον εφαρμόσιμες, όταν το αστρικό σώμα θα μπορούσε να πραγματοποιήσει μια τέτοια σύνδεση. Απαιτείται τώρα ένα ανώτερο μέλος του ανθρώπου, ο ανθρώπινος εαυτός.
Το ενδιαφέρον γι' αυτό που είστε συνέπεια - και γι' αυτό που έχετε δημιουργήσει, πάνω απ' όλα εσείς οι ίδιοι - δεν θα σβήσει. Ακόμη και αν το αποτέλεσμα μιας τέτοιας έρευνας σας αποθαρρύνει, η περιέργεια θα σας κάνει να κοιτάξετε μέσα από την κλειδαρότρυπα.
Η τρέχουσα βλάσφημη βιογραφική συμβουλευτική, η οποία αγνοεί την πηγή της ανθρώπινης βιογραφίας, επιδίδεται σε μια τέτοια ματιά στην κλειδαρότρυπα. Και φιλόδοξα την ονομάζει ανθρωποσοφική ψυχολογία.
==== για την ανθρωποσοφική ψυχολογία
Ωστόσο, τι είναι η ανθρωποσοφική ψυχολογία;
Το ενδιαφέρον για το ιστορικό και τη βιογραφία κάποιου βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο αστρικό σώμα. Δεν μπορεί παρά να στηρίζεται σε αυτό και, κατά συνέπεια, να στηρίζεται στον ψυχισμό.
Η αληθινή γνώση της προϊστορίας του ατόμου, ωστόσο, είναι ανέφικτη με τις προηγούμενες μεθόδους, για τις οποίες αρκούσε ένας εκπαιδευμένος ψυχισμός και η κατάλληλη έμπνευση. Οι καιροί είναι διαφορετικοί τώρα, και είναι απαραίτητο να το προσεγγίσουμε διαφορετικά, μέσω της φαντασίας. Ο Δάσκαλος αναφέρθηκε σε αυτό στο GA 243, Για τη Συνείδηση του Μύστη- Τα αληθινά και λανθασμένα μονοπάτια της πνευματικής εξερεύνησης", http://bdn-steiner.ru/modules.php?name=Ga_Book& Id=243
Πάνω απ' όλα, όσοι αυτοαποκαλούνται ανθρωποσοφικοί ψυχολόγοι, στην καλύτερη περίπτωση, χρησιμοποιούν τις τεχνικές άλλων κλάδων της ψυχολογίας. Στη χειρότερη περίπτωση, η οποία είναι μαζική, αναπαράγουν τις αυταπάτες τους.
Αυτές οι αυταπάτες ανάγονται στο γεγονός ότι οι ψυχολόγοι χρησιμοποιούν λανθασμένες μεθόδους, των οποίων η εποχή έχει παρέλθει. Οι μέθοδοι που αγνοούν τα βήματα της Ανώτερης γνώσης ή τα εφαρμόζουν λανθασμένα, οδηγούν στην απώλεια. Δεν είναι το αστρικό σώμα, δεν είναι το ψυχικό ξεκίνημα του ανθρώπου, που μπορεί τώρα να του αποκαλύψει την προϊστορία του και τους λόγους για τα γεγονότα που τον έχουν τόσο συναρπάσει. Το ανθρώπινο "Εγώ" ως γνωστική δύναμη, όπως [μέχρι στιγμής] έχει αραιώσει την Αγάπη, αυτό και μόνο αυτό μπορεί να το κάνει αυτό, τίποτα άλλο.
Ο ανθρωποσοφικός ψυχολόγος που αγνοεί τη ζωντανή βάση της ανθρωποσοφίας αποκλείει τον εαυτό του. Όταν ένας ψυχολόγος ή βιογραφικός σύμβουλος δεν γνωρίζει την προέλευση της δικής του βιογραφίας - δηλαδή δεν θυμάται την εμπειρία του από την ώρα του Μεσονυκτίου - είναι τσαρλατάνος.
==== Η ΦΑΝΤΑΣΊΑ ΩΣ ΤΟ ΚΛΕΙΔΊ ΤΗΣ ΠΑΡΟΎΣΑΣ ΕΝΣΆΡΚΩΣΗΣ
Το πρώτο στάδιο της Ανώτερης νόησης, η φαντασία, αποκαλύπτει το βάθος της εικόνας. Έρχεται όταν ο μαθητής αποκτά επίγνωση του ρόλου που παίζει η ενσυνειδητότητα στην ανάπτυξη του Εαυτού του.
Η σημερινή μετα-ατλαντική εποχή έχει ως καθήκον την ανάπτυξη της ορθολογικής σκέψης. Ο άνθρωπος την αναπτύσσει όχι μόνο ατομικά, αλλά και συλλογικά - σε ομάδες, σε ομάδες συμφερόντων, σε κλάδους της επιστήμης και της τέχνης. Τέλος, στη θρησκεία.
Μέχρι να υπάρξει σαφής κατανόηση της αξίας και της αναγκαιότητας της λογικής σκέψης, της διάκρισης μεταξύ Λόγου και Λογικής, η φαντασία δεν μπορεί να σας αποκαλυφθεί.
Εσείς, όπως είστε τώρα, είστε μια φαντασίωση - μια εικόνα όπως θα μπορούσατε να φανταστείτε τον εαυτό σας όταν ήσασταν σε μια προηγούμενη ενσάρκωση. Τα όνειρά σας έγιναν πραγματικότητα. Ο μηχανισμός για να γίνουν τα όνειρα πραγματικότητα είναι η φαντασία.
Όταν τώρα χρησιμοποιείτε μεθόδους με τις οποίες σε μια προηγούμενη ενσάρκωση θα μπορούσατε να έχετε μάθει τη φαντασία, είναι εγγυημένο ότι θα αποτύχετε.
Χωρίς να έχετε κατανοήσει το στάδιο της φαντασίας, δεν μπορείτε να προσεγγίσετε την προϊστορία σας. Όταν ανακαλύπτετε τη φαντασία - ή μάλλον, όταν η φαντασία ως αγγελικό ον σας αποκαλύπτεται - βιώνετε το περιεχόμενο της παρούσας ζωής σας (τη βιογραφία σας) ως τον εαυτό σας. Για περισσότερα, βλέπε GA 025 "Τα τρία βήματα της Ανθρωποσοφίας: Κοσμολογία, Θρησκεία, Φιλοσοφία", http://bdn steinerru/modules.php?name=Ga_Book& Id=025.
==== ΈΝΑΣ ΜΙΚΡΌΣ ΑΥΤΟΈΛΕΓΧΟΣ
Όταν έχετε επίγνωση του καθήκοντος της σημερινής Άριας εποχής όσον αφορά την ανάπτυξη της ορθολογικής σκέψης, στέκεστε ακριβώς δίπλα στη φαντασία. Η εικόνα με την οποία αυτή η φαντασία είναι έτοιμη να σας αποκαλυφθεί μπορεί να είναι διαφορετική.
Μπορεί να εμφανιστεί ως Μητέρα του Θεού. Μπορεί να εμφανιστεί ως Αφροδίτη η Παρθένος, βγαίνοντας στην ακτή από τον αφρό της θάλασσας. Σημασία δεν έχει η μορφή μέσω της οποίας σας αποκαλύπτεται η εικόνα, αλλά το γεγονός της ανακάλυψης.
Μέσα από ένα τέτοιο άνοιγμα βιώνετε τον Εαυτό σας όπως είναι στην παρούσα στιγμή. Αυτή είναι η στιγμή της αντικειμενικότητας - το υποκειμενικό έχει βρει το κριτήριο του αντικειμενικού, που βρίσκεται στον εαυτό του. Έχετε περάσει την 1η Πύλη του Αγιασμού, η οποία ονομάζεται Πύλη του Θανάτου ή Πύλη του Ταύρου. Πρέπει να σας συγχαρούμε, γιατί υπάρχει κάτι για το οποίο πρέπει να σας συγχαρούμε: παύσατε να είστε βοδινό ή μάλλον βοδινό χωρίς κέρατα.
Όταν διαβάζετε τη Φιλοσοφία της Ελευθερίας με προσοχή και έχετε μια ιδέα για τον πολιτισμό της Αρχαίας Ελλάδας, η εικόνα της Αφροδίτης εμφανίζεται αυθόρμητα. Δεν έχει καμία ερωτική χροιά ή υπαινιγμούς για τη σχέση μεταξύ των δύο φύλων. Σε αυτή την εικόνα, η ίδια η Ομορφιά εμφανίζεται σε σας - η Ομορφιά ως ιδιοκτησία της παρούσας στιγμής της ύπαρξης, της ύπαρξής σας, της ύπαρξης της ολότητάς σας. Η Αφροδίτη είναι ο εαυτός σου.
==== ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΉ ΓΝΏΣΗ
Συνοψίζοντας, μπορείτε να κατανοήσετε τις προηγούμενες ενσαρκώσεις πηγαίνοντας από την παρούσα ενσάρκωση σε αυτές αναδρομικά. Αν ενεργήσετε διαφορετικά, θα κατανοήσετε τους καρπούς και τα προβλήματα των προηγούμενων ενσαρκώσεων, αλλά όχι αυτές καθαυτές.
Κυριολεκτικά, θα πρέπει να ακολουθήσετε το μονοπάτι που πέρασε η ανθρωπότητα, ξεκινώντας από τη στιγμή που ήσασταν για τελευταία φορά ασώματοι. Πρόκειται για μια σοβαρή άσκηση για το αστρικό σώμα - το οποίο μόλις τότε άρχισε να σχηματίζεται - και για τον ψυχισμό σας.
Μια τέτοια νόηση, όταν περιορίζεται στη συμμετοχή του αστρικού σώματος, είναι μόνο εξαντλητική. Η σωστή νόηση έρχεται μέσω του επόμενου σταδίου της Ανώτερης νόησης, της έμπνευσης.
Επιτυγχάνεται μέσω του "Εγώ" ως συμμετέχοντος στην ιστορική διαδικασία διαμόρφωσης της ανθρωπότητας.
==== ΒΎΘΙΣΗ ΣΤΗΝ 4Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΠΕΡΊΟΔΟ
Καθώς εξερευνάτε την περιπλάνησή σας στη Γη κατά την 4η πολιτιστική περίοδο, θα πρέπει να αναζητήσετε τον εαυτό σας στο πεδίο της παγκόσμιας ιστορίας. Με τον τρόπο αυτό, θα βυθιστείτε στην ελληνορωμαϊκή πολιτιστική περίοδο της ανάπτυξης του πνεύματος, αλλά όχι απαραίτητα στην Αρχαία Ελλάδα ή τη Ρώμη.
Η τρέχουσα πολιτιστική περίοδος αναπτύσσει τη λογική, η προηγούμενη ανέπτυξε τη λογική. Ωστόσο, οι έννοιες του νου είναι αρκετά χρήσιμες για την πλοήγηση στην αναπτυξιακή περίοδο της διάνοιας. Η συνδετική γέφυρα, ή μάλλον η σκάλα που κατεβαίνει από το νου στη διάνοια, είναι ο εαυτός - αλλά όχι το αστρικό σώμα.
Όταν προσπαθούν να εφαρμόσουν το τελευταίο, πέφτουν στη φαντασία, επειδή έχουν χάσει τον συνδετικό κρίκο. Βρίσκεται στον εαυτό μας. Αν λάμψετε ως ιστορικό πρόσωπο της 4ης περιόδου, μπορείτε σχετικά εύκολα να βρείτε το στίγμα σας εκείνη την εποχή. Αλλά πρέπει να θυμάστε ότι ο προηγούμενος εαυτός σας και ο σημερινός σας εαυτός σχετίζονται μεταξύ τους ως δύο διαφορετικοί άνθρωποι, μερικές φορές ως αντίπαλοι.
Θυμηθείτε τα πνευματικά-επιστημονικά μαθηματικά που είναι αρκετά εφαρμόσιμα στην 4η και 5η πολιτιστική περίοδο:
[κατώτερο] "Εγώ" της παρούσας ενσάρκωσης = [κατώτερο] "Εγώ" της προηγούμενης ενσάρκωσης + εμπειρία της Ώρας του Μεσονυκτίου.

Ας ελπίσουμε ότι ο τύπος θα υποδείξει την πλάνη της μεταφοράς του "εαυτού" σας σε ιστορικές εποχές 600 ή περισσότερα χρόνια μακριά από τη δική μας εποχή. Ταυτόχρονα, εσείς - αν τα μαθηματικά δεν σας δυσκολεύουν - δώστε προσοχή στη σύνοψη "εμπειρία της ώρας του μεσονυκτίου".
Όταν αγνοείται, το αστρικό σώμα υποκαθιστά τον εαυτό μας. Τέτοιες είναι οι σημερινές βέβηλες βιογραφικές συμβουλές.
Μπορείτε να ανακαλέσετε στη μνήμη σας το πώς βιώσατε άμεσα την ώρα του μεσονυκτίου, αναλογιζόμενοι και συμπάσχοντας με τη δραματική σκηνή της αναμονής για τη σύλληψη και τη σύλληψη του ίδιου του Χριστού. Το επίσημο κανάλι FB της Ανθρωποσοφικής Εταιρείας στη Ρωσία αρνήθηκε να δημοσιεύσει το άρθρο μου σχετικά με αυτό. Είθε να ντρέπονται για το γεγονός ότι οι λόγοι του ελεύθερου χρόνου και του εισοδήματος τους έχουν αφήσει στην άγνοια.
==== ΕΜΒΆΠΤΙΣΗ ΣΤΗΝ 3Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΠΕΡΊΟΔΟ
Οι ενσαρκώσεις που είχαμε σε διαφορετικές πολιτισμικές περιόδους είχαν διαφορετική ιδιαιτερότητα η μία από την άλλη. Αυτή η ιδιαιτερότητα οφείλεται σε έναν αρκετά κατανοητό λόγο: ο άνθρωπος σε διαφορετικές ιστορικές εποχές είχε σημαντικές ποιοτικές διαφορές.
Θα είναι ευκολότερο για εμάς να θυμηθούμε την ενσάρκωση πριν από την παρούσα, η οποία έγινε μετά το 1413 μ.Χ. Επειδή αυτή είναι η εποχή της συνειδητής ψυχής, η 5η πολιτιστική περίοδος. Η οργάνωση του ανθρώπου από την αρχή της 5ης περιόδου, αν και είχε χρόνο να αλλάξει, δεν άλλαξε επαναστατικά.
Αν εμβαθύνουμε στην 4η πολιτιστική περίοδο, η σημερινή νοοτροπία του σύγχρονου ανθρώπου βρίσκει επίσης τα ίχνη της στο γκαζόν του χρόνου. Οι συλλογιστικές έννοιες που αναπτύχθηκαν τότε επιτρέπουν στον σύγχρονο εννοιολογικό μηχανισμό να βρει τις προηγούμενες ενσαρκώσεις του στην ελληνορωμαϊκή περίοδο.
Τι κάνουμε όμως όταν θέλουμε να εμβαθύνουμε ακόμα περισσότερο; Οι άνθρωποι στην αρχαία αιγυπτιακή περίοδο δεν είχαν λογικές έννοιες στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων. Είχαν αντιλήψεις και αισθήσεις. Επομένως, ο καρπός της ανάπτυξης, τον οποίο η 4η περίοδος έλαβε από την 3η περίοδο, όπως από έναν σπαρμένο σπόρο, όπως το φθινόπωρο λαμβάνει τον καρπό της ανοιξιάτικης εργασίας, θα βοηθήσει να θυμηθούμε τις ενσαρκώσεις κατά την περίοδο της κατασκευής των πυραμίδων στην Αίγυπτο.
Τέτοιος καρπός που σπέρνεται στην 3η πολιτιστική περίοδο είναι οι Ψαλμοί. Η δημιουργική πηγή των ψαλμών βρισκόταν στις εμπειρίες της δύσης του ήλιου καθώς και της νύχτας και της συνάντησης του πρωινού. Ο ψαλμωδός μετέφρασε τέτοιες εμπειρίες σε ψαλμούς στην επόμενη ενσάρκωσή του, περνώντας την ώρα του Μεσονυκτίου και εισερχόμενος στην πολιτιστική περίοδο της ανάπτυξης της διάνοιας.
Ο δάσκαλος στο GA 323 (6) αναφέρει χαρακτηριστικά της αντίληψης των χρωμάτων στην αρχαία αιγυπτιακή περίοδο:
<>όταν ο άνθρωπος κατανοούσε ακόμη πλήρως τον κόσμο μόνο με τις αισθήσεις, όταν οι έννοιες δεν είχαν ακόμη διαχωριστεί από την αίσθηση, όταν ήταν, για παράδειγμα, έτσι ώστε ο άνθρωπος επίσης με την αισθητηριακή αντίληψη

<> να μην αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στη γλώσσα στις αποχρώσεις του μπλε και του ιώδους, ενώ είχε έντονη αίσθηση για το κόκκινο και το κίτρινο τμήμα του φάσματος. GA 323 (6)
Το κίτρινο και το κόκκινο φάσμα είναι τα χρώματα του ήλιου που δύει και ανατέλλει. Με τη σειρά του, το μπλε και το ιώδες φάσμα είναι τα χρώματα του λυκόφωτος, το ενδιαφέρον για τα οποία ξύπνησε κατά την 4η πολιτιστική περίοδο.
Η χρωματική μουσική του κόκκινου και του κίτρινου φάσματος είναι αυτό που πάλλεται στους ψαλμούς με φόντο το λυκόφως του μπλε και του ιώδους φάσματος.
==== ΨΑΛΜΟΊ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΓΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉ ΈΡΕΥΝΑ
Ας εκτιμήσουμε το βάθος της διορατικότητας των διδασκάλων που στην αρχαία αιγυπτιακή περίοδο οραματίστηκαν τις μετέπειτα ελληνορωμαϊκές και σύγχρονες πολιτιστικές περιόδους με την ανάγκη τους για ένα όργανο με το οποίο θα εισέρχονταν νόμιμα στον πνευματικό κόσμο. Ας υποκλιθούμε μπροστά τους.
Για την 3η πολιτιστική περίοδο, οι έννοιες της λογικής θα πάψουν να είναι σημαντικά ερευνητικά εργαλεία. Θα χρειαζόταν μια γέφυρα μέσω της οποίας οι αισθήσεις/αντιλήψεις θα κατέληγαν σε ορθολογικές έννοιες.
Οι δρυίδες έχτισαν μια τέτοια γέφυρα. Οι Δρυίδες κατά τη διάρκεια της 3ης πολιτιστικής περιόδου απευθύνθηκαν σε ό,τι ήταν φυσικό για τον άνθρωπο τότε. Ωστόσο, το έκαναν με εξαιρετικά μακρινό στόχο.
Η σχολή από την οποία πέρασε ο μαθητευόμενος Δρυίδης δεν ήταν αρκετά χαρακτηριστική για εκείνη την περίοδο. Προσανατολίζει τον μαθητή προς την κατάκτηση της φαντασίας, ενώ στην αρχαία αιγυπτιακή περίοδο ήταν ασύγκριτα ευκολότερο να ξεκινήσει αμέσως με την έμπνευση. Αυτά τα σχολεία πήραν τη δύσκολη οδό και χάρη στο έργο τους έχουμε τους καρπούς τους.
Αυτοί έσπειραν και εμείς θερίσαμε. Το παιχνίδι των χρωμάτων του ηλιοβασιλέματος και του πρωινού ουρανού - όπως αυτά τα χρώματα γίνονταν αντιληπτά τουλάχιστον 3.000 χρόνια πριν από την εποχή μας - μπόρεσαν να τα συνθέσουν στους ψαλμούς.
Ο ψαλμός, στην κυριολεξία, αναδύθηκε από τα ψυχικά βάθη του δρυίδη, μετενσαρκωμένος στη μεταγενέστερη, 4η, πολιτιστική περίοδο, ως φανταστική εικόνα. Τέτοιος είναι ο βασιλιάς Δαβίδ.
Οι αφιερωμένοι και οι προφήτες του εβραϊκού λαού είχαν εκπαιδευτεί από άλλα έθνη. Οι δύο πρώτοι βασιλείς του Ισραήλ, ο Σαούλ, ο οποίος απορρίφθηκε από το βασίλειο, και ο Δαβίδ, ο οποίος έλαβε το βασίλειο στη θέση του απορριφθέντος Σαούλ, είχαν διδαχθεί στην προηγούμενη ενσάρκωσή τους από τους δρυίδες. Δηλαδή, ήταν και οι δύο μετενσαρκωμένοι δρυίδες.
Για να εξερευνήσει κανείς τις ενσαρκώσεις του στην αρχαία αιγυπτιακή εποχή, πρέπει να κατέχει τους Ψαλμούς ως ερευνητικό εργαλείο. Στους ψαλμούς, στους συνθετικούς συνδυασμούς τους, στην εφαρμοσιμότητα των ψαλμών, σε όλα αυτά θα βρείτε μια έκφραση του τρόπου με τον οποίο διαμορφώνονται οι έννοιες σε εκείνο το στάδιο που ο σχηματισμός είναι έτοιμος να στερεοποιηθεί. Είναι σαν να αναπολεί κανείς την πρώιμη νιότη του. Είναι μεγάλη χαρά να το βιώνεις στις δικές σου φλέβες όταν η νεότητα είναι πολύ πίσω σου.
Ωστόσο, μην παρασυρθείτε. Ο Παύλος δίδαξε στον Λουκά το μυστήριο των θεραπευτικών Ψαλμών. Ωστόσο, ο Λουκάς δεν μπόρεσε να απαλλάξει τον Παύλο από τη θλίψη που υπέφερε ο Παύλος, παρά τη γνώση που έλαβε.
==== ΛΊΓΑ ΛΌΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΎΛΟ
Ο Παύλος έμαθε επίσης τη βάση των ψαλμών, το μυστήριο του ελληνικού και του εβραϊκού αλφαβήτου και πολλά άλλα. Το ταξίδι του Παύλου από ενσάρκωση σε ενσάρκωση παρουσιάζει ασυνήθιστο ενδιαφέρον. Αν ο Πέτρος υπηρέτησε στο μαντείο της Χριστιανικής Ατλαντίδας, ο Θωμάς χαρακτηρίστηκε νωρίτερα ως Σολομών και ο πρεσβύτερος των αδελφών Μακκαβαίων, πώς εκδηλώθηκε η ατομικότητα του Παύλου;
Ο Παύλος αποκαλύπτεται ως απόστολος του Χριστού, λαμβάνοντας από τον Χριστό την αποστολή που ο ίδιος ο Χριστός εκπλήρωσε όσο βρισκόταν στη γη.
Ειδικότερα, η μύηση στις Αρκάνες του Ταρώ σε όλες τις πολυποίκιλες μεταφράσεις της αρχής του Ταρώ, συμπεριλαμβανομένου του εβραϊκού αλφαβήτου, ανατίθεται τώρα στον Παύλο. Ο Παύλος απεικονίζεται στο σχέδιο του Αρκάνο 5, του Ιεροφάντη.
Παρεμπιπτόντως, η εικόνα της Αρκάνα 4 απεικονίζει τον Ευαγγελιστή Ματθαίο. Το γλυκό ζευγάρι στην εικόνα της Αρκάνα 6 εκφράζει τον Φίλιππο και τον Βαρθολομαίο - πόσο αδαείς είναι οι άνθρωποι που βλέπουν εδώ ερωτικές εικόνες. Αντίστοιχα, η εικόνα της Αρκάνα 7 απεικονίζει τον Σολομώντα-Φώμα να ιππεύει τον Αριμάν και τον Εωσφόρο στο άρμα του και να τους κυβερνά. Στην παραπάνω ενότητα, όπου μια μικρή δοκιμή, προτείνεται να βιώσετε τη φαντασία που είναι το σχέδιο της Αρκάνα 3.
Αν ψάχνω για ενσαρκώσεις του Παύλου, θα έψαχνα για ίχνη του ως ενός σπουδαίου ανθρώπου που προέρχεται από το Νότο. Για παράδειγμα, η βασίλισσα του Σαβά που επισκέφθηκε τον Σολομώντα (που αργότερα μετενσαρκώθηκε ως ο απόστολος Θωμάς) ήρθε στον Σολομώντα από τον Νότο. Υπάρχει ένας ορισμένος παραλληλισμός. Σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι ο Παύλος και η βασίλισσα του Σαβά είναι ένα και το αυτό άτομο. Ερευνώ αν είναι αλήθεια.
==== ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΊ

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ο Валентиин Трифонов κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

Διαχειριστής

https://static.xx.fbcdn.net/rsrc.php/v3/y4/r/T8cd_N1dAsv.png?_nc_eui2=AeFuvsC7uurLHQpF4Un6xOklGtm0i1ikWYMa2bSLWKRZg7Jw-Co74v0KkosHOobxPf6am4GlL3OM1eXr68VThRx6

  · 1 ημ.  · 

Псалмы. Методологические соображения о воспоминании предыдущих воплощений в 3ий культурный период

Современный человек вполне может вспомнить свои прошлые воплощения без вреда для своей психики, без раздвоения личности.

Такое воспоминание приходит как переживание того, что у тебя есть некая предыстория, которую ты не помнишь, но она, определенно, есть у тебя. Далее мышление претворит упомянутую предысторию в некое облако, о котором можно сказать, что оно есть, но его содержание детально неизвестно. Попытки исследовать его содержание, не обретя уверенной опоры в духовной науке, обычно не приносят здорового плода, и их не стоит предпринимать.

==== О ПСИХОЛОГИИ

Выражаясь современным языком, психика это интерфейс, посредством которого человек входит в духовный мир в период воплощенного бытия. Психика это много более значимый орган, чем глаз, посредством которого видят, или ухо, посредством которого слышат, или другие функциональные органы, посредством которых мы познаем наши вторые половины.

Познание своей предыстории проходит через психику. Это необходимо никогда не забывать.

Нынешнее здоровое мышление обладает связностью. Связность увязывает настоящее и прошлое цельной нитью смысла. Швей-портной, который выполняет такую связность, это наше мышление.

Но тут ученика подстерегают подводные скалы. В нынешнее историческое время уже не применимы прежние методы, когда астральное тело могло бы выполнять такую увязку. Сейчас для этого нужен более высокий член человеческого существа, человеческое «Я».

Интерес к тому, следствием чего ты являешься, - и что ты сотворил, прежде всего, сам, - не погаснет. Даже если результат такого исследования обескуражит, любопытство, тем не менее, заставит заглядывать в замочную скважину.

Нынешнее профанское биографическое консультирование, игнорирующее источник человеческой биографии, занимается таким заглядыванием в замочную скважину. И амбициозно называет это антропософской психологией.

==== об антропософской психологии

Однако, что такое антропософская психология?

Интерес к своей предыстории, а также к биографии во многом опирается на астральное тело. Он не может не опираться на него и, как следствие, опираться на психику.

Истинное познание своей предыстории, тем не менее, недостижимо прежними методами, для которых была бы достаточна подготовленная психика и соответствующая инспирация. Теперь времена другие, и необходимо подходить иначе, через имагинацию. Учитель упоминал о том в GA 243 “О сознании посвященного. Истинные и ложные пути духовного исследования”, http://bdn-steiner.ru/modules.php?name=Ga_Book&Id=243

Прежде всего, называющие себя антропософскими психологами, в лучшем случае, используют приемы других отраслей психологии. В худшем случае, который является массовым, они тиражируют свои заблуждения.

Эти заблуждения сводятся к тому, что психологи используют неверные методы, время которых прошло. Методы, которые игнорируют ступени Высшего познания, или неверно их применяют, уводят в погибель. Не астральное тело, не психическое начало человека, сейчас способно открыть ему его предысторию и причины тех событий, которые так взволновали его. Человеческое «Я», как познающая сила, как [пока] разбавленная Любовь – оно и только оно может это сделать, ничто другое.

Тем самым, антропософский психолог, игнорирующий живую основу Антропософии, дисквалифицирует себя. Когда психолог или биографический консультант не познал истока своей собственной биографии – т.е. не вспомнил свое переживание Полуночного Часа – он шарлатан.

==== ИМАГИНАЦИЯ КАК КЛЮЧ К НЫНЕШНЕМУ ВОПЛОЩЕНИЮ

Первая ступень Высшего познания, имагинация, раскрывает глубину образа. Она приходит тогда, когда ученик осознает, какую роль выполняет разумное мышление для развития его «Я».

Нынешняя послеатлантическая эпоха имеет задачей развитие разумного мышления. Человек развивает его не только в индивидуальном ключе, но и в коллективном ключе – в командах, в группах по интересам, в отраслях науки и искусства. Наконец, в религии.

Пока нет четкого уяснения ценности и необходимости разумного мышления, разграничения Разума и Рассудка, имагинация не может вам открыться.

Вы, каким вы являетесь сейчас, это имагинация, - образ, каким вы могли представить себя, когда вы пребывали в предыдущем воплощении. Ваши мечты сбылись. Механизм сбычи мечт это имагинация.

Когда сейчас вы используете методы, которыми в предыдущее воплощение могли бы познать имагинацию, вы гарантировано терпите неудачу.

Не постигнув имагинативной ступени, вы не можете подойти к своей предыстории. Когда вы обнаруживаете имагинацию, - вернее, когда имагинация, как ангельское существо, открывается вам, - вы переживаете содержание вашей нынешней жизни (вашей биографии) как свое «Я». Подробнее см GA 025 “Три шага Антропософии: космология, религия, философия”, http://bdn-steiner.ru/modules.php?name=Ga_Book&Id=025.

==== НЕБОЛЬШОЙ ТЕСТ ДЛЯ САМОПРОВЕРКИ

Когда вы осознаете задачу современной нам арийской эпохи в отношении развития разумного мышления, вы вплотную стоите возле имагинации. Образ, в котором эта имагинация готова открыться вам, может быть различным.

Она может предстать как Богоматерь. Она может предстать как Афродита Пенорожденная, выходящая на берег из морской пены. Принципиальна не форма, посредством которой образ откроется вам, принципиален сам факт открытия.

Через такое открытие вы переживаете ваше Я, каким оно является в настоящий момент. Это момент объективности – субъективное нашло критерий объективного, нашло в себе. Вы прошли через 1ые Врата Посвящения, которых называют Вратами Смерти или Вратами Тельца. Вас можно поздравить, ибо есть, с чем поздравлять: вы перестали быть говядиной, вернее, скотиной безрогой.

Когда вы вдумчиво читаете Философию Свободы и имеете представление о культуре Древней Греции, образ Афродиты появляется спонтанно. Он не несет никакого эротического подтекста или намека на отношения полов. В таком образе вам предстает сама Красота – Красота как свойство настоящего момента бытия, вашего бытия, бытия вашей цельности. Афродита это вы сами.

==== РЕТРОСПЕКТИВНОЕ ПОЗНАНИЕ

Подводя промежуточный итог, прошлые воплощения вы сможете постигнуть, идя от нынешнего воплощения к ним ретроспективно. Если вы будете действовать иначе, то вы постигните плоды и проблемы предыдущих воплощений, но не их самих как таковых.

Буквально, вам придется отследить путь, пройденный человечеством, начиная с того момента, когда вы в последний раз развоплотились. Это серьезное упражнение для астрального тела, – которое как раз тогда начало формироваться, – и для вашей психики.

Такое познание, когда оно ограничено вовлечением астрального тела, только изматывает. Правильное познание приходит посредством следующей ступени Высшего познания, инспирации. Оно достигается через «Я» как участника исторического процесса становления человечества.

==== ПОГРУЖЕНИЕ В 4ЫЙ КУЛЬТУРНЫЙ ПЕРИОД

Исследуя свои странствия на Земле в 4ом культурном периоде, вам придется поискать себя на арене мировой истории. Действуя так, вы погрузитесь в греко-римский культурный период развития рассудка, но не обязательно, что именно в Древнюю Грецию или Рим.

Нынешний культурный период развивает разум, предыдущий развивал рассудок. Однако понятия разума вполне помогут сориентироваться в период развития рассудка. Связующим мостиком, вернее лестницей, спускающейся вниз от разума к рассудку, является «Я» - но не астральное тело.

Когда пытаются применить последнее, впадают в фантазии, поскольку потеряли связующее звено. Оно именно в «Я». Если вы блеснули как историческая личность 4ого периода, вы сможете относительно легко найти свой след в то время. Но надо помнить, что прежнее ваше «Я» и нынешнее ваше «Я» соотносятся друг с другом как два разных человека, порой как оппоненты.

Вспомним духовно-научную математику, вполне применимую для 4ого и 5ого культурных периодов:

[низшее] «Я» нынешнего воплощения = [низшее] «Я» предыдущего воплощения + переживание Полуночного Часа

Надеюсь, формула подскажет ошибочность переноса вашего «Я» в исторические времена, отстоящие на 600 и более лет от нашего времени. Одновременно, вы, - если математика не представляется трудным делом для вас, - обратите внимание на слагаемое «переживание Полуночного Часа».

Когда его игнорируют, то подменяют «Я» астральным телом. Таково нынешнее профанское биографическое консультирование.

Воспоминание, как непосредственно именно вы переживали свой Полуночный Час, вы можете припомнить, размышляя и сопереживая драматичную сцену ожидания ареста и непосредственно самого ареста Христа. Официальный ФБ-канал Антропософского Общества в России отказался опубликовать мою статью об этом. Пусть им будет стыдно за то, что соображения досуга и дохода оставили их в невежественности.

==== ПОГРУЖЕНИЕ В 3-ИЙ КУЛЬТУРНЫЙ ПЕРИОД

Инкарнации, которые были у нас в различные культурные периоды, имели различающуюся друг от друга специфику. Эта специфика обусловлена вполне понятной причиной: человек в разные исторические времена обладал значительными качественными различиями.

Нам будет наиболее легко вспомнить инкарнацию, предшествующую нынешней и которая была после 1413 года н.э. Потому что это эпоха души сознательной, 5ый культурный период. Организация человеческого существа с начала 5ого периода, хотя уже успела измениться, изменилась не революционно.

Если погружаться в 4ый культурный период, нынешний склад души современного человека также отыскивает свои следы на лужайке времени. Рассудочные понятия, которые развивались тогда, позволяют современному понятийному аппарату находить свое предыдущие воплощения в греко-римский период.

Но как быть, когда хотим погрузиться еще глубже? Рассудочных понятий не было у людей в древнеегипетский период в подавляющем большинстве случаев. Зато были восприятия и ощущения. Поэтому плод развития, который 4ый период получил от 3его периода, как от посеянного семени, - наподобие того как осень получает плоды весеннего труда – именно он поможет вспомнить инкарнации в период строительства пирамид в Египте.

Таким плодом, посеянным в 3ий культурный период, является Псалтырь. Творческий источник псалмов был в переживаниях закатного Солнца, а также ночи и встречи утра. Псалмопевец претворил такие переживания в псалмы в своем следующем воплощении, пройдя через Полуночный Час и войдя в культурный период развития рассудка.

Учитель в GA 323 (6) упоминает об особенностях восприятия цвета в древнеегипетский период:

<>когда человек еще всецело постигал мир только в ощущениях, когда понятия еще не отделились от ощущения, когда было, например, так, что человек и в чувственном восприятии <> не придавал в языке никакого особенного значения оттенкам голубого и фиолетового цвета, тогда как имел обостренное чувство для красной и желтой части спектров. GA 323 (6)

Желтый и красный спектр это цвета заходящего и восходящего Солнца. В свою очередь, голубой и фиолетовый спектр это сумеречные цвета, интерес к которым проснулся в 4ом культурном периоде.

Цветомузыка красного и желтого спектров – вот, что пульсирует в псалмах на сумеречном фоне синего и фиолетового спектров.

==== ПСАЛМЫ КАК ИНСТРУМЕНТ ДУХОВНОГО ИССЛЕДОВАНИЯ

Оценим глубину прозрения учителей, которые в древнеегипетский период прозрели последующий греко-римский и современный нам культурный периоды с их потребностями в инструменте, посредством которого легитимно входят в духовный мир. Преклонимся перед ними.

Для 3его культурного периода рассудочные понятия перестанут быть релевантными инструментами исследования. Потребуется мост, посредством которого ощущения/восприятия перетекали в рассудочные понятия.

Друиды построили такой мост. Друиды во времена 3го культурного периода обращались к тому в человеке, что было для него естественным тогда. Однако они делали это со сверхдальним прицелом.

Школа, которую проходил ученик друидов, была не вполне характерна для того периода. Она ориентировала ученика на освоение имагинации, в то время как в древнеегипетский период было несравненно проще начинать сразу с инспирации. В тех школах шли по трудному маршруту, и мы получили их плоды благодаря их труду.

Они сеяли, а мы собрали урожай. Игру красок закатного и утреннего Неба - такими, какими эти краски воспринимали за не менее, чем 3 тысячи лет до нашего времени - они сумели вплести в псалмы.

Псалом, буквально, поднимался из душевных глубин друида, перевоплотившегося в последующем, 4ом, культурном периоде, как имагинативная картина. Таким является царь Давид.

Посвященные и пророки древнееврейского народа проходили школу у других народов. Первые два царя Израиля, Саул, отвергнутый от царства, и Давид, получивший царство вместо отвергнутого Саула, учились в своем предыдущем воплощении у друидов. Т.е. они оба были перевоплощенными друидами.

Чтобы исследовать свои воплощения в древнеегипетскую эпоху, необходимо освоить Псалтырь как инструмент исследования. В псалмах, в их композиционных сочетаниях, в применимости псалмов – во всем этом вы найдете выражение того, как формируются понятия в той стадии, когда формирование готово затвердеть. Это подобно созерцанию своей ранней молодости. Огромная радость пережить это в собственных жилах, когда молодость уже далеко позади.

Однако, не увлекайтесь. Павел научил Луку тайне исцеляющих псалмов. При этом Лука не смог избавить Павла от недуга, от которого страдал Павел, невзирая на полученное знание.

==== НЕМНОГО О ПАВЛЕ

Павел познал и подоснову псалмов, и тайну греческого и древнееврейского алфавитов, и многое другое. Путь Павла от воплощения к воплощению вызывает необыкновенный интерес. Если Петр служил в оракуле Христа Атлантиды, Фома отметился ранее как Соломон и старший из братьев Маккавеев, то, как проявлялась Индивидуальность Павла?

Павел открывается как апостол Христа, получающий от Христа миссию, которую Христос исполнял Сам в период пребывания на Земле.

В частности, посвящение в Арканы Таро во всем многообразии претворения принципа Таро, включая еврейский алфавит, - это вверено теперь Павлу. Именно Павел изображен на рисунке Аркана 5, Иерофант.

К слову, на рисунке Аркана 4 изображен евангелист Матфей. Сладкая парочка на рисунке Аркана 6 выражает собой Филиппа и Варфоломея – насколько невежественные люди, усматривающие эротические образы здесь. Соответственно, на рисунке Аркана 7 изображен Соломон-Фома, впрягший Аримана и Люцифера в свою колесницу и управляющий ими. В разделе выше, где небольшой тест, предложено пережить имагинацию, являющуюся рисунком Аркана 3.

Если искать инкарнации Павла, то я бы искал его следы как великого человека, приходящего со стороны Юга. Например, Царица Савская, посетившая Соломона (впоследствии перевоплотившегося как апостол Фома), прибыла к Соломону с Юга. Некая параллель просматривается. Никаким образом не утверждаю, Павел и Царица Савская, будто, это одна и та же Индивидуальность. Исследую, так ли это.

==== TO BE CONTINUED

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: