20 Ιουλίου 2021

Βαλεντίνος Τριφόνωφ - Χριστιανικό φως από την Ανατολή

 Το ενδιαφέρον για τις πολεμικές τέχνες δεν διατηρείται μόνο λόγω της αποτελεσματικότητας και του θεάματός τους. Ο υλισμός έχει επιβάλει στην ανθρωπότητα το ψευδές στερεότυπο ότι ο καλλιτέχνης μιμείται τη Φύση. Παρ' όλα αυτά, η τέχνη αναπτύσσεται από την ίδια την ύπαρξη του ανθρώπου, όπως δημιουργήθηκε από τον Παντοδύναμο, και σαφώς δεν περιορίζεται στις αρχές που είναι ορατές ή με άλλο τρόπο αντιληπτές στη Φύση.
Το ενδιαφέρον για τις πολεμικές τέχνες προέρχεται από τα εσώτερα βάθη του ανθρώπου. Ο άνθρωπος πρέπει να το κατανοήσει. Μόνο τότε μπορεί να είναι άνθρωπος. Αυτό το βάθος αποκαλύπτεται μόνο στην Ελευθερία, δηλαδή στη διαμόρφωση του ανθρώπινου εαυτού.
Ας δείξουμε από μακριά με ένα παράδειγμα το βάθος που εμπεριέχει η ιαπωνική πολεμική τέχνη.

==== ΟΙ ΠΡΏΤΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΊ ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΏΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΉ ΤΟΝ 20Ό ΑΙΏΝΑ
Οι δάσκαλοι των πολεμικών τεχνών μέσω των οποίων μάθαμε για το καράτε τον 20ό αιώνα ήταν μετενσαρκωμένοι πρώτοι χριστιανοί.
Εξέφρασαν μέσα από πολεμικές κινήσεις αυτό που περιέχεται στο Ευαγγέλιο, έτσι ώστε αυτές οι κινήσεις να μπορούν να εκτελεστούν σωστά μόνο όταν προέρχονται από τα βάθη του Εαυτού. Αλλά για να γίνει αυτό, πρέπει να γίνουν κατανοητές.
Η κατανόησή τους απαιτεί μια εννοιολογική βάση. Αυτή η βάση σίγουρα δεν θα μπορούσε να είναι ένα οπλοστάσιο τεχνικών πολεμικών τεχνών. Η κατανόηση μπορεί να βασιστεί μόνο σε ένα συνεκτικό, ολιστικό σύστημα. Το σύστημα αυτό δεν αποτελείται από επιμέρους κομμάτια, αλλά πρέπει να ξεκινά από μια συνεκτική βάση και να αναπτύσσει την αρχή της συνοχής σε όλη τη διάρκειά του.
Οι πολεμικές τέχνες βασίζονταν σε πλαστικές κινήσεις που θα μπορούσαν να παρομοιαστούν με τελετουργικούς χορούς. Αυτοί οι χοροί ήταν κάτι πολύ περισσότερο από σαμανικούς χορούς ή εκφοβιστικές ενέργειες.
Οι Ιάπωνες δάσκαλοι που έκαναν το καράτε δημόσιο ανέβηκαν στην Ευρυθμία. Ωστόσο, ο πολιτισμένος κόσμος δεν έπιασε αυτή την ευρυθμία, αλλά έπιασε τη μαχητική δύναμη. Και η δύναμη της μάχης, smashy smashy, θεωρήθηκε λανθασμένα καράτε.
Παρ' όλα αυτά, το καράτε είναι ένα μονοπάτι διαμόρφωσης της ζωής. Μπορείτε να μάθετε καράτε μόνο από την πορεία της ζωής σας. Κυριολεκτικά, με βάση το πώς περνάτε συνειδητά μέσα από ηλικιακές περιόδους, διαμορφώνοντας έτσι υπεραισθητά όργανα γνώσης. Έτσι, το καράτε είναι ο ευρυθμικός καρπός της ανθρώπινης ζωής.
Οι πρώτοι χριστιανοί που μετενσαρκώθηκαν τον 20ό αιώνα δεν θα μπορούσαν να βρουν πάτημα στον κοινωνικό πολιτισμό της Άπω Ανατολής, η οποία δεν γνώριζε τον Χριστό. Ωστόσο, βρήκαν - και αυτό είναι το μόνιμο προσόν τους - πώς να εκφράσουν το Ευαγγέλιο με πολεμικές κινήσεις. Οι άνθρωποι που τα μελετούσαν, εσωτερικεύοντας τις πολεμικές κινήσεις, γίνονταν σαν ένα βιβλίο για τη γήινη ζωή του Χριστού. Δεν έλεγαν τίποτα για τον Χριστό, αλλά ενεργούσαν με το πνεύμα του Χριστού.
Ωστόσο, η ανθρωπότητα δεν έχει ακόμη αφομοιώσει το Ευαγγέλιο, ούτε έχει ακόμη διακρίνει στις πολεμικές κινήσεις του καράτε την άμεση σύνδεσή τους με το Ευαγγέλιο.

==== ΠΛΑΣΤΙΚΉ ΈΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΊΟΥ
Ας απλώσουμε το μαργαριταρένιο νήμα του Mindfulness (Ενσυνειδητότητα). Δείξτε την Ευρυθμία ορισμένων πολεμικών κινήσεων. Θα θαυμάσετε τη μεγαλοφυΐα εκείνων των μετενσαρκωμένων πρώτων χριστιανών που βρήκαν τον τρόπο να κάνουν τον άνθρωπο ένα ζωντανό βιβλίο. Ταυτόχρονα, το άτομο που τις εκτελεί δεν έχει καν επίγνωση του τι γράφει με τις κινήσεις του σώματός του. Παρ' όλα αυτά, κάνοντας αυτές τις κινήσεις, το άτομο ευθυγραμμίζει το Ευαγγέλιο. Και κάποια μέρα, τελικά, θα καταλάβει, εκ των υστέρων, τι απεικόνιζε μέσω του εαυτού του.
Κυριολεκτικά, το καράτε επιτρέπει στον καρατέκα (άτομο που εξασκείται στο καράτε) να γίνει τόσο η πένα (1) όσο και ο γραφιάς (2) που μεταγράφει το Ευαγγέλιο, το χαρτί (3) στο οποίο γράφεται το ιερό κείμενο και το μελάνι (4) για να το καταγράψει. Αυτό κάνει τέσσερα σε ένα.
Μόνο ο ερμηνευτής-σχολιαστής του Ευαγγελίου δεν μπορεί να είναι καρατέκα, καθώς αυτό δεν προβλέπεται συνειδητά στο πρόγραμμα εκπαίδευσής του. Το ίδιο το Eυαγγέλιο πρέπει να μιλάει από τον καρατέκα. Με αυτόν τον έξυπνα απλό τρόπο ξεπερνιέται ο πειρασμός του κατώτερου εαυτού να βάλει τον εαυτό του στη θέση του ανώτερου εαυτού.
Η ευρυθμική μορφή μέσω της οποίας εκφράζεται η αφήγηση του ύψιστου ηθικού ανθρώπινου ιδεώδους - δηλαδή το Ευαγγέλιο - είναι το Kata.
Το Kata είναι μια κανονική ακολουθία συγκεκριμένων πολεμικών κινήσεων που εκτελούνται με συγκεκριμένο ρυθμό και τροχιά.
Το Kata δεν θα σας βοηθήσει σε μια μάχη. Η μάχη απαιτεί διαφορετικές κινήσεις από αυτές που κάνετε στο kata. Αλλά το kata θα σας προετοιμάσει σε περίπτωση που χρειαστεί να πολεμήσετε.

==== ΕΥΡΥΘΥΜΊΑ ΚΑΡΆΤΕ
Στην κυριολεξία, το kata είναι μια ακολουθία ευρυθμικών μορφών. Αλλά οι μορφές είναι ιδιόμορφες.
Στη σκηνική ευρυθμία ή ευρυθμία λόγου που είναι γνωστή σε πολλούς, το άτομο εμφανίζεται ως λάρυγγας.
Στο καράτε εμφανίζεται ως εκείνο το όργανο στη ρίζα της μύτης, το οποίο δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί στους ανθρώπους και δεν θα αποκαλυφθεί μέχρι τη 2η πολιτιστική περίοδο της επερχόμενης 6ης [ριζικής] εποχής.
Παρ' όλα αυτά, ο σύγχρονος άνθρωπος μπορεί να πάρει μια ιδέα γι' αυτό όταν, μεταξύ άλλων, στέκεται και κάνει push-ups σωστά στις γροθιές του - σε δύο αρθρώσεις αντί για τρεις.
Ο ενεστώτας, το εδώ και τώρα, αναγνωρίζεται ως η κορυφή της γροθιάς. Με αυτόν τον τρόπο οι Ιάπωνες δάσκαλοι προετοιμάζουν τους μαθητές για τη φαντασία. Παρόλο που δεν γνωρίζουν πάντα τι είναι αυτό.
Οι ευρυθμικές μορφές που αποτελούν το kata προέρχονται από τα ανθρώπινα βάθη, δηλαδή από τα χριστιανικά μυστήρια του Σταυρικού Θανάτου, όταν το σώμα γίνεται αντικειμενικό σαν ένα κομμάτι ξύλο, και του Μετα-Τάφου, όταν ολόκληρο το σώμα γίνεται ο πλανήτης Γη. Το τελευταίο επιτρέπει να τραβηχτεί ένα νήμα από το kata στην πνευματική γεωγραφία.
Το σύγχρονο Shotokan karate, που αναπτύχθηκε από τον μεγάλο Kanazawa Sr. που τελείωσε το γήινο ταξίδι του το 2019, διδάσκει 26 kata. Αυτά τα 26 kata συνοψίζονται σε οικογένειες kata. Αν έχετε μελετήσει προσεκτικά τη Βίβλο, θα εκπλαγείτε πολύ από το γεγονός ότι υπάρχουν 15 τέτοιες οικογένειες kata, σύμφωνα με τον αριθμό των ψαλμών στο Τραγούδι της Ανάβασης (Kaphisma 18). Η αλληλογραφία είναι εκεί.
Ο όρος "Καράτε" απλοποιείται και σημαίνει "άδειο χέρι". Ωστόσο, αυτή η απλούστευση δεν πρέπει να εκληφθεί ως η ικανότητα να χτυπάς με το χέρι τόσο επώδυνα όσο και με το χέρι που κρατάει το όπλο.
Όταν αναφέρεται η κενότητα είναι μια άμεση αναφορά στην έμπνευση, το 2ο στάδιο της Ανώτερης Γνώσης. Η αναφορά στο χέρι είναι μια ένδειξη ότι ο άνθρωπος είναι το δάχτυλο του Θεού ή το χέρι του Θεού που καθοδηγεί τον άνθρωπο στο Πεπρωμένο του.

==== ΤΟ ΕΥΑΓΓΈΛΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΚΆ ΑΠΌ ΤΟ "ΆΔΕΙΟ ΧΈΡΙ"
Σκεφτείτε το παράδειγμα της ευρυθμίας του καράτε που φαίνεται πιο κατανοητό για τον σπουδαστή της πνευματικής επιστήμης. Ειδικότερα, εξετάστε πώς το Ευαγγέλιο του Λουκά εκφράζεται μέσω του καράτε. Για να το κάνουμε αυτό, ας στραφούμε στην οικογένεια kata που ονομάζεται Tekki, ο σιδερένιος καβαλάρης.
Η οικογένεια Tekki περιλαμβάνει τρία katas διαφορετικού βαθμού δυσκολίας. Αυτά τα κάτας περιλαμβάνουν κινήσεις που έχουν πολλά κοινά. Για την ορθή εκτέλεσή τους απαιτείται ζωτική ωριμότητα.
Το χαρακτηριστικό γνώρισμα του Tekki που είναι το πιο εντυπωσιακό είναι η ευθεία πλάγια κίνηση. Δεν υπάρχει κίνηση προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.
Επίσης στο Tekki, χρησιμοποιείται κυρίως μια χαρακτηριστική στάση. Αυτή η στάση ονομάζεται Iron Rider, kiba dachi. Η θέση του σώματος είναι παρόμοια με αυτή του αναβάτη πάνω στο άλογο. Η πλάτη είναι ίσια και τα πόδια δυνατά. Διαφορετικά δεν υπάρχει δύναμη σε αυτό.
Επιστρέφοντας κατευθείαν στα θέματα της Ευρυθμίας, σημειώστε ότι η προαναφερθείσα στάση δηλώνει την Ευρασία. Μπορείτε να βιώσετε ευρυθμικά την Ευρασία στο σώμα σας.
Σχετικά με την αναπνοή, η οποία δεν θα έπρεπε να ακούγεται. Εισπνεύστε αυστηρά από τη μύτη. Η εκπνοή γίνεται επίσης από τη μύτη, εκτός από την κραυγή. Η κραυγή εκφράζει το αποκορύφωμα, την κορυφή της προσωπικότητας.
Το ευαγγέλιο του Λουκά μιλάει και μέσα από τις τρεις οικογένειες Tekki:
· Το 1ο Tekki, Tekki Shodan, εκφράζει ευρυθμικά τα κεφάλαια 8-15.
· Το 2ο Tekki, Tekki Nidan, εκφράζει ευρυθμικά τα κεφάλαια 16-23.
· Το 3ο Tekki, Tekki Sandan, εκφράζει ευρυθμικά τα κεφάλαια 24 και 1-7.
Κάθε ένα από τα Tekki katas καλύπτει 8 διαδοχικά κεφάλαια. Το 3ο Tekki συνδέει το τελευταίο κεφάλαιο, τα επεισόδια με τη συνάντηση του Αναστημένου Χριστού στο δρόμο προς Εμμαούς και την εμφάνισή Του στο κλειδωμένο σπίτι, με την αρχή του Ευαγγελίου.
Έτσι, το Ευαγγέλιο του Λουκά εμφανίζεται στον "σεβάσμιο Θεόφιλο", ο οποίος είναι ο αναγνώστης του Ευαγγελίου, ως ένα είδος δαχτυλιδιού. Ο δακτύλιος αυτός υλοποιείται στο πρόσωπο της Γης με τη μορφή ενός κυκλικού ρεύματος δυτικών ανέμων που κινείται προς τον πρωινό ήλιο με κατεύθυνση αντίθετη από την περιστροφή της Γης.
Αυτό το δαχτυλίδι περιέχει τη δύναμη του φιδιού, τη δύναμη του Δράκου. Έχει τη δύναμη να φέρει χρήματα, ένα κολοσσιαίο ποσό χρημάτων. Όταν όμως χρησιμοποιείται με ακατάλληλο τρόπο, προκαλεί το αποτέλεσμα που περιγράφεται στην Τορά ως επεισόδιο με τη βροχή δηλητηριωδών φιδιών και την ανάγκη να στήσει ο Μωυσής το χάλκινο φίδι. Το τελευταίο είναι μια αναφορά στο αιθερικό σώμα του Ζαρατούστρα, το οποίο μεταβίβασε στον Μωυσή.Ο Λουκάς έγραψε το Ευαγγέλιο με τέτοιο τρόπο ώστε η μετάβαση από το ένα κεφάλαιο στο επόμενο να είναι μια μετάβαση μέσα από την εμπειρία της ώρας του Μεσονυκτίου. Το καράτε αποκαλύπτει ποιοτικές μεταβάσεις που δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτές με άλλο τρόπο. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις προαναφερθείσες μεταβάσεις μεταξύ των κεφαλαίων 7 και 8, 15 και 16, 23 και 24, καθώς και για τη μετάβαση από το 24 στο 1, την αρχή του Ευαγγελίου.
Συγκρίνοντας το Ευαγγέλιο του Λουκά, ο οποίος ήταν μαθητής του Παύλου, με το Ευαγγέλιο του Μάρκου, ο οποίος ήταν μαθητής του Πέτρου, και βασιζόμενος στο Καράτε, με πλήρη δικαιολόγηση ως επιστήμη, μπορεί κανείς να καταλάβει γιατί τα προαναφερθέντα Ευαγγέλια έχουν ακριβώς τις ίδιες διαφορές στη σύνθεση των επεισοδίων που έχουν.

==== Ο ΠΛΑΝΉΤΗΣ ΓΗ ΩΣ ΑΝΘΡΏΠΙΝΟ ΚΕΦΆΛΙ
Η Γη είναι η Ajna του ηλιακού συστήματος. Ας φανταστούμε αυτή την εικόνα.
Η σφαίρα είναι σαν ένα ανθρώπινο κεφάλι. Όπως γίνεται αντιληπτό, το αντιλαμβάνεστε. Ταυτόχρονα αντιλαμβάνεστε τον εαυτό σας. Έτσι μελετάτε τόσο τον εαυτό σας όσο και την πνευματική γεωγραφία.
Αρχικά, ως παρατηρητής, βλέπετε το κεφάλι/τη Γη από την πλευρά του δεξιού κροτάφου και του δεξιού ματιού του.
Το κεφάλι γυρίζει.
Τώρα μπορείτε να δείτε το πρόσωπο σχεδόν πλήρως. Είναι μεγάλο.
Το δεξί μάτι κοντεύει να χάσει την όρασή του και η προσοχή σας μετατοπίζεται στο αριστερό μάτι.
Το κεφάλι συνεχίζει να γυρίζει. Το δεξί μάτι είναι κρυμμένο. Ο αριστερός κρόταφος και το αριστερό αυτί βρίσκονται μπροστά σας και σύντομα θα εξαφανιστούν επίσης.
Τέλος, εξαφανίζονται και το πίσω μέρος του κεφαλιού βρίσκεται μπροστά σας. Η αριστερή πλευρά του πίσω μέρους του κεφαλιού μεταβαίνει στη δεξιά πλευρά λόγω της συνέχισης της κυκλικής κίνησης.
Απεικονίζονται το δεξί αυτί, ο δεξιός κρόταφος και το δεξί μάτι.
Το κεφάλι έχει κάνει μια πλήρη στροφή 360 μοιρών μπροστά σας.
Ορίστε, έτσι λειτουργούν και οι 3 Tekki ως ένα ενιαίο συνθετικό σύνολο. Με τον ίδιο τρόπο, ένας δορυφόρος που περιστρέφεται σε ασυνήθιστη τροχιά, η οποία είναι αντίθετη προς την κατεύθυνση της περιστροφής της Γης, θα μπορούσε να δει τη Γη.

==== ΜΑΘΗΜΑΤΑ TEKKI
Το Tekki, αν γίνει σωστά και με κατανόηση, αποκαλύπτει στον καρατέκα την αρχή με την οποία σχηματίζεται το ανθρώπινο κεφάλι στο σημείο όπου το κεφάλι μοιάζει με το Oikumen - το ανθρώπινο κατοικημένο έδαφος της Γης. Ο καρατέκα μαθαίνει να αισθάνεται τον πλανήτη Γη χωρίς να τον αγγίζει. Έτσι δημιουργείται ένα υγιές δέρμα και ένα υγιές νευρικό σύστημα. Έτσι χάνεις την ανάγκη να αρπάζεις ό,τι μπορείς με τα χέρια σου.
Κατανοώντας πώς είναι δομημένο το κεφάλι, καταλαβαίνετε πώς να διορθώσετε αυτό που είναι τώρα λάθος στο κεφάλι του αντιπάλου σας. Κυριολεκτικά, πού και πώς να το κάνετε σωστά και να μην το κάνετε εσείς. Όταν σε χτυπούν στο κεφάλι, ειδικά στο πρόσωπο, σημαίνει ότι έχεις βρεθεί σε λάθος μέρος. Η Tekki σας μαθαίνει να καταλαβαίνετε ποια επιχείρηση είναι δική σας και ποια όχι.
Ταυτόχρονα, η Tekki ασχολείται με το πιο σημαντικό πράγμα - την εμπειρία της Ώρας του Μεσονυκτίου. Το ανθρώπινο κεφάλι περιέχει συλλογικά το σώμα μιας προηγούμενης ενσάρκωσης. Όταν γίνει κατανοητή η αρχή του σχηματισμού του κεφαλιού, υπάρχει μια γέφυρα προς την προηγούμενη ενσάρκωση. Αυτή η γέφυρα περνάει πάντα μέσα από τη μνήμη της Midnight Hour.
Κοιτάζοντας μια παράσταση Tekki, μπορεί κανείς να καταλάβει πολλά για ένα άτομο και το ταξίδι του από τη μια ενσάρκωση στην άλλη. Το ανατολικό μυστικό του Tekki αποκαλύπτεται μέσα από το Ευαγγέλιο του Λουκά.
Και τα 3 Tekki, που εκτελούνται σωστά το ένα μετά το άλλο, εκφράζουν τον Ζωδιακό Κύκλο - στο βαθμό που ο Ζωδιακός Κύκλος γίνεται αντιληπτός από το λαιμό ή το κάτω μέρος του κορμού μας.
Γνωρίζοντας αυτό, μπορεί κανείς έγκαιρα να διακρίνει το τέχνασμα του Δράκου να παρουσιάζει μια φαντασίωση ενός οργάνου χαμηλού επιπέδου, ενώ ο μαθητής θεωρεί ότι πρόκειται για κάτι πολύ πιο μεγαλειώδες.

==== Παράσταση Tekki
Μπορείτε να παρακολουθήσετε τους Kanazawa Senior να ερμηνεύουν το Tekki, για παράδειγμα, εδώ.
- 1ο Tekki, Tekki Shodan, https://www.youtube.com/watch?v=VAkA5zAosC4
- 2ο Tekki, Tekki Nidan, https://www.youtube.com/watch?v=9uqw0g3E4BY
- 3ο Tekki, Tekki Sandan, https://www.youtube.com/watch?v=-bmF_F2bDoc
Είναι πολύ πιθανό ότι την εποχή που ο Kanazawa Sr. έπαιζε, δεν ήξερε πόσο σοβαρά πράγματα εξέφραζε μέσα από τις κινήσεις του. Αλλά τις εξέφρασε αριστοτεχνικά και δίδαξε πώς να το κάνει.

==== ΕΠΊΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΎ ΧΑΡΑΚΤΉΡΑ
Ο αγαπητός αναγνώστης δεν είναι πιθανό να βρει παρόμοιες σκέψεις που να συνδέουν την πνευματική επιστήμη, τις πολεμικές τέχνες και το Ευαγγέλιο σε μια εικόνα ενός ολιστικού ανθρώπου που ζει στον πλανήτη Γη στο ηλιακό σύστημα.
Οι ζωντανές ψυχές χρειάζονται αυτή τη σύνδεση τώρα, για να μάθουν από τη δική τους Ελευθερία πώς να υπερασπίζονται και να προστατεύουν την Ελευθερία τους.
Οι γνώσεις μου για το καράτε βασίζονται σε αυτά που μου δίδαξε ένας μαθητής του Καναζάβα. Μου έμαθε με καλή συνείδηση πώς να κάνω και τι να κάνω, και όχι μόνο πώς να διαφωνώ με τα χέρια και τα πόδια μου. Και δίδαξε.
Αν αυτός ο άνθρωπος δεν με είχε συναντήσει στο μονοπάτι της ζωής μου, δεν θα υπήρχε Φως στη ζωή μου, δεν θα υπήρχε Ανθρωποσοφία. Οφείλω όλα μου τα επιτεύγματα στο χέρι του, που μου δόθηκε στα νιάτα μου.

 

                          ===========================================================

 

Валентиин ТрифоновЖивое существо Антропософии 

Христианский Свет с Востока

Интерес к боевым искусствам поддерживается не только их эффективностью и зрелищностью. Материализм навязал человечеству ложный стереотип, будто бы художник подражает Природе. Тем не менее, искусство произрастает из самого существа человека, каким его создал Всевышний, и явно не ограничивается принципами, которые видимы или как-то иначе воспринимаются в Природе.

Интерес к боевым искусствам идет из сокровенной человеческой глубины. Человек должен постичь ее. Только тогда он сможет быть человеком. Эта глубина раскрывается исключительно в Свободе, т.е. в становлении человеческого «Я».

Покажем издали, какая глубина содержится в японском боевом искусстве на одном из примеров.

==== ПЕРВЫЕ ХРИСТИАНЕ, ПЕРЕВОПЛОТИВШИЕСЯ НА ВОСТОКЕ В 20М ВЕКЕ

Мастера боевых искусств, через которых в 20м веке мы узнали о карате, были перевоплощенными первыми христианами.

Они выразили посредством боевых движений то, что содержится в Евангелии, так, что эти движения можно правильно выполнить только тогда, когда они исходят из глубин «Я». Но для этого их необходимо понять.

Для их понимания необходима понятийная база. Этой базой, несомненно, не мог служить арсенал боевых приемов. Понимание может опереться только на стройную целостную систему. Эта система не формируется из отдельно взятых фрагментов, но должна исходить из целостности и развивать принцип целостности во всем.

Для боевых искусств такой базой явились пластические движения, которые можно соотнести с ритуальными танцами. Эти танцы были много большим, чем шаманские пляски или запугивающие противника действия.

Японские мастера, сделавшие карате достоянием публики, поднялись до Эвритмии. Однако цивилизованный мир не уловил той Эвритмии, но уловил боевую мощь. И боевую мощь, круши-ломай, принял за карате.

Тем не менее, карате это стезя жизненного становления. Изучить карате можно, только исходя из своего жизненного пути. Буквально, исходя из того, как ты осознанно проходишь через возрастные периоды, формируя тем самым сверхчувственные органы познания. Таким образом, карате это эвритмический плод человеческой жизни.

Первые христиане, перевоплотившиеся в 20в веке, не могли бы найти опору в социальной культуре Дальнего Востока, которая не знала Христа. Тем не менее, они нашли, – и это их непреходящая заслуга, - как выразить Евангелие в боевых движениях. Люди, изучившие их, усвоили боевые движения, став подобием книги о земной жизни Христа. Они ничего не говорили о Христе, но действовали в духе Христа.

Однако человечество еще не усвоило Евангелие, равно как еще не разглядело в боевых движений карате их прямую связь с Евангелием.

==== ПЛАСТИЧЕСКОЕ ВЫРАЖЕНИЕ ЕВАНГЕЛИЯ

Проложим жемчужную нить Разума. Покажем Эвритмию некоторых боевых движений. Вы изумитесь гению тех перевоплотившихся первых христиан, которые придумали, как сделать человека ожившей книгой. При этом человек, выполняющий их, даже не догадывается, что же он выписывает своими телодвижениями. Тем не менее, выполняя эти движения, человек эвритмирует Евангелие. И, когда-нибудь, наконец, он поймет, оглянувшись назад, что же изображал посредством себя самого.

Буквально, карате позволяет каратеке (человеку, практикующему карате) стать и пером (1), и писцом (2), переписывающим Евангелие, и бумагой (3), на которой записывается священный текст, и чернилами (4) для его записи. Получается четыре-в-одном.

Только толкователем-комментатором Евангелия каратека быть не может, поскольку это осознанно не предусмотрено в программе его обучения. Евангелие должно само заговорить из каратеки. Таким гениально простым образом преодолевается соблазн низшего «Я» поставить себя на место Высшего «Я».

Эвритмическая форма, посредством которой выражается повествование о Высшем нравственном человеческом идеале, - т.е. Евангелие, - является ката.

Ката это каноническая последовательность определенных боевых движений, выполняемых в определенном ритме и по определенной траектории.

Ката не поможет вам в драке. В драке нужны другие движения, чем те, которые вы выполняете в ката. Но ката подготовит вас, если вдруг вам придется драться.

==== ЭВРИТМИЯ КАРАТЕ

Буквально, ката это последовательность эвритмических форм. Но формы своеобразные.

В привычной многим сценической эвритмии или речевой эвритмии человек предстает как гортань.

В карате он предстает как тот орган в корне носа, который еще не развит у человека и раскроется не раньше 2ого культурного периода грядущей 6ой эпохи. Тем не менее, современный нам человек может составить о нем представление, когда, в частности, правильно стоит и отжимается на кулаках - на двух, а не на трех костяшках.

Настоящее время, here-and-now, здесь-и-сейчас познается как верхушка кулака. Так японские мастера подготавливают учеников к имагинации. Хотя они далеко не всегда знают, что это такое.

Эвритмические формы, которые формируют ката, исходят из человеческой глубины, а именно из христианских таинств Смерти на Кресте, когда тело становится объективным как кусок дерева, и Положения по Гроб, когда все тело становится планетой Земля. Последнее позволяет протянуть нить от ката к духовной географии.

Современное направление карате Shotokan, проработанное великим Kanazawa-старшим, закончившим свой земной путь в 2019, преподает 26 ката. Эти 26 ката сведены в семейства ката. Если вы вдумчиво изучали Библию, то вы очень удивитесь, что таких семейств ката – 15, по числу псалмов в Песне Восхождения (Кафизма 18). Соответствие имеет место.

Термин «Карате» упрощенное передают как «пустая рука». Однако такое упрощение не следует понимать как умение лупить рукой столь же болезненно, как и рукой, держащей оружие. Когда упоминается пустота это прямое указание на инспирацию, 2ую ступень Высшего познания. Упоминание о руке это указание на человека как на перст Божий или на руку Божью, ведущую человека по Судьбе.

==== ЕВАНГЕЛИЕ ОТ ЛУКИ ОТ «ПУСТОЙ РУКИ»

Рассмотрим пример Эвритмии карате, представляющийся наиболее понятным ученику духовной науки. В частности, рассмотрим, как посредством карате выражено Евангелие от Луки. Для этого обратимся к семейству ката, называемое Tekki, Железный Всадник.

Семейство Tekki включает в себя три ката разной степени сложности. Эти ката включают в себя движения, имеющие много общего. Для их корректного выполнения необходима жизненная зрелость.

Характерной особенностью Tekki, наиболее бросающейся в глаза, является движение по прямой линии вбок. Движения вперед или назад отсутствуют.

Также в Tekki преимущественно применяется характерная стойка. Такая стойка называется Железный Всадник, kibadachi. Положение тела в ней напоминает положение всадника на лошади. Спина в ней – прямая, а ноги - крепкие. Иначе в ней не будет силы.

Переходя сразу к вопросам Эвритмии, отметим, что упомянутая стойка обозначает Евразию. Вы можете эвримически пережить Евразию в своем телесном организме.

О дыхании, которое должно быть неслышным. Вдох осуществляется строго через нос. Выдох – тоже через нос, кроме выкрика. Выкрик выражает акме, вершину личностного начала.

Евангелие от Луки говорит через все три ката семейства Tekki:

·         1ая Tekki, Tekki Shodan, эвритмически выражает главы 8-15.

·         2ая Tekki, Tekki Nidan, эвритмически выражает главы 16-23.

·         3ая Tekki, Tekki Sandan, эвритмически выражает главы 24 и 1-7.

Каждая из ката Tekki охватывает 8 последовательных глав. 3ья Tekki увязывает последнюю главу, эпизоды со встречей Воскресшего Христа по дороге в Эммаус и появление Его в запертом доме, с началом Евангелия.

Таким образом, Евангелие от Луки предстает «достопочтенному Теофилу», которым является читатель Евангелия, как некое кольцо. Это кольцо реализовано на лике Земли в виде циркумполярного течения Западных ветров, движущегося навстречу утреннему Солнцу в направлении, противоположному вращению Земли.

Это кольцо содержит змеиную силу, силу Дракона. Оно способно приносить деньги, колоссально много денег. Но при неправильном применении вызывает эффект, описанный в Торе как эпизод с дождем из ядовитых змей и необходимостью для Моисея возвести Медный Змий. Последний это указание на эфирное тело Заратуштры, которое он передал Моисею.

Лука написал Евангелие так, что переход от одной главы к другой это переход через переживание Полуночного Часа. Карате открывает такие качественные переходы, которые не увидеть иначе. В частности, это вышеописанные переходы между 7ой и 8ой главами, 15ой и 16ой, 23ей и 24ой, а также переход от 24ой к 1ой, к началу Евангелия.

Сопоставляя Евангелие о Луки, который был учеником Павла, с Евангелием от Марка, который был учеником Петра, и опираясь при этом на карате, с полным на то обоснованием, как на науку, можно понять, почему упомянутые Евангелия имеют именно такие различия в составе эпизодов, которые есть у них.

==== ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ КАК ЧЕЛОВЕЧЕСКАЯ ГОЛОВА

Земля это Аджна Солнечной системы. Представим себе такую картину.

Земной шар как человеческая голова. По мере того, как она поворачивается, вы воспринимаете ее. Одновременно вы воспринимаете себя. Так вы изучаете и себя, и духовную географию.

Вначале вы, как наблюдатель, видите голову/Землю со стороны ее правого виска и правого глаза.

Голова поворачивается.

Теперь вы видите лицо почти полностью. Оно крупное.

Затем правый глаз близок к тому, чтобы выйти из поля зрения, и ваше внимание переходит к левому глазу.

Голова продолжает поворачиваться. Правый глаз скрылся. Перед вами левый висок и левое ухо, которые скоро тоже скроются.

Наконец, они скрываются, и перед вами - затылочная часть головы. Левая часть затылка переходит в правую часть вследствие продолжения кругового движения.

Показывается правое ухо, правый висок и правый глаз.

Голова совершила перед вами полный оборот на 360 градусов.

Вот, так работают все 3 Tekki как единое композиционное целое. Точно также спутник, вращающийся по необычной орбите, которая противоположна направлению вращения Земли, мог бы обозревать Землю.

==== УРОКИ TEKKI

Tekki, если их делать правильно и с пониманием, открывают каратеке принцип, по которому сформирована человеческая голова в той части, где голова похожа на Ойкумену - на обитаемую людьми территорию Земли. Каратека учится ощущать планету Земля, не прикасаясь к ней. Так формируется здоровая кожа и здоровая нервная система. Так пропадет желание хватать руками чего-ни-попадя.

Понимая, как построена голова, вы понимаете, как поправить в голове оппонента то, что сейчас в ней не так. Буквально, куда и как правильно попасть и при этом не получить самому. Когда получаешь удар по голове, особенно когда по физиономии, это означает, что ты влез не в свое дело. Tekki учит пониманию, какое дело твое, а какое не твое.

Одновременно Tekki адресуют к самому главному - к переживанию Полуночного Часа. Человеческая голова собирательно вмещает в себя тело прошлого воплощения. Когда понятен принцип образования головы, то появляется мост к предыдущему воплощению. Этот мост всегда проходит через воспоминание Полуночного Часа.

Посмотрев на исполнение Tekki, можно многое понять о человеке и его пути от одного воплощения к другому. Восточный секрет Tekki раскрывается через Евангелие от Луки.

Все 3 Tekki, выполненные правильно одна за другой, выражают собой Зодиак - насколько Зодиак воспринимается нашей шеей или нижней частью туловища. Зная это, можно своевременно разглядеть уловку Дракона, когда Дракон преподносит имагинацию низкоуровневого органа, в то время как ученик считает ее за нечто гораздо более возвышенное.

==== исполнение Tekki

Вы можете посмотреть, как Kanazawa-старший исполнял Tekki, например, здесь.

• 1ая Tekki, Tekki Shodan, https://www.youtube.com/watch?v=VAkA5zAosC4

• 2ая Tekki, Tekki Nidan, https://www.youtube.com/watch?v=9uqw0g3E4BY

• 3ая Tekki, Tekki Sandan, https://www.youtube.com/watch?v=-bmF_F2bDoc

Вполне допускаю, что в момент исполнения Kanazawa-старший знать не знал, насколько серьезные вещи он выразил посредством своих движений. Но он их мастерски выразил и научил, как это сделать.

==== ПОСЛЕСЛОВИЕ ЛИЧНОГО ХАРАКТЕРА

Дорогой читатель с высокой вероятностью не найдет подобных рассмотрений, увязывающих духовную науку, боевые искусства и Евангелие в картину целостного человека, живущего на планете Земля в Солнечной системе.

Живые души нуждаются в такой увязке сейчас, чтобы из собственной Свободы почерпнуть, как защищать и отстаивать свою Свободу.

Мои познания о карате основаны на том, чему меня учил ученик ученика Kanazawa. Учил на совесть, как надо и чему надо, и не только как руками-ногами аргументировать. И научил.

Если бы упомянутый человек не встретился мне на жизненном пути, в моей жизни не было бы Света, не было Антропософии. Я всеми достижениями обязан его руке, поданной мне в моей молодости.

Δεν υπάρχουν σχόλια: